Με ύφεση κινδυνεύει η Γερμανία εξ αιτίας της αυτοκινητοβιομηχανίας

Αυτοκίνητα και όριο ταχύτητας/ Φωτογραφία AP

Η βιομηχανική παραγωγή της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπη μειώθηκε τον Ιούνιο κατά 1,5% σε σχέση με το Μάιο, εξ αιτίας της μεγάλης πτώσης κατά 3,5% της παραγωγής του τεράστιου τομέα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η πτώση της βιομηχανικής παραγωγής, σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από το αναμενόμενο από τους αναλυτές, αυξάνει τον κίνδυνο για την οικονομία της χώρας επιβαρύνοντας το ΑΕΠ, με ανοιχτό το ενδεχόμενο η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης να πέσει ξανά σε ύφεση.

Ο κατασκευαστικός τομέας, όπου η παραγωγή συρρικνώθηκε κατά 2,8%, επίσης επηρέασε αρνητικά τη συνολική βιομηχανική παραγωγή, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας.

Η Γερμανία βγήκε από την ύφεση μόλις κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, καθώς το ΑΕΠ της παρέμεινε το ίδιο σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ωστόσο τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι η ελαφριά βελτίωση της οικονομίας ίσως να μη διαρκέσει για πολύ.

Ειδικοί αναλυτές εκτιμούν ότι ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας θα συμβάλει σε μία νέα συρρίκνωση του γερμανικού ΑΕΠ κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Η αυτοκινητοβιομηχανία στη Γερμανία, που ευθύνεται για το 5% περίπου του ΑΕΠ της χώρας, παλεύει να ανακάμψει από το ισχυρό χτύπημα που δέχτηκε από την πανδημία και τα μετέπειτα τεράστια προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Περίπου 2,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα βγήκαν από τις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με την Ένωση των Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών.

Και παρά το γεγονός ότι το παραπάνω νούμερο αποτελεί μία σημαντική βελτίωση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, παραμένει κατά 10% χαμηλότερο από το πρώτο εξάμηνο του 2019. Ειδικοί εκτιμούν ότι θα χρειαστεί καιρός ακόμα για να φτάσει η παραγωγή στα επίπεδα προ της πανδημίας.

Σε άλλους τομείς της γερμανικής οικονομίας, όπως η παραγωγή ενέργειας, οι προοπτικές δείχνουν ευνοϊκότερες. Οι νέες παραγγελίες εκτινάχθηκαν κατά 7% τον Ιούνιο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Η Volkswagen, μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, παλεύει με τις μειωμένες πωλήσεις στην Κίνα – τη μεγαλύτερη αγορά της – χάνοντας έδαφος από τοπικούς κατασκευαστές.

Η εταιρεία ανακοίνωσε μείωση κατά 14,5% στις παραδόσεις αυτοκινήτων στην Κίνα κατά το πρώτο τρίμηνο. Στη συνέχεια, υπήρξε μία ανάκαμψη τον Απρίλιο και το Μάιο, όμως συνολικά οι παραδόσεις κατά το πρώτο εξάμηνο παραμένουν χαμηλότερες κατά 1,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο της περυσινής χρονιάς.

Γενικά, ο βιομηχανικός τομέας στη Γερμανία έχει χρειαστεί να προσαρμοστεί σε υψηλές τιμές ενέργειας, οι οποίες ήδη αυξάνονταν στην Ευρώπη όταν η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία το Φεβρουάριο του 2022, στέλνοντας τις σε επίπεδα – ρεκόρ. Έκτοτε, οι τιμές φυσικού αερίου στην Ευρώπη έχουν υποχωρήσει σημαντικά, αλλά παραμένουν αυξημένες κατά 44% σε σχέση με τα επίπεδα πριν από τον πόλεμο.

ΣΧΕΤΙΚΑ