fbpxShein: Ευελπιστεί να εκτιναχθεί η αξία της με την είσοδό της στο χρηματιστήριο | Economistas.gr
Skip to main content

Shein: Ευελπιστεί να εκτιναχθεί η αξία της με την είσοδό της στο χρηματιστήριο

Shein: Ευελπιστεί να εκτιναχθεί η αξία της με την είσοδό της στο χρηματιστήριο
Πηγή: Shutterstock

Η Shein ευελπιστεί η αποτίμησή της να αγγίξει  90 δισεκατομμύρια δολάρια, από την ενδεχόμενη Αρχική Δημόσια Προσφορά στις ΗΠΑ (είσοδος στο χρηματιστήριο). Ωστόσο αυτό το ποσό είναι αρκετά μεγαλύτερο από την αποτίμηση στις ιδιωτικές συναλλαγές, σύμφωνα με γνώστες του θέματος.

Η εταιρεία έχει διαμηνύσει στους υποψήφιους επενδυτές ότι στοχεύει η αποτίμησή της (χρηματιστηριακή αξία) να διαμορφωθεί μεταξύ 80 έως 90 δισεκατομμύρια δολάρια με την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο. Το πότε θα γίνει η πώληση των μετοχών παραμένει ένα ερωτηματικό δεδομένης της αστάθειας της αγοράς σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg.

Διαβάστε επίσης: Temu και Shein θάβουν το τσεκούρι του πολέμου στις ΗΠΑ -Το ιστορικό της διαμάχης

Η αποτίμηση της Shein έχει πέσει κάτω από τα 66 δισεκατομμύρια δολάρια που είχε φτάσει μετά  τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης από ιδιώτες επενδυτές τον Μάιο. Οι μετοχές που άλλαξαν πρόσφατα χέρια στη δευτερογενή αγορά αποτιμούσαν την εταιρεία σε περίπου 50 έως 60 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας βουτιά 25% σε σχέση με πέρυσι.

Οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει

Η Shein έγινε γνωστή πουλώντας νέα και κομψά αντικείμενα όπως πουκάμισα και μαγιό για μόλις 2 δολάρια. Οι πωλήσεις της εκτινάχθηκαν στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της πανδημίας και η εφαρμογή της έγινε γρήγορα αυτή με τα περισσότερα «κατεβάσματα» στη χώρα, στοχεύοντας σε έφηβους και νεαρές γυναίκες.

Ιδρύθηκε στην Κίνα πριν από περίπου μια δεκαετία και πρόσφατα μετέφερε τα κεντρικά της γραφεία στη Σιγκαπούρη, σε μια προσπάθεια να αποστασιοποιηθεί από την χώρα προέλευσής της. Εξακολουθεί να προμηθεύεται το μεγαλύτερο μέρος των ρούχων της από προμηθευτές στη Νότια Κίνα, αν και έχει ανακοινώσει ότι σχεδιάζει να επεκταθεί και σε άλλες χώρες.

Για μεγάλο χρονικό διάστημα η Shein «έπαιζε» μόνη της στον τομέα της γρήγορης και φτηνής μόδας αλλά πλέον αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από την Temu. Το Σεπτέμβριο οι πωλήσεις της Temu ήταν υπερδιπλάσιες από αυτές της Shein στις ΗΠΑ.

Ο διαδικτυακός λιανοπωλητής αναμένει ότι τα καθαρά κέρδη του θα φθάσουν τα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος, παρά τον εντεινόμενο ανταγωνισμό, σύμφωνα με πηγές με γνώση επί του θέματος. Τα καθαρά κέρδη της το 2019 ήταν περίπου 1 δισεκατομμύριο γουάν (137 εκατομμύρια δολάρια), όπως έδειξε τότε μια παρουσίαση για επενδυτές.

Η Shein προσπαθεί να επεκταθεί και πέρα από τα ρούχα και τα αξεσουάρ που έχουν το δικό της όνομα. Τον Αύγουστο, η εταιρεία αγόρασε περίπου το ένα τρίτο της Sparc Group, στην οποία ανήκει η αντίπαλη εταιρεία λιανικής Forever 21 μέσω κοινοπραξίας. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, τα προϊόντα της Forever 21 θα είναι διαθέσιμα στους διαδικτυακούς πελάτες της Shein. Τον Οκτώβριο, η Shein εξαγόρασε τη βρετανική διαδικτυακή εταιρεία Missguided από την Frasers Group Plc, επεκτείνοντας περαιτέρω τις προσφορές της σε τρίτους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Temu: Ποιος είναι ο σκιώδης αναπτυσσόμενος γίγαντας στον χώρο του εμπορίου
Temu: Ποιος είναι ο σκιώδης αναπτυσσόμενος γίγαντας στον χώρο του εμπορίου
Η αλματώδης ανάπτυξη της Temu, και ο αστρονομικός προϋπολογισμός μάρκετινγκ, κάνει τους ειδικούς να αναρωτιούνται αν το επιχειρηματικό μοντέλο της είναι βιώσιμο.
Temu: Ποιος είναι ο σκιώδης αναπτυσσόμενος γίγαντας στον χώρο του εμπορίου
Temu και Shein θάβουν το τσεκούρι του πολέμου στις ΗΠΑ -Το ιστορικό της διαμάχης
Temu και Shein θάβουν το τσεκούρι του πολέμου στις ΗΠΑ -Το ιστορικό της διαμάχης
Η Temu και η Shein υπέβαλαν αίτηση για να τερματίσουν τις μεταξύ τους δικαστικές διαμάχες στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπως προκύπτει από έγγραφα που κατατέθηκαν.
Temu και Shein θάβουν το τσεκούρι του πολέμου στις ΗΠΑ -Το ιστορικό της διαμάχης
Temu: Άλλη μια νίκη στη «μάχη» με την Shein
Temu: Άλλη μια νίκη στη «μάχη» με την Shein
Η Temu κυριαρχεί στα App Store και Play Store στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, εκθρονίζοντας την Shein, μετά την επιτυχημένη της επέκταση στις δυτικές αγορές.
Temu: Άλλη μια νίκη στη «μάχη» με την Shein
Shein: Μετά την εδραίωση στο παγκόσμιο εμπόριο, θέλει να «περάσει την πόρτα» της Wall Street
Shein: Μετά την εδραίωση στο παγκόσμιο εμπόριο, θέλει να «περάσει την πόρτα» της Wall Street
Η Shein έχει καταθέσει εμπιστευτικά αίτηση για να εισαχθεί στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια που κάνει η εταιρεία ρούχων να επεκταθεί σε όλο τον κόσμο.
Shein: Μετά την εδραίωση στο παγκόσμιο εμπόριο, θέλει να «περάσει την πόρτα» της Wall Street
Temu: Ετοιμάζεται για «εμφάνιση» στον τελικό Super Bowl και να βάλει «βαθιά το χέρι στην τσέπη»
Temu: Ετοιμάζεται για «εμφάνιση» στον τελικό Super Bowl και να βάλει «βαθιά το χέρι στην τσέπη»
Η Temu, συνεχίζοντας το επιθετικό της marketing, ετοιμάζεται να αγοράσει διαφημιστικό χώρο στο Super Bowl.
Temu: Ετοιμάζεται για «εμφάνιση» στον τελικό Super Bowl και να βάλει «βαθιά το χέρι στην τσέπη»