Εταιρεία με είδη υγιεινής διατροφής λανσάρει η Μισέλ Ομπάμα

Φωτό: Associated Press

Η πρώην Πρώτη Κυρία των Ηνωμένων Πολιτειών, Μισέλ Ομπάμα, ανακοίνωσε το λανσάρισμα μίας εταιρείας υγιεινών τροφίμων και ποτών, την οποία συν-ίδρυσε για να προσφέρει στους γονείς «πιο υγιεινά, εύγευστα προϊόντα για τα παιδιά τους».

Όπως είπε σε ομιλία της σε φεστιβάλ της The Wall Street Journal, «έχω μάθει σχετικά με αυτό το θέμα ότι αν θέλεις να αλλάξεις τον τρόπο που γίνονται τα πράγματα, δεν μπορείς να το κάνεις απ’ έξω. Θα πρέπει να εμπλακείς – θα πρέπει να βρεις τρόπους να αλλάξεις την ίδια τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών».

Η Μισέλ Ομπάμα ανακοίνωσε το λανσάρισμα της εταιρείας, PLEZi Nutrition, η οποία, όπως είπε σχεδιάστηκε για να πουλάει καλύτερα προϊόντα και στόχος της θα είναι να αλλάξει ολόκληρη τη βιομηχανία τροφίμων. Το πρώτο προϊόν που βγαίνει στην αγορά είναι το PLEZi – ένα φρουτοχυμό για παιδιά – που περιέχει 75% λιγότερη ζάχαρη από το μέσο όρο των χυμών στην αγορά.

Το PLEZi ήδη πωλείται σε κάποιες μεγάλες αλυσίδες, ενώ η εταιρεία σκοπεύει να βγάλει στην αγορά και άλλα σνακ και ποτά τα επόμενα χρόνια, με στόχο «να περιέχουν πολύ λιγότερη ζάχαρη και να είναι λιγότερο γλυκά ώστε τα παιδιά να προσαρμόζονται σε λιγότερο γλυκές γεύσεις».

Η πρώην Πρώτη Κυρία των Ηνωμένων Πολιτείων έχει τον τίτλο του συν-ιδρυτή και «στρατηγικό εταίρου» στην εταιρεία ειδών διατροφής, η οποία θα λειτουργεί ως εταιρεία για το δημόσιο συμφέρον με «αποστολή τη δημιουργία υψηλότερων στάνταρντ για το πώς οι ΗΠΑ φτιάχνουν και προωθούν τρόφιμα και ποτά για τα παιδιά», όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση Τύπου.

Υπενθυμίζεται ότι τα χρόνια που βρισκόταν στο Λευκό Οίκο, η Μισέλ Ομπάμα λάνσαρε την εκστρατεία «Let’s Move», ένα πρόγραμμα που είχε ως στόχο να καταπολεμήσει την παιδική παχυσαρκία. Ένα από τα σημαντικά επιτεύγματα της εκστρατείας ήταν ο σχετικός νόμος που δημιουργούσε διατροφικούς κανόνες για τα σχολικά γεύματα.

Ωστόσο, το «Let’s Move» έτυχε δριμείας κριτικής από τους Ρεπουμπλικανούς, τις εταιρείες ειδών διατροφής, τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στα σχολικά γεύματα και – εμφανώς – και στα ίδια τα παιδιά που πηγαίνουν σχολείο, πολλά εκ των οποίων εξέφραζαν τη δυσαρέσκειά τους για να νέα σχολικά γεύματα ποστάροντας αηδιαστικές φωτογραφίες στα κοινωνικά δίκτυα.

Όμως, η πολιτική είχε κάποια αποτελέσματα. Από το 2004 έως το 2012, η παιδική παχυσαρκία μειώθηκε κατά 43% μεταξύ των μικρών παιδιών, από 2 έως 4 ετών. Από την άλλη, η παχυσαρκία αυξήθηκε στα παιδιά ηλικίας από 6 έως 11 ετών.

Το γραφείο της Μισέλ Ομπάμα, χαρακτήρισε την κατάσταση στις ΗΠΑ ως μία «διατροφική υγειονομική κρίση», καθώς όπως είπε τα παιδιά καταναλώνουν «υπερβολικά πολύ» ζάχαρη, με το μέσο όρο να κάνει λόγο για 26 επιπλέον κιλά ανά παιδί το χρόνο.

ΣΧΕΤΙΚΑ