Η δημοφιλής Κινεζική εφαρμογή που κατασκοπεύει τους πελάτες

Φωτογραφία: Shutterstock

Πρόκειται για μία από τις πιο δημοφιλείς Κινεζικές εφαρμογές, που πουλά τα πάντα – από ρούχα μέχρι και τρόφιμα – και σε περισσότερους από 760 εκατομμύρια χρήστες το μήνα.

Ωστόσο, όπως τονίζουν ειδικοί στην κυβερνο-ασφάλεια, έχει τη δυνατότητα να παρακάμπτει την ασφάλεια των κινητών τηλεφώνων και να καταγράφουν τη δραστηριότητα του χρήστη σε άλλες εφαρμογές, να ελέγχει τις ειδοποιήσεις, να διαβάζει τα μηνύματα, ακόμα και να αλλάζει τα settings.

Και μόλις εγκατασταθεί, είναι εξαιρετικά δύσκολο να διαγραφεί.

Πρόκειται, όπως υποστηρίζει το CNN, για το γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου, Pinduoduo, μία εφαρμογή, η οποία έχει πάει την παραβίαση της ασφάλειας και των προσωπικών δεδομένων σε άλλο επίπεδο…

Μάλιστα, μετά από έρευνα που έγινε μεταξύ ειδικών σε Ασία, Ευρώπη και ΗΠΑ διαπιστώθηκε η ύπαρξη κακόβουλου λογισμικού στην εφαρμογή, Pinduoduo, που εκμεταλλεύεται τις αδυναμίες του συστήματος, Android, με στόχο να κατασκοπεύουν τους χρήστες, αλλά και τις αντίπαλες εταιρείες.

Τα στοιχεία για το κακόβουλο λογισμικό που βρέθηκε στην Pinduoduo έρχονται, καθώς είναι σε εξέλιξη έρευνες για το TikTok σχετικά με την παραβίαση της ασφάλειας των χρηστών.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, βουλευτές πιέζουν για εθνική απαγόρευση της πλατφόρμας σύντομων βίντεο και οι τελευταίες αποκαλύψεις θα τραβήξουν την προσοχή στη διεθνή θυγατρική της Pinduoduo, την Temu, η πρώτη εφαρμογή σε downloads στις ΗΠΑ, με ταχύτατη επέκταση και σε άλλες Δυτικές αγορές.

Επίσης, τα ευρήματα έρχονται και μετά την απαγόρευση της Pinduoduo από το Play Store της Google τον περασμένο Μάρτιο, επειδή βρέθηκε κακόβουλο λογισμικό.

Ο δρόμος προς την επιτυχία

Η Pinduoduo, μία εφαρμογή που βρίσκεται στα τρία τέταρτα των χρηστών διαδικτύου στην Κίνα και με χρηματιστηριακή αξία τριπλάσια του eBay δημιουργήθηκε το 2015 στη Σαγκάη από τον Κόλιν Χουάνγκ, πρώην εργαζόμενο στην Google. Η εταιρεία προσπάθησε να αναμετρηθεί στον ανταγωνισμό με κολοσσούς, όπως η Alibaba και η JD.com., προσφέροντας εκπτώσεις σε ομάδες φίλων και οικογενειών και επικεντρώνοντας τη δραστηριότητες της σε αγροτικές, φτωχές περιοχές.

Η εταιρεία ανακοίνωσε τριπλάσιο ρυθμό αύξησης των μηνιαίων χρηστών της έως το τέλος του 2018, τη χρονιά που έκανε εγγραφή στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Έως τα μέσα του 2020, η αύξηση στους μηνιαίους χρήστες είχε επιβραδυνθεί στο 50%.

Τότε, η εταιρεία έφτιαξε μία ομάδα 100 μηχανικών, που άρχισαν να αναζητούν «τρύπες» στο σύστημα Android για κινητά τηλέφωνα και τρόπους να τις εκμεταλλευτούν ώστε η εταιρεία να γίνει κερδοφόρα.

Με αυτόν τον τρόπο δημιούργησε μία τεράστια βάση δεδομένων με τις δραστηριότητες χρηστών σε αγροτικές, φτωχές περιοχές, τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις τους. Στη συνέχεια, βελτίωσε τις ειδοποιήσεις, τις προσφορές και, γενικά, την προώθησή για να γίνει το success story Που είναι σήμερα.

ΣΧΕΤΙΚΑ