fbpxΈλεγχοι στην πασχαλινή αγορά - Τι να προσέξουν οι έμποροι | Economistas.gr Skip to main content

Έλεγχοι στην πασχαλινή αγορά - Τι να προσέξουν οι έμποροι

Έλεγχοι στην πασχαλινή αγορά - Τι να προσέξουν οι έμποροι
Φωτο: Eurokinissi

Εντατικοποίηση ελέγχων στην αγορά κατά την πασχαλινή περίοδο ζητάει με εγκύκλιό της από τις συναρμόδιες υπηρεσίες η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, οι αρμόδιες υπηρεσίες κατά την πασχαλινή περίοδο πρέπει να έχουν αυξημένη ελεγκτική δραστηριότητα σε σημεία διακίνησης και εμπορίας κάθε είδους αγαθών, ιδίως τροφίμων (καταστήματα, λαϊκές αγορές-υπαίθριο εμπόριο, κεντρικές και τοπικές αγορές κ.λ.π.), καθώς και σε επίκαιρα σημεία του εθνικού, επαρχιακού και αστικού δικτύου, λιμάνια κλπ είτε αυτοτελώς, είτε με συναρμόδιες υπηρεσίες (υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ΣΔΟΕ, υπουργείο Υγείας, κ.α.) και στα πλαίσια συντονισμένων δράσεων με πρωτοβουλία του ΣΥ.Κ.Ε.Α.A.Π.

Ειδικότερα, οι έλεγχοι θα πρέπει να εστιασθούν:

- Στην ανάρτηση πινακίδων με τις προβλεπόμενες ενδείξεις

- Στην ορθή επισήμανση των τροφίμων (προσυσκευασμένων και μη )

- Στην ορθή επισήμανση Βιομηχανικών προϊόντων

- Στην αποφυγή παραπλανητικών πρακτικών

- Στην έκδοση και κατοχή των νομίμων παραστατικών στοιχείων σε όλα τα στάδια εμπορίας και διακίνησης

- Στην κατοχή και χρήση τερματικών συσκευών POS

- Στην κατοχή των απαιτούμενων αδειών

- Στην ύπαρξη τιμοκαταλόγων και της αναγραφής επ ́ αυτών των προβλεπομένων ενδείξεων

- Στην τήρηση των ανώτατων τιμών σε συγκεκριμένα σημεία πώλησης

Ιδιαίτερη επομένως βαρύτητα, πρέπει να δοθεί σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε όλη την αλυσίδα διανομής κρεάτων και οπωρολαχανικών και άλλων κατηγοριών τροφίμων για την κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών. Εάν διαπιστωθούν προϊόντα με καθόλου ή ελλιπή επισήμανση αυτά δεσμεύονται κατά τη προβλεπόμενη διαδικασία, επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις και εάν απαιτείται, ενημερώνονται άμεσα άλλες αρμόδιες αρχές.

Ενδεχόμενες περιπτώσεις παραβάσεων των κανόνων του ελεύθερου ανταγωνισμού, διαβιβάζονται στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για έλεγχο.

Ειδικότερα, εφαρμογή έχουν:

1.Όσον αφορά τα κρέατα, απαιτείται μεταξύ άλλων: α) η κατοχή και τήρηση από τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με την εμπορία βοοειδών κρεάτων συστήματος καταγραφής αφίξεων/αγορών και αναχωρήσεων/πωλήσεων, β) η κατοχή και έκδοση των προβλεπομένων παραστατικών, γ) η ύπαρξη ανηρτημένων πινακίδων με τις προβλεπόμενες ενδείξεις, δ) η μη πώληση έτοιμου μη προσυσκευασμένου κιμά, κομμένου εκ των προτέρων.

2. Όσον αφορά τα προϊόντα αρτοποιίας, μεταξύ άλλων απαιτείται: α) η ύπαρξη των προβλεπομένων πινακίδων στο ράφι του καταστήματος, β) η αναγραφή επί των συσκευασιών των προβλεπομένων ενδείξεων με έμφαση στην ένδειξη της «κατάστασης», στην διακριτή τοποθέτηση στους χώρους διάθεσης.

3. Για τα πτηνοτροφικά προϊόντα απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στην εμπορία και διακίνηση αυγών δηλαδή πλήρης επισήμανση από εγκεκριμένο ωοσκοπικό κέντρο επί του κελύφους αυτών, καθώς και αναγραφή των προβλεπομένων από το νόμο ενδείξεων επί των συσκευασιών διακίνησης καθώς και επί των παραστατικών.

4. Όσον αφορά τα οπωρολαχανικά, μεταξύ άλλων απαιτείται: α) η αναγραφή επί των συσκευασιών και παραστατικών των προβλεπομένων ενδείξεων, ιδιαίτερα του κωδικού παρτίδας καθώς και επί των προϊόντων «πατάτες» και «ντομάτες» της ποικιλίας, τήρηση του βιβλίου ιχνηλασιμότητας, β) η ύπαρξη -ανάρτηση στους χώρους λιανικής πώλησης πινακίδων πώλησης με τις προβλεπόμενες ενδείξεις, γ) η κατοχή και έκδοση των προβλεπομένων παραστατικών.

Παιχνίδια

Όσον αφορά την διακίνηση-εμπορία, εποχικών ειδών και παιχνιδιών, ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί α) σε ότι αφορά τις ενδείξεις που θα πρέπει να αναγράφονται επί της συσκευασίας ή επί πινακίδας σταθερά προσαρτημένης σε αυτά, με έμφαση στην καταχωρημένη εμπορική επωνυμία, το καταχωρημένο εμπορικό σήμα, την πλήρη διεύθυνση του κατασκευαστή ή του εισαγωγέα, πληροφορίες προφύλαξης χρήσης και συντήρησης στην ελληνική γλώσσα καθώς και της σήμανσης CE με τρόπο εμφανή, ευανάγνωστο, ανεξίτηλο. Γενικότερα θα πρέπει να ελεγχθεί αν αυτά τα προϊόντα εναρμονίζονται με την ενωσιακή νομοθεσία, λαμβανομένου υπόψη ότι εντάσσονται στην κατηγορία προϊόντων που απαιτείται να φέρουν σήμανση συμμόρφωσης προς αυτήν.

Μαζική εστίαση

Όσον αφορά επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και μαζικής εστίασης να τηρούνται οι τιμοκατάλογοι και να υπάρχουν οι προβλεπόμενες ενδείξεις (έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, κατεψυγμένο, προϊόν ΠΟΠ, κ.λ.π.).

Η Διεύθυνση Ελέγχων και Παρατηρητηρίων πέραν του ελεγκτικού της έργου είτε αυτοτελώς είτε σε συνεργασία με άλλες υπηρεσίες διενεργεί τιμοληψίες τα αποτελέσματα των οποίων θα δημοσιευθούν εγκαίρως.

Οι υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος, οφείλουν να εντατικοποιήσουν τους ελέγχους στους χώρους αρμοδιότητάς των (λιμάνια, πλοία κ.λ.π) και οι υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας πέραν των αρμοδιοτήτων τους όσον αφορά την άσκηση υπαίθριων δραστηριοτήτων, οφείλουν να συνδράμουν εάν ζητείται και στα πλαίσια των δυνατοτήτων τους, το έργο άλλων ελεγκτικών υπηρεσιών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πόσο θα κοστίσει φέτος το πασχαλινό τραπέζι
Πόσο θα κοστίσει φέτος το πασχαλινό τραπέζι
Η ΕΣΕΕ εκτιμά ότι η ραγδαία άνοδος της τιμής των οπωροκηπευτικών, λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών των τελευταίων μηνών αντισταθμίστηκε από τις φθηνότερες, σε σχέση με πέρυσι, τιμές των κρεατικών.
Πόσο θα κοστίσει φέτος το πασχαλινό τραπέζι
Κατά 33,5% αυξήθηκαν οι εισαγωγές οπωροκηπευτικών το α' τρίμηνο
Κατά 33,5% αυξήθηκαν οι εισαγωγές οπωροκηπευτικών το α' τρίμηνο
Η συνεχιζόμενη αύξηση των εισαγωγών απαιτεί λεπτομερή ανάλυση της ελληνικής αγοράς και των καταναλωτικών τάσεων που έχουν προκαλέσει αύξηση των εισαγωγών κατά 24,8% ετησίως την τελευταία τριετία, κυρίως από τρίτες χώρες, γεγονός.
Κατά 33,5% αυξήθηκαν οι εισαγωγές οπωροκηπευτικών το α' τρίμηνο
Πρωταθλητές οι Έλληνες στα ζυμαρικά
Πρωταθλητές οι Έλληνες στα ζυμαρικά
H Ελλάδα κατατάσσεται στην τέταρτη θέση της διεθνούς κατάταξης που αφορά την κατανάλωση ζυμαρικών μετά την Ιταλία, την Τυνησία και τη Βενεζουέλα.
Πρωταθλητές οι Έλληνες στα ζυμαρικά
Infobank Hellastat: Η χαρτογράφηση των υπηρεσιών catering
Infobank Hellastat: Η χαρτογράφηση των υπηρεσιών catering
Αρνητικές ήταν οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στη ζήτηση υπηρεσιών catering δεξιώσεων στην ελληνική αγορά, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα μελέτης της Infobank Hellastat ΑΕ.
Infobank Hellastat: Η χαρτογράφηση των υπηρεσιών catering
Έξι ελληνικές επιχειρήσεις στην έκθεση Asia Fruit Logistica
Έξι ελληνικές επιχειρήσεις στην έκθεση Asia Fruit Logistica
Έξι ελληνικές επιχειρήσεις συμμετείχαν στη διεθνή έκθεση ASIA FRUIT LOGISTICA 2019, που πραγματοποιήθηκε στο Χονγκ Κονγκ από τις 4 έως τις 6 Σεπτεμβρίου.
Έξι ελληνικές επιχειρήσεις στην έκθεση Asia Fruit Logistica