fbpxΔεν έχει τέλος ο «εφιάλτης» για την Boeing | Economistas.gr
Skip to main content

Δεν έχει τέλος ο «εφιάλτης» για την Boeing

Δεν έχει τέλος ο «εφιάλτης» για την Boeing
Shutterstock

Το 737 Max της Boeing ετοιμάζεται να λάβει έγκριση για να ξαναπετάξει στους αιθέρες και να μεταφέρει επιβάτες. Όμως, τα οικονομικά προβλήματα της κολοσσιαίας αμερικανικής εταιρείας είναι πολύ χειρότερα από το γεγονός ότι το νέο της αεροσκάφος καθηλώθηκε στο έδαφος πριν από 20 μήνες.

Η διαδικασία για να επισκευαστεί το Max, η οποία χρειάστηκε ένα χρόνο περισσότερο από τον αρχικό σχεδιασμό της Boeing, αναμένεται να «τελειώσει μέσα στις επόμενες μέρες», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο επικεφαλής της αμερικανικής Υπηρεσίας για την ασφάλεια των πτήσεων, Στηβ Ντίκσον.

Η καθήλωση των αεροσκαφών στο έδαφος ξεκίνησε το Μάρτιο του 2019 μετά από δύο συντριβές που στοίχισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή η Boeing παλεύει να ανταπεξέλθει με τη δραματική κρίση, με την οποία βρίσκεται αντιμέτωπη η αεροπλοΐα παγκοσμίως, εξ αιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.

Καμία νέα παραγγελία τον Οκτώβριο

Χθες, ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε ότι δεν είχε καμία νέα παραγγελία για κανένα εμπορικό αεροσκάφος τον Οκτώβριο, ενώ πελάτες της ακύρωσαν και 12 παραγγελίες που είχαν γίνει παλαιότερα για το Max.

Η εταιρεία ακύρωσε επίσης άλλες 25 παραγγελίες για το Max εξ αιτίας της αβεβαιότητας που έχει δημιουργήσει η κρίση του κορονοϊού ότι ουσιαστικά δε θα βρεθούν αεροπορικές εταιρείες για να τα αγοράσουν.

Μέχρι στιγμής φέτος, η Boeing έχει βρεθεί αντιμέτωπη με 460 ακυρώσεις παραγγελιών, ενώ θεωρεί ότι άλλες 846 παραγγελίες είναι αβέβαιες για να γραφτούν στα λογιστικά της βιβλία. Σχεδόν όλες οι χαμένες ή αβέβαιες παραγγελίες αφορούν σε Max.

Η μεγάλη καθυστέρηση της επιστροφής του Max στους ουρανούς έδωσε την ευκαιρία σε πελάτες της Boeing να καθυστερήσουν τις παραγγελίες τους χωρίς τη συνηθισμένη ποινή, ενώ έδωσε και τη δυνατότητα στις εταιρείες να ενισχύσουν τη θέση τους όσον αφορά στην επαναδιαπραγμάτευση της τιμής των αεροσκαφών για τις παραγγελίες που είχαν ήδη κάνει ή για μελλοντικές παραγγελίες.

Μόνο 13 παραδόσεις αεροσκαφών

Η Boeing δεν παρέδωσε σχεδόν κανένα αεροσκάφος μέσα στον Οκτώβριο και αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία λαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων μίας παραγγελίας με την παράδοση. Από τις μόνο 13 συνολικά παραδόσεις που έγιναν τον Οκτώβριο, μόλις πέντε αφορούσαν σε επιβατικά αεροπλάνα και οι υπόλοιπες σε μαχητικά. Κατά τους τελευταίους έξι και πλέον μήνες, η Boeing παρέδωσε μόνο 29 επιβατικά τζετ, σε σχέση με τα 126 κατά την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.

Από την πλευρά του, οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να διατηρήσουν τη ρευστότητά τους κατά τη διάρκεια της κρίσης παρά να επενδύσουν σε νέα αεροσκάφη, τα οποία πλέον δε χρειάζονται λόγω της δραματικής μείωσης της επιβατικής κίνησης.

Η Boeing έχει κατασκευάσει 450 αεροσκάφη 737 Max από την ημέρα που καθηλώθηκαν στο έδαφος εν αναμονή αύξησης των παραγγελιών, όμως δε θα μπορούσε να είχε προβλέψει την κρίση της πανδημίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Σκοτεινό» το μέλλον για τις αερομεταφορές
«Σκοτεινό» το μέλλον για τις αερομεταφορές
Ειδικοί εκτιμούν ότι ο κλάδος δε θα φτάσει στα περυσινά επίπεδα επιβατικής κίνησης πριν από το 2024 τουλάχιστον, ενώ οι διεθνείς μακρινοί προορισμοί θα χρειαστούν ακόμα περισσότερο χρόνο για να ανακάμψουν.
«Σκοτεινό» το μέλλον για τις αερομεταφορές
Τι σηματοδοτεί η ανακωχή στον «πόλεμο» της Boeing με την Airbus
Τι σηματοδοτεί η ανακωχή στον «πόλεμο» της Boeing με την Airbus
Το θέμα των δασμών της Boeing με την Airbus οδηγεί σε ένα νέο ξεκίνημα στις σχέσεις Ουάσιγκτον – Βρυξελλών, γεγονός που κατέστη σαφές την περασμένη Τρίτη στη Σύνοδο της G7.
Τι σηματοδοτεί η ανακωχή στον «πόλεμο» της Boeing με την Airbus
H Boeing διασώζει 10.000 θέσεις εργασίας
H Boeing διασώζει 10.000 θέσεις εργασίας
Σε μήνυμά του προς τους εργαζομένους o CEO της εταιρείας τονίζει ότι η Boeing θα διατηρήσει τα τρέχοντα επίπεδα των 140.000 εργαζομένων χάρη στην «ενθαρρυντική τάση ανάκαμψης».
H Boeing διασώζει 10.000 θέσεις εργασίας