fbpxΓιατί ο Τζο Μπάιντεν και ο Έλον Μασκ αντιπαθούν ο ένας τον άλλον | Economistas.gr
Skip to main content

Γιατί ο Τζο Μπάιντεν και ο Έλον Μασκ αντιπαθούν ο ένας τον άλλον

Γιατί ο Τζο Μπάιντεν και ο Έλον Μασκ αντιπαθούν ο ένας τον άλλον

Ο Αμερικανός Πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, αγαπά πολύ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μάλιστα, αυτό που θέλει είναι όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται στις ΗΠΑ έως το 2030 να είναι ηλεκτρικά. Και πρότεινε μία σειρά από πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση – μεταξύ τους φοροαπαλλαγές και οικονομική βοήθεια.

Όμως, μέσα σε όλα αυτά, δεν έχει δείξει ιδιαίτερη συμπάθεια στην Tesla, μία αμερικανική εταιρεία και, ταυτόχρονα, η μεγαλύτερη κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων σε όλον τον κόσμο.

Όμως, και ο ίδιος ο Έλον Μασκ δεν έχει διστάσει να επιτεθεί στον Αμερικανό Πρόεδρο.

Βέβαια, το γιατί ο Μπάιντεν δεν έχει πει κουβέντα για την Tesla, ενώ προωθεί διαρκώς τα οφέλη των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι ένα πολύ λογικό ερώτημα.

Ωστόσο, σύμφωνα με το CNN, η απάντηση μάλλον βρίσκεται σε τρία γράμματα: UAW, δηλαδή την ένωση των εργαζομένων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Ένωση έχει εκφράσει πολλές φορές ανησυχίες γενικά για την μετάβαση της αυτοκίνησης στον ηλεκτρισμό, καθώς αυτό σημαίνει λιγότερες δουλειές. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει λιγότερα κομμάτια και άρα χρειάζονται λιγότεροι εργαζόμενοι για να τα συναρμολογήσουν. Η Ford, για παράδειγμα,  εκτιμά ότι χρειάζονται 30% λιγότεροι εργαζόμενοι για να φτιαχτεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε σχέση με ένα συμβατικό.

Ένα μεγάλο κομμάτι της αξίας – και της τιμής – του ηλεκτρικού αυτοκινήτου οφείλεται στην μπαταρία του. Μέχρι στιγμής, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν φτιάξει κοινοπραξίες για την κατασκευή εργοστασίων μπαταριών αντί να χτίσουν η κάθε μία το δικό της εργοστάσιο. Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο αν σε αυτά τα εργοστάσια θα μπορέσουν να γίνουν συνδικάτα εργαζομένων.

Η UAW έχει εκφράσει τη στήριξή της στις προσπάθειες του συμμάχους, Τζο Μπάιντεν, να γυρίσει τη χώρα προς την ηλεκτροκίνηση. Ο πρόεδρός της συμμετείχε και σε σχετική συνάντηση στο Λευκό Οίκο με τους επικεφαλής της General Motors, της Ford και της Stellantis, στην οποία ο Μασκ δεν είχε καν προσκληθεί.

Το να διατηρήσει, λοιπόν, τη συμμαχία τους με την Ένωση εργαζομένων, ο Τζο Μπάιντεν θα ήταν πολύ δύσκολο αν θεωρούνταν ότι προωθεί μία εταιρεία όπως η Tesla, η οποία δε διαθέτει ένωση εργαζομένων.

Ο ίδιος ο Έλον Μασκ έχει επανειλημμένως αντιταχθεί στη δημιουργία συνδικάτου εργαζομένων στο εσωτερικό της Tesla, αγνοώντας ακόμα και καταδικαστικές αποφάσεις δικαστηρίων.

Μάλιστα, συχνά κοροϊδεύει την UAW σε αναρτήσεις του στο twitter, ενώ δεν έχει διστάσει να αποκαλέσει τον Τζο Μπάιντεν «μαριονέτα» της ένωσης.

Πέραν των συνδικάτων, ένας άλλος λόγος που ο Μασκ αντιπαθεί τον Μπάιντεν είναι η πρόθεση του Αμερικανού Προέδρου να αυξήσει τη φορολογία των πολύ πλουσίων Αμερικανών. Άλλωστε, προηγούμενα χρόνια ο Μασκ έχει καταφέρει να μην πληρώσει ούτε ένα δολάριο σε φόρους, παρά το γεγονός ότι η περιουσία του είναι πολλά δισεκατομμύρια…

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

H Wall Street δεν «αγαπάει» πια τον Έλον Μασκ
H Wall Street δεν «αγαπάει» πια τον Έλον Μασκ
Πριν από έξι μήνες, οι μετοχές της Tesla πετούσαν στα ουράνια. Η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας έφτανε τα 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια – μεγαλύτερη από την κεφαλαιοποίηση δέκα κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών – και ανακοίνωνε τα σχέδια της για σπλιτ της μετοχής.
H Wall Street δεν «αγαπάει» πια τον Έλον Μασκ
Γιατί βουλιάζει η μετοχή της Tesla
Γιατί βουλιάζει η μετοχή της Tesla
Το τελευταίο διάστημα επικρατεί μία μεγάλη παρανόηση σχετικά με τον Έλον Μασκ και την Tesla: ότι η σχέση του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία με το Twitter είναι η βασική αιτία της διολίσθησης της μετοχής της εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων φέτος.
Γιατί βουλιάζει η μετοχή της Tesla
Όλα τα ρεκόρ σπάνε οι απώλειες του Έλον Μασκ
Όλα τα ρεκόρ σπάνε οι απώλειες του Έλον Μασκ
Ο Έλον Μασκ έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ των σημαντικότερων απωλειών στην προσωπική περιουσία ενός ανθρώπου στην ιστορία, καθώς από το Νοέμβριο του 2021 έως το Δεκέμβριο του 2022 έχασε περίπου 165 δισεκατομμύρια δολάρια.
Όλα τα ρεκόρ σπάνε οι απώλειες του Έλον Μασκ
Ρίχνει – ξανά – τις τιμές η Tesla για να προσελκύσει πελάτες
Ρίχνει – ξανά – τις τιμές η Tesla για να προσελκύσει πελάτες
Η Tesla μειώνει τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων της – για ακόμα μία φορά – σε μία προσπάθεια να δώσει ώθηση στις πωλήσεις της, αλλά και να ανταγωνιστεί αντίπαλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ρίχνει – ξανά – τις τιμές η Tesla για να προσελκύσει πελάτες
Πρόστιμο – ρεκόρ στην Tesla για ρατσισμό
Πρόστιμο – ρεκόρ στην Tesla για ρατσισμό
Δικαστήριο στις Ηνωμένες Πολιτείες ζήτησε από την εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, Tesla, που ανήκει στον Έλον Μασκ να πληρώσει πρόστιμο άνω των 3 εκατομμυρίων δολαρίων σε πρώην υπάλληλο του εργοστασίου στο Φρίμοντ της Καλιφόρνια.
Πρόστιμο – ρεκόρ στην Tesla για ρατσισμό