ΗΠΑ: Αγωνία στις αλυσίδες λιανικής για την εορταστική σεζόν

Εμπορικό κέντρο στο Κολοράντο / AP Images

Δραματική τροπή παίρνει το θέμα των πωλήσεων και της κατανάλωσης παγκοσμίως, είτε επειδή σε πολλές χώρες του κόσμου τα καταστήματα είναι τελείως κλειστά, είτε επειδή και σε αυτές που είναι ανοιχτά, οι καταναλωτές φοβούνται να βγουν να ψωνίσουν.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι πωλήσεις τον Οκτώβριο ενισχύθηκαν μόλις κατά 0,3% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, ρυθμός χαμηλότερος από αυτόν που προέβλεπαν οι αναλυτές, και πολύ χαμηλότερος από το 1,6% του Σεπτεμβρίου. Σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων, μάλιστα, οι πωλήσεις υποχώρησαν. Τα πολυκαταστήματα, τα καταστήματα ένδυσης και αθλητικών είδαν τις πωλήσεις τους να διολισθαίνουν κατά περισσότερο από 4%.

Τα στοιχεία δείχνουν «το χαμηλότερο ρυθμό αύξησης μετά τη δραματική πτώση που έφερε η πανδημία», υποστηρίζουν οι αναλυτές που τονίζουν ότι η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί περαιτέρω σε περίπτωση που καταγραφεί νέα αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού.

Ήδη οι Πολιτείες έχουν αρχίσει να επιβάλουν όλο και περισσότερο τη χρήση προστατευτικής μάσκας ακόμα και στους εξωτερικούς χώρους, αλλά και νέους περιορισμούς κίνησης, καθώς καταγράφονται νέα ρεκόρ στις νοσηλείες, γεγονός που πιέζει όλο και περισσότερο το αμερικανικό υγειονομικό σύστημα.

«Οι επόμενοι μήνες θα είναι καλύτεροι από τις επόμενες εβδομάδες», υποστηρίζει ο πρώην επικεφαλής του αμερικανικού Οργανισμού Φαρμάκων και Τροφίμων, Δρ. Μαρκ Μακέλαν.

Οι εξελίξεις αυτές σίγουρα πλήττουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και τις δαπάνες την πιο κρίσιμη περίοδο της χρονιάς για τα μαγαζιά και τις εταιρείες λιανικής, τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο. Ειδικά αυτοί που δεν έχουν επενδύσει αρκετά στη διαδικτυακή παρουσία τους μπορεί να δεχτούν πολύ ισχυρό πλήγμα φέτος.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί η πολιτική κατάσταση στις Ηνωμένες Πολιτείες, με τα μέλη του Κογκρέσου να μην καταφέρνουν εδώ και βδομάδες να συμφωνήσουν στο νέο πακέτο οικονομικής στήριξης έως το τέλος της χρονιάς, δεδομένου και του διχασμού στην αμερικανική πολιτική σκηνή.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η απόφαση της κολοσσιαίας διαδικτυακής εταιρείας λιανικών πωλήσεων, Amazon, η οποία μπαίνει στην τεράστια αγορά του φαρμάκου. Η εταιρεία ξεκίνησε την Amazon Pharmacy, ένα διαδικτυακό φαρμακείο, για Αμερικανούς καταναλωτές. Η υπηρεσία θα λειτουργεί σαν ένα παραδοσιακό φαρμακείο, με προσφορές για τους καλούς πελάτες και δωρεάν παράδοση των φαρμάκων μέσα σε δύο με τρεις ημέρες. Μάλιστα, η εταιρεία θα δέχεται τις περισσότερες μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες.

ΣΧΕΤΙΚΑ