fbpxi.lectra: Αυτό είναι το πρώτο ελληνικό σκούτερ -Πότε έρχεται, τα χαρακτηριστικά του | Economistas.gr
Skip to main content

i.lectra: Αυτό είναι το πρώτο ελληνικό σκούτερ -Πότε έρχεται, τα χαρακτηριστικά του

i.lectra: Αυτό είναι το πρώτο ελληνικό σκούτερ -Πότε έρχεται, τα χαρακτηριστικά του

Είναι ηλεκτροκίνητο, είναι «έξυπνο» και είναι και 100% ελληνικό. Αν όλα πάνε καλά, το πρώτο σκούτερ που συγκεντρώνει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά θα κάνει την εμφάνισή του στους δρόμους το ερχόμενο καλοκαίρι. Ως τότε, οι δημιουργοί του θα έχουν καταλήξει και στο όνομά του. «Αυτό το ψάχνουμε ακόμα. Η εταιρία μας λέγεται Give, το project λέγεται i.lektra, αλλά για το ίδιο το σκούτερ είμαστε ακόμη στη φάση της αναζήτησης» λέει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο Ηλίας Νασιόπουλος, συνιδρυτής της εταιρίας Give, η οποία έδωσε σάρκα και οστά στο πρωτότυπο δίτροχο, μαζί με τους Λευτέρη Κόζα, Αστέρη Αποστολίδη και Σεβαστιανός Μαΐλ.

Για το σκούτερ αυτό όλα ξεκίνησαν πριν από τέσσερα χρόνια όταν ο Ηλίας Νασιόπουλος επέστρεψε από την Αγγλία, όπου είχε εργαστεί επί μια οκταετία ως μηχανικός και αρχιμηχανικός αναλύσεων και κατασκευών στην ομάδα «Force India Formula 1» στην εταιρεία Prodrive και στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Nissan στην Ευρώπη, για να αφιερωθεί στο όραμά του. Ποιο ήταν αυτό; «Η Give στήθηκε με όραμα την ηλεκτροκίνηση και με στόχο να καινοτομήσει στον τομέα του urban mobility. Ξεκινήσαμε όμως με υπηρεσίες προς τρίτους για να δημιουργήσουμε ένα κεφάλαιο που θα μπορούσαμε στη συνέχεια να επενδύσουμε στο δικό μας όραμα» λέει.

Οι υπηρεσίες αυτές αφορούν στην υπολογιστική μηχανική, κυρίως στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, και εκκινούν από τις αναλύσεις αντοχής και βελτιστοποιήσεις για να φτάσουν έως τη ρευστομηχανική, την αεροδυναμική και τις ηλεκτρομαγνητικές αναλύσεις. Την περίοδο αυτή, η ελληνική εταιρία συνεργάζεται με μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, την αγγλική Prodrive και με άλλες μικρότερες. Πώς όμως κατάφεραν να περάσουν τα σύνορα; «Χρειάζεται πολύ κυνήγι. Αλλά βέβαια και λίγη τύχη» απαντά ο Ηλίας Νασιόπουλος.

Η ιδέα για το σκούτερ υπήρξε από την αρχή της ίδρυσης της εταιρίας, μαζί με την «πιο μεγαλεπήβολη ιδέα», όπως λέει ο ίδιος, της παραγωγής οχημάτων στην Ελλάδα. Η σχεδίαση άρχισε το 2017, ενώ το μηχανικό μέρος ολοκληρώθηκε το 2019. Και τώρα; «Έχουμε τα πρωτότυπα έτοιμα, κάνουμε δοκιμές στο πάρκο του Δημόκριτου και ο στόχος τώρα είναι να ξεκινήσει η διαδικασία της πιστοποίησης για να πάμε στη συνέχεια στη γραμμή συναρμολόγησης. Είναι ένα δύσκολο στάδιο, και οικονομικά, αλλά είμαστε αισιόδοξοι» απαντά.

Είναι μια αισιοδοξία από την οποία όμως δεν λείπει ο ρεαλισμός. «Έχουμε προσαρμόσει το σχέδιο στην πραγματικότητα της ελληνικής αγοράς. Γι’ αυτό ξεκινάμε με μια χαμηλή μέση παραγωγή, 200 – 300 κομμάτια την πρώτη χρονιά για να φτάσουμε τα 1.000 στις επόμενες» λέει.

Αυτό που θα κυκλοφορήσει στους δρόμους το καλοκαίρι του 2021 θα είναι ένα οικολογικό δίτροχο, η τελική ταχύτητα του οποίου θα φτάνει τα 85 χιλιόμετρα την ώρα και η ενεργειακή του αυτονομία, την οποία θα εξασφαλίζουν τρεις αποσπώμενες μπαταρίες, τα 180 χιλιόμετρα. Το σκούτερ θα διαθέτει ακόμη μια ψηφιακή οθόνη ιντσών με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις, όπως και πλοηγό.

Η ηλεκτρική του ενέργεια όμως δεν είναι η μοναδική καινοτομία. Το σκούτερ θα είναι ένα από τα πρώτα οχήματα παγκοσμίως το οποίο θα ενεργοποιείται από το κινητό τηλέφωνο, ενώ η ίδια συσκευή θα λειτουργεί και ως συναγερμός αφού θα ειδοποιεί τον κάτοχο για τυχόν απόπειρα κλοπής.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Netflix: Νέο πρόσωπο στην ηγεσία ο Τεντ Σαράντος
Netflix: Νέο πρόσωπο στην ηγεσία ο Τεντ Σαράντος
Μετά την εκρηκτική αύξηση των συνδρομητών εξαιτίας του lockdown, η Netflix Inc προειδοποιεί ότι έρχεται επιβράδυνση στις νέες συνδρομές. Απογοήτευσαν τα κέρδη β' τριμήνου.
Netflix: Νέο πρόσωπο στην ηγεσία ο Τεντ Σαράντος
Αιγαίο: Σε επιφυλακή παραμένουν κυβέρνηση και Ένοπλες Δυνάμεις
Αιγαίο: Σε επιφυλακή παραμένουν κυβέρνηση και Ένοπλες Δυνάμεις
Η τουρκική NAVTEX που περιλαμβάνει και ελληνική ΑΟΖ παραμένει σε ισχύ έως τις 2 Αυγούστου, οπότε δεν μπορεί να αποκλειστεί κάποια κίνηση από την πλευρά της Τουρκίας.
Αιγαίο: Σε επιφυλακή παραμένουν κυβέρνηση και Ένοπλες Δυνάμεις
Σταϊκούρας στο iefimerida.gr: Με το Ταμείο Ανάκαμψης θα οικοδομήσουμε ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο για την Ελλάδα
Σταϊκούρας στο iefimerida.gr: Με το Ταμείο Ανάκαμψης θα οικοδομήσουμε ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο για την Ελλάδα
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η πανδημία του κορονοϊού θέτει υπό δοκιμασία τις αντοχές των κοινωνιών και των οικονομιών. Καμία χώρα δεν είναι αρκετά ισχυρή και έτοιμη, ώστε να αντεπεξέλθει μόνη της στις τεράστιες επιβαρύνσεις που γεννά η πανδημία, αναφέρει σε άρθρο του στο iefimerida.gr ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας αναλύοντας τη συμφων.ια για το Ταμείο Ανάκαμψης.
Σταϊκούρας στο iefimerida.gr: Με το Ταμείο Ανάκαμψης θα οικοδομήσουμε ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο για την Ελλάδα
C’est qui le patron? Τι είναι αυτή η πρωτοβουλία του αγροτοεφοδιαστικού τομέα που εμφανίστηκε και στην Ελλάδα
C’est qui le patron? Τι είναι αυτή η πρωτοβουλία του αγροτοεφοδιαστικού τομέα που εμφανίστηκε και στην Ελλάδα
Μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να διασφαλίσει τη συναλλαγή μεταξύ́ παραγωγών, προμηθευτών και καταναλωτών, διαμορφώνοντας παράλληλα τη σωστή αμοιβή για τον παραγωγό καθώς και την τελική τιμή λιανικής
C’est qui le patron? Τι είναι αυτή η πρωτοβουλία του αγροτοεφοδιαστικού τομέα που εμφανίστηκε και στην Ελλάδα