fbpxΤα μυστικά ενός πετυχημένου στελέχους | Economistas.gr Skip to main content

Τα μυστικά ενός πετυχημένου στελέχους

Τα μυστικά ενός πετυχημένου στελέχους
Φώτο: Shutterstock

Ο Σουχαϊλ Ντόσι είναι ο ιδρυτής και πρώην διευθύνων σύμβουλος της Mixpanel, μιας εταιρείας ανάλυσης δεδομένων που κατάφερε να συγκεντρώσει κεφάλαια 77 εκατ. δολαρίων μέσα σε μια δεκαετία. Εξομολογείται ότι δεν είναι εύκολη η δουλειά του CEO, ειδικά στην ηλικία των 20 ετών και αποκαλύπτει στο Business Insider μερικά από τα πιο σημαντικά μαθήματα που έμαθε όταν έπρεπε να διαχειριστεί την εταιρεία.

Όπως σημειώνει ο ίδιος, όταν ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου δεν είχε προηγούμενη εμπειρία, καθώς είχε εργαστεί μόνο σε μια ακόμη εταιρεία ως μαθητευόμενος. Από εκεί ξεκίνησε ένα ταξίδι που τον έφερε στην δημιουργία της δικιάς του εταιρείας.

Τα μαθήματα

  1. Το να παραδίδεις τον έλεγχο είναι δύσκολο. Στην αρχή ένιωθα πως όλα ήταν σημαντικά, αλλά δεν γίνεται να είσαι καλός σε όλα. Με τον καιρό έμαθα την σημασία του να παρατάς συνειδητά και συνεχώς κάποια πράγματα. Αν δεν το μάθεις αυτό, δεν θα μπορείς να αξιολογείς και η εταιρεία σου θα υποφέρει.
  2. Αυτό που μου άλλαξε την ζωή ήταν που έμαθα πως μπορείς να φτιάξεις τα πάντα μόνος σου. Όταν προσπαθούσα να βελτιώσω πολλά πράγματα με την μια, ήταν πάρα πολύ δύσκολο και απαιτητικό. Προτιμήστε να επικεντρώνεστε σε δυο με τρία πράγματα τον χρόνο. Οι περισσότεροι νέοι CEO θα πρέπει να δουλέψουν περισσότερο για να γίνουν περισσότερο συνεργάσιμοι με την ομάδα, καθώς μεγαλώνει η εταιρεία τους. Πείτε στην εταιρεία σας πώς συνηθίζετε να δουλεύετε σε ένα συγκεκριμένο ζήτημα. Θα δημιουργήσει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη με την ομάδα σας.
  3. Με τον καιρό θα αρχίσετε να αισθάνεστε πως ό,τι κάνετε είναι μόνο να ξοδεύετε χρόνο σε συναντήσεις και πως δεν κάνετε πραγματική δουλειά. Η αλήθεια είναι όμως πώς το κάνετε. Να θυμάστε πως πλέον η δουλειά σας είναι να βοηθάτε τους άλλους μέσα από τις συναντήσεις. Μην αντισταθείτε, αλλά αντιθέτως αγκαλιάστε το. Τώρα είναι ο καιρός που μπορείτε να είστε ευχάριστοι και παραγωγικοί.
  4. Ζήστε με το ρητό «Πρέπει να φτιάχνεις μια ομάδα που να μπορεί να ολοκληρώσει την αποστολή χωρίς εσένα». Ενδυναμώνοντας τους υπόλοιπους στην ομάδα θα σας βοηθήσει να αισθάνεστε λιγότερο στρεσαρισμένοι μακροπρόθεσμα. Όταν νιώθετε πως ξεχνάτε τι κάνετε, ρωτήστε τον εαυτό σας γιατί ξεκινήσατε να το κάνετε. Ήταν πράγματι για τα λεφτά, τη δύναμη ή τον εγωισμό;
  5. Μην αποφεύγετε τις συγκρούσεις μέσα από δύσκολες και κρίσιμες αποφάσεις - διαχειριστείτε αυτό που έρχεται. Το να αποφεύγετε τις συγκρούσεις οδηγεί σε κατάπνιξη των συναισθημάτων και πικραίνει τις σχέσεις με ανεπανόρθωτο τρόπο και επιβραδύνει την πορεία της επιχείρησης, δημιουργώντας αστάθεια. Όταν έχετε να αντιμετωπίσετε μια σύγκρουση, να επιτίθεστε στο πρόβλημα, όχι στους ανθρώπους.
  6. Αδιαμφισβήτητα θα κάνετε και εσείς λάθη με τους ανθρώπους στην εταιρεία σας. Κάποιες φορές δεν θα είστε δίκαιος ή θα πείτε κάτι λάθος. Αυτοί που επηρεάζονται μπορεί να σας αντιπαθούν για κάποιο διάστημα.
  7. Η φράση «Συγγνώμη, έκανα λάθος» είναι μια από τις πιο δυνατές κουβέντες που μπορείτε να πείτε σε κάποιον. Απλά να θυμάστε πως αυτές οι λέξεις δεν λύνουν πάντα το πρόβλημα.
  8. Η δουλειά σας θα γίνει 90% να ακούτε και 10% να μιλάτε. Ήμουν πολύ κακός στο να μην διακόπτω τους άλλους και έπρεπε να δουλέψω διπλά για να το διορθώσω. Μετά από εννέα χρόνια στη θέση του διευθύνοντα συμβούλου, η καλύτερη λύση που ανακάλυψα είναι να γράφω ό,τι λέγεται στις συναντήσεις. Με έκανε πιο συγκεντρωμένο σε αυτά που έλεγαν οι άλλοι και έδειχνα ότι τους άκουγα.
  9. Ελέγξτε την διάθεση σας από συνάντηση σε συνάντηση. Μερικές φορές μπορεί να έχετε ένα κακό μίτινγκ, αλλά προσπαθήστε να θυμάστε πως τώρα έχετε ένα διαφορετικό γκρουπ ανθρώπων που μπορεί να μην γνωρίζουν τι συνέβη στη προηγούμενη συνάντηση και οι ίδιοι να είναι ενθουσιασμένοι ή αγχωμένοι που πρόκειται να σας συναντήσουν.
  10. Η διαίσθηση σας σχετικά με τους πελάτες και την αγορά θα γίνεται όλο και χειρότερη καθώς η επιχείρησή σας μεγαλώνει και εσείς θα αποξενώνεστε από τους καταναλωτές. Συνεχίστε να ενδυναμώνετε την ομάδα σας για να παίρνουν αποφάσεις, αλλά μην ρίχνετε το βάρος της ευθύνης επάνω τους. Επενδύστε χρόνο για να μάθετε από εκείνους.
  11. Όσο μεγαλώνετε γίνεται όλο και πιο δύσκολο να ανακαλύπτετε την αλήθεια. Γίνεται όμως επίσης και το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνετε καθώς οδηγείτε την εταιρεία. Να γνωρίζετε την αλήθεια για να παίρνετε αποφάσεις και να το καλλιεργήσετε αυτή την κουλτούρα στην εταιρεία σας.
  12. Η δύναμη ισούται με ευθύνη. Το να είστε CEO μπορεί να αποδειχθεί μοναχικό, καθώς δεν μπορείτε να είστε όσο ευάλωτος και αυθεντικός θέλετε. Για να βοηθήσετε τον εαυτό σας με αυτό, βρείτε κι άλλους ιδρυτές εταιρειών ή διευθύνοντες συμβούλους που μπορούν να είναι ειλικρινείς μαζί σας. Μοιραστείτε μαζί τους τα προβλήματά σας. Ακόμα και μια αγκαλιά μπορεί να κάνει την διαφορά.
  13. Βρείτε έναν μέντορα. Διαλέξτε κάποιον που θέλετε να εντυπωσιάσετε, κάποιον που θα σας ανυψώσει όταν θα είστε κάτω και θα σας τραβήξει τα γκέμια όταν πλημμυρίζετε από υπερβολική αυτοπεποίθηση. Ιδανικά αυτός ο άνθρωπος θα μπορούσε να ήταν στο παρελθόν ιδρυτής ή διευθύνων σύμβουλος μιας εταιρείας, ώστε να μπορεί να σας καταλαβαίνει. Να θυμάστε όμως πως ένας μέντορας προσφέρει καθοδήγηση δεν δίνει έτοιμες λύσεις.
  14. Όλοι είμαστε άνθρωποι και έχουμε ανασφάλειες, οπότε σκεφτείτε πως ίσως ένας θεραπευτής μπορεί να κάνει θαύματα για την ψυχολογία σας. Αν έχετε ταμπού με την ψυχοθεραπεία να ξέρετε πως είναι ανυπολόγιστη η συνεισφορά της στην ψυχολογία σας.
  15. Να εργάζεστε σκληρά για να βελτιώνεστε. Δεν μπορείτε να διορθώσετε τα λάθη του παρελθόντος αλλά μπορείτε να είστε καλύτερος στο μέλλον. Μην τα παρατάτε. Όταν παίρνετε σκληρές αποφάσεις, θα πρέπει να ξέρετε πάνω σε ποιες αξίες και αρχές βρίσκεστε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα πιο εμφανή σημάδια ότι κινδυνεύετε να απολυθείτε
Τα πιο εμφανή σημάδια ότι κινδυνεύετε να απολυθείτε
Αναμφίβολα, μία από τις δύσκολα διαχειρίσιμες καταστάσεις στη ζωή ενός εργαζόμενου ενήλικα είναι η απόλυση. Η αίσθηση της ανεπάρκειας μπορεί να «τσακίσει» την ψυχολογία κάθε ανθρώπου.
Τα πιο εμφανή σημάδια ότι κινδυνεύετε να απολυθείτε