Skip to main content

Τα χαρακτηριστικά που σας κάνουν CEO

Τα χαρακτηριστικά που σας κάνουν CEO
Φωτό: Shutterstock

Πολλοί άνθρωποι θεωρούν τους Διευθύνοντες Συμβούλους μεγάλων εταιρειών ως «πανίσχυρους» ανθρώπους, διαφορετικούς από τους υπόλοιπους. Και, φυσικά, οι περισσότεροι δεν πιστεύουν ότι μπορούν να φτάσουν σε αυτό το επίπεδο. Ωστόσο, ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι άνθρωποι που κατέχουν αυτές τις θέσεις διαθέτουν κάποια χαρακτηριστικά στην προσωπικότητά τους, τα οποία μπορεί να διαθέτει ο κάθε εργαζόμενος.

Οι συγγραφείς του βιβλίου «ο CEO της διπλανής πόρτας», Έλενα Μποτέλο και Κιμ Πάουελ συνέλεξαν δεδομένα από το στυλ διοίκησης χιλιάδων Διευθυνόντων Συμβούλων και τα μελέτησαν με ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σικάγου και του Κολούμπια. Κατέληξαν, λοιπόν, στο συμπέρασμα ότι η εικόνα του «ισχυρού, πατριαρχικού» προσώπου που έχουμε για έναν CEO δεν ισχύει.

Όμως, όλοι έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά:

1. Παίρνουν γρήγορα αποφάσεις

Όπως ανακάλυψαν οι ερευνητές, οι άνθρωποι που έχουν την ικανότητα να παίρνουν γρήγορα αποφάσεις χωρίς να παιδευτούν και χωρίς να κάνουν πολλές ερωτήσεις είναι 12 φορές πιο πιθανό να γίνουν επιτυχημένοι CEO. Ένα καλό παράδειγμα είναι ο Στηβ Γκόρμαν της Greyhound. Ανέλαβε την εταιρεία το 2003 όταν ήταν ζημιογόνα και η μητρική εταιρεία ετοιμαζόταν να την κλείσει. Πέρασε το πρώτο τετράμηνο ακούγοντας προτάσεις πώς να τη σώσει. Άλλαξε τον τρόπο λειτουργίας και η εταιρεία πουλήθηκε στη διπλάσια τιμή από την αποτίμησή της όταν την ανέλαβε ο Γκόρμαν. Το αν ήταν σωστή απόφαση η αλλαγή λειτουργίας δεν είναι το πιο σημαντικό, καθώς υπήρξε κάποια κινητοποίηση που έφερε αποτελέσματα.

2. Μπορούν να πουλήσουν τις ιδέες τους

Κάθε επιτυχημένος CEO έχει μέσα του μία καλή πωλήτρια. Οι ηγέτες πρέπει να μπορούν να εμπνεύσουν τους άλλους, αλλά να τους πείθουν κιόλας. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να είναι συμπαθείς, αλλά να σας βλέπουν όλοι σαν τον άνθρωπο που μπορεί να φέρει εις πέρας το έργο, αλλά και να σας εμπιστεύονται ότι η έκβαση θα είναι θετική όταν αναλαμβάνετε κάποιο ρίσκο. Οι καλοί CEO πρέπει να μπορούν να περιγράφουν τις ιδέες τους με τρόπο που να γίνεται κατανοητός και να συνεργάζονται με ανθρώπους που μπορούν να υλοποιήσουν αυτές τις ιδέες. Οι συγγραφείς του βιβλίου περιγράφουν τον Στηβ Τζομπς της Apple ως ένα CEO με αυτά τα χαρακτηριστικά – όσο ζούσε φυσικά.

3. Είναι συνεπείς στις πράξεις και στα αποτελέσματα

Το να σας θεωρούν αξιόπιστο είναι ένα πολύ σημαντικό προσόν, ειδικά για να σας προσλάβουν σε μία θέση ευθύνης. Σημαίνει ότι μπορούν να βασιστούν πάνω σας για να είστε συνεπείς στις πράξεις σας σε σχέση με τα λόγια σας, ενώ έτσι μπορούν να σας αναθέσουν ευθύνες. Τέτοιος CEO ήταν ο Μπρετ Γκόντφρεϊ. Τον επέλεξε ο Ρίτσαρντ Μπράνσον το 2000 για να ηγηθεί της Virgin Australia. Όπως γράφουν, τον επέλεξε για την ηθική του και την εμμονή του στη λεπτομέρεια. Ως εργαζόμενος, ήταν αξιόπιστος και έδειξε στον Μπράνσον ότι μπορούσε να χειριστεί τις ευθύνες που του δόθηκαν.

4. Είναι προσαρμοστικοί

Οι μεγάλοι ηγέτες «πρέπει να μάθουν να κολυμπούν σε άγνωστα νερά», γράφουν οι συγγραφείς του βιβλίου και δείχνουν τον Τζεφ Μπέζος, ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Amazon, ως χαρακτηριστικό παράδειγμα προσαρμοστικότητας. Όταν ίδρυσε την εταιρεία του ήταν ένα βιβλιοπωλείο, στη συνέχεια μπήκε στο χώρο της μουσικής και των βίντεο και πλέον μπορεί κανείς να βρει στην Amazon όποιο προϊόν μπορεί να φανταστεί, από ρούχα μέχρι ηλεκτρονικά είδη και είδη σπιτιού. Δεν είναι τυχαίο που εταιρείες όπως η Kodak και η Blockbuster κατέρρευσαν, καθώς δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις εξελίξεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς είναι να δουλεύεις σε ένα σούπερ γιοτ
Πώς είναι να δουλεύεις σε ένα σούπερ γιοτ
Μπορεί η δουλειά σε ένα γιοτ σε ορισμένους να ακούγεται ειδυλλιακή, καθώς η εργασία σε ένα πολυτελέστατο σκάφος που πλέει στη θάλασσα να είναι προτιμότερη από αυτή σε ένα γραφείο στο κέντρο της πόλης, ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
Πώς είναι να δουλεύεις σε ένα σούπερ γιοτ
Πώς να βελτιώσετε την επικοινωνία στο χώρο εργασίας
Πώς να βελτιώσετε την επικοινωνία στο χώρο εργασίας
Η επικοινωνία στο χώρο εργασίας είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο, καθώς είναι καθοριστικής σημασίας για την παραγωγικότητα, το ηθικό, αλλά και τη δέσμευση των υπαλλήλων στην εταιρεία.
Πώς να βελτιώσετε την επικοινωνία στο χώρο εργασίας
Γκουρού επιχειρηματικότητας: Τα 16 βιβλία που πρέπει να διαβάσεις
Γκουρού επιχειρηματικότητας: Τα 16 βιβλία που πρέπει να διαβάσεις
Ο Τιμ Φέρις ένας γκουρού επιχειρηματικότητας επιθυμεί να βάζει τους ανθρώπους στο μονοπάτι της επιτυχίας. Γι' αυτό και τους δίνει συμβουλές που τους καθοδηγούν προς αυτή την κατεύθυνση.
Γκουρού επιχειρηματικότητας: Τα 16 βιβλία που πρέπει να διαβάσεις
Το πιο καταραμένο ξενοδοχείο του κόσμου βρίσκεται στις ΗΠΑ -Ιστορίες φρίκης
Το πιο καταραμένο ξενοδοχείο του κόσμου βρίσκεται στις ΗΠΑ -Ιστορίες φρίκης
Το πιο... καταραμένο ξενοδοχείο του κόσμου, το Hotel Cecil στο Λος Άντζελες, κουβαλά βαριές ιστορίες. Εξού και η φήμη του. 
Το πιο καταραμένο ξενοδοχείο του κόσμου βρίσκεται στις ΗΠΑ -Ιστορίες φρίκης