Η πρεμιέρα του «Barbenheimer» σηματοδοτεί την επιστροφή του σινεμά

Τα καλοκαιρινά blockbusters, «Barbie» και «Oppenheimer» έδωσαν ανάσα ζωής στην ταραγμένη βιομηχανία του κινηματογράφου, ενισχύοντας τις ελπίδες ότι οι καταναλωτές ερωτεύονται ξανά τη μεγάλη οθόνη τρία χρόνια μετά την έναρξη της πανδημίας που οδήγησε τον κλάδο σε αχαρτογράφητα ύδατα.

Οι δύο ταινίες έκαναν εισπράξεις 511 εκατομμυρίων δολαρίων κατά το πρώτο τους Σαββατοκύριακο στις αίθουσες, σύμφωνα με στοιχεία της Warner Bros., της εταιρείας που κάνει την παραγωγή της «Barbie» και της Universal Studios, που κάνει την παραγωγή του «Oppenheimer».

Πρώτη σε εισπράξεις ήταν η ταινία Barbie με 337 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, σε σύγκριση με το «Oppenheimer», το οποίο έκανε εισπράξεις 174 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα νούμερα αυτά καθιστούν τη «ροζ ταινία» το φιλμ με τις περισσότερες εισπράξεις το πρώτο Σαββατοκύριακο της προβολής της για το 2023.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα στην Ευρώπη, με το διευθύνοντα σύμβουλο της Vue International, της μεγαλύτερης εταιρείας κινηματογράφων στην Ευρώπη, να εκτιμά ότι η Barbie ήταν η καλύτερα πρεμιέρα στην Ευρώπη εδώ και τέσσερα χρόνια.

Τα αποτελέσματα από το box office έρχονται μετά από εβδομάδες έντονου μάρκετινγκ και διαφήμισης και για τις δύο ταινίες και, κυρίως, για την Barbie, όπου η σκηνοθέτης έφτιαξε μία υπαρξιακή αναζήτηση για την εικονική κούκλα, η οποία στην ταινία αναζητά το νόημα της ζωής και αντιμετωπίζει το σεξισμό στον πραγματικό κόσμο.

Το Burger King στη Βραζιλία έφτιαξε μπέργκερ με ροζ σως, το Crocs έβγαλε σειρά με ροζ παπούτσια και η Airbnb κατασκεύασε ένα κανονικό σπίτι της Barbie, το οποίο διατίθεται προς ενοικίαση στην Καλιφόρνια.

Βέβαια, η αντίθεση με το Oppenheimer της Universal Studios δε θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη.

Η ταινία, την οποία σκηνοθέτησε ο Κρίστοφερ Νόλαν, διηγήθηκε την ιστορία του Αμερικανού φυσικού, J. Robert Oppenheimer, από παιδί – θαύμα σε διευθυντή του σχεδίου Μανχάταν των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου επόπτευσε και συνέβαλε στη δημιουργία της ατομικής βόμβας.

Ωστόσο, το απίθανο ταίριασμα των δύο ταινιών φαίνεται απλά να αύξησε το ενδιαφέρον και για τις δύο ταινίες. Η AMC, η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης κινηματογράφων στον κόσμο, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι 60.000 άνθρωποι είχαν αγοράσει εισιτήρια και για τις δύο ταινίες.

Υπενθυμίζεται ότι η πανδημία έπληξε δραματικά τη βιομηχανία του κινηματογράφου. Η Cineworld, δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα κινηματογράφων στον κόσμο και ιδιοκτήτρια των Regal Cinemas, έκανε αίτηση για χρεοκοπία τον Σεπτέμβριο, αφού κατέγραψε συνολικές απώλειες 3,3 δισεκατομμυρίων το 2020 και το 2021. Η Cineworld έχει κλείσει 51 από τις αλυσίδες κινηματογράφων Regal στις ΗΠΑ.

ΣΧΕΤΙΚΑ