Η Nissan θα πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Φωτό: Shutterstock

Επιταχύνει τα σχέδια της για την ηλεκτροκίνηση η αυτοκινητοβιομηχανία, Nissan, η οποία δεσμεύτηκε ότι έως το 2030 όλα τα αυτοκίνητα που θα πουλά θα είναι ηλεκτροκίνητα.

Η ανακοίνωση της αυτοκινητοβιομηχανίας ήρθε παρά την απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης να καθυστερήσει κατά πέντε χρόνια την απαγόρευση πώλησης βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων και να τη μεταφέρει για το 2035 από το 2030 που είχε αποφασιστεί παλαιότερα.

Ο επικεφαλής της Nissan, όταν ερωτήθηκε σχετικά, απάντησε ότι «αυτό είναι το σωστό», εννοώντας βέβαια τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση.

Ούτως ή άλλως, οι ενώσεις πωλητών αυτοκινήτων εξέφρασαν τις ανησυχίες τους ότι η καθυστέρηση της απαγόρευσης θα καθυστερήσει τη μετάβαση των καταναλωτών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Επίσης, προς το τέλος της δεκαετίας, η Nissan θα έχει ολοκληρώσει τις μπαταρίες νέας τεχνολογίας, οι οποίες, όπως υποστηρίζει, θα μειώνουν και το χρόνο φόρτισης, αλλά και το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Μακότο Ουσίτα, δήλωσε ότι «η Nissan θα ολοκληρώσει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση το 2030 στην Ευρώπη. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι το σωστό για την επιχείρησή μας, τους πελάτες μας και τον πλανήτη».

Σε συνέντευξη που έδωσε στο BBC, ο κ. Ουσίντα είπε ότι στόχος της εταιρείας είναι να μειώσει το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τους καταναλωτές ώστε να μη στοιχίζουν περισσότερα από τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητο οχήματα».

Εκτίμησε δε ότι ο στόχος αυτός ίσως καθυστερήσει λίγο, αλλά θα επιτευχθεί μέσα στα επόμενα χρόνια. Όπως είπε, ο στόχος της Nissan είναι να έχει επιτευχθεί έως το 2030.

Ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας είπε επίσης ότι η Nissan ετοιμάζει ένα διαφορετικό είδος μπαταρίας – ASSB – οι οποίες θα είναι ελαφρύτερες, φθηνότερες και θα φορτίζονται ταχύτερα.

Η Nissan είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που έχει δικό της εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών στη Μεγάλη Βρετανία.

Πέρυσι, ανακοίνωσε τα σχέδιά της να επενδύσει 1 δισεκατομμύριο στερλίνες για να επεκτείνει το εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών, που βρίσκεται δίπλα στο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων στο Σάδερλαντ. Στην επένδυση συνέβαλε με 100 εκατομμύρια στερλίνες και η βρετανική κυβέρνηση.

Η επένδυση αυτή δίνει σημαντικό πλεονέκτημα στη Nissan σε σχέση με τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες εισάγουν το μεγαλύτερο όγκο των μπαταριών τους από την Κίνα.

Καθώς οι μπαταρίες είναι το ακριβότερο αξεσουάρ από ένα ηλεκτρικό όχημα, κάποιοι κατασκευαστές στη Βρετανία και την ΕΕ έχουν ανακοινώσει ότι δε θα μπορέσουν να είναι συνεπείς στην προθεσμία και έχουν ζητήσει να δοθεί παράταση έως ότου είναι έτοιμα τα εργοστάσια κατασκευής μπαταριών.

ΣΧΕΤΙΚΑ