Skip to main content

Ανέτοιμες οι αυτοκινητοβιομηχανές για την ψηφιακή εποχή

Ανέτοιμες οι αυτοκινητοβιομηχανές για την ψηφιακή εποχή
Φωτο: Shutterstock

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αισθάνονται πίεση να υιοθετήσουν άμεσα τον ψηφιακό μετασχηματισμό εν μέσω ραγδαίων εξελίξεων στον κλάδο, όπως προκύπτει από την έρευνα “Digital Gravity” που εκπόνησαν από κοινού οι εταιρείες KPMG και Egon Zehnder για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Βάσει της έρευνας, η ευαισθητοποίηση της αυτοκινητοβιομηχανίας ως προς την ψηφιοποίηση είναι υψηλή και τα κίνητρα για αλλαγή που παρέχονται πολυάριθμα. Παρόλα αυτά, σε επίπεδο στρατηγικής και κουλτούρας, οι αλλαγές συντελούνται με δυσκολία. Όπως προκύπτει από την εν λόγω έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 527 στελέχη του παγκόσμιου κλάδου, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι προετοιμασμένες για τη στροφή στην ψηφιακή εποχή που ανατρέπει τα δεδομένα στον κλάδο. Η καθυστέρηση που παρατηρείται σε διοικητικό επίπεδο λειτουργεί ανασταλτικά στο ταξίδι για ένα εις βάθος ψηφιακό μετασχηματισμό ο οποίος περιλαμβάνει και ευθυγράμμιση της οργανωτικής δομής. Δεν μπορεί να συντελεστεί αλλαγή ευρείας κλίμακας εάν δεν περάσει στην κουλτούρα του κλάδου ότι η τεχνολογία αποτελεί προτεραιότητα.

Στα κύρια συμπεράσματα της έρευνας περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Παρότι το 92% των ερωτηθέντων έχουν πειστεί ότι είναι επιτακτική η ανάγκη υιοθέτησης μιας νέας κουλτούρας, μόλις το 29% θεωρεί την οικοδόμηση ενός περιβάλλοντος που στηρίζεται στην αρχή «όποιος αποτυχαίνει πρώτος, αποτυχαίνει γρήγορα» ως οδηγό για αυτή τη νέα κουλτούρα, ενώ μόλις το 34% θεωρεί σκόπιμη τη μείωση των ιεραρχικών δομών. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες (55%) παραδέχθηκαν ανοιχτά ότι η εταιρεία τους δεν έχει προσδιορίσει την υιοθέτηση μιας νέας κουλτούρας.
  • Στην πλειονότητά τους (57%) δήλωσαν ότι προϋπόθεση για την ψηφιοποίηση είναι οι «αλλαγές των διαδικασιών». Χαμηλότερα στην ευαισθητοποίηση κατατάσσονται οι αλλαγές κουλτούρας και η ηγεσία. Επίσης, όταν ερωτήθηκαν σχετικά με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) και άλλων τεχνολογιών ψηφιοποίησης, το 50% περίπου αποκάλυψε ότι στρατηγική του είναι να ακολουθούν στενά τον πρωτοπόρο της αγοράς. Μόνο το 40% απάντησε ότι θέλουν να είναι πρωτοπόροι.
  • Η πλειοψηφία υποστηρίζει ότι κινητήριος δύναμη της ψηφιοποίησης είναι τα μοντέλα συνεργασίας με παίκτες του κλάδου. Επίσης, το 66% των συμμετεχόντων υποστήριξαν ότι τα παραδοσιακά και νέα επιχειρησιακά μοντέλα πρέπει να προχωρούν «χέρι-χέρι», ενώ μόλις το 34% πιστεύει στον «πλήρη μετασχηματισμό των επιχειρησιακών μοντέλων και προϊόντων με πλήρη επίγνωση ότι οι αποδόσεις των νέων επιχειρήσεων μπορεί να είναι αρνητικές σήμερα».

Οι KPMG και Egon Zehnder παρομοιάζουν τα αποτελέσματα της έρευνας με την ανακάλυψη των επιστημόνων ότι ο ήλιος βρίσκεται στο κέντρο του ηλιακού μας συστήματος. Η κατανόηση της δύναμης που κρύβει η ψηφιοποίηση για την αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει τα δεδομένα του κλάδου όπως τον γνωρίζουμε σήμερα. Και οι δύο εταιρείες επικρότησαν τον υψηλό βαθμό ευαισθητοποίησης και «επιφυλακής» των στελεχών του κλάδου, όπως προκύπτει συνολικά από την έρευνα. Επισημαίνουν, επίσης, ότι την ώρα που οι νέοι παίκτες έχουν το πλεονέκτημα να παίζουν μόνο με «καινούργια χαρτιά», οι εδραιωμένοι παίκτες του κλάδου καλούνται να «αλλάζουν τροχούς ενώ οδηγούν».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έρχεται το 18ο CFO Forum της KPMG
Έρχεται το 18ο CFO Forum της KPMG
Στις 13 Ιουνίου το 18ο Συνέδριο Οικονομικών Διευθυντών της KPMG, στο ξενοδοχείο Grand Hyatt Athens, με θέμα «Από την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση στην ψηφιακή διακυβέρνηση και το Quantum Computing».
Έρχεται το 18ο CFO Forum της KPMG
KPMG: Μεγάλη διάκριση στον τομέα της κυβερνοασφάλειας
KPMG: Μεγάλη διάκριση στον τομέα της κυβερνοασφάλειας
Η KPMG αναδείχτηκε από την Forrester Research μεταξύ των κορυφαίων παρόχων συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματα κυβερνοασφάλειας και ξεχώρισε χάρη στις ξεκάθαρες και ολοκληρωμένες ικανότητες εμπλοκής σε επίπεδο στελεχών.
KPMG: Μεγάλη διάκριση στον τομέα της κυβερνοασφάλειας
KPMG: Προκλήσεις και προσδοκίες των CEOs
KPMG: Προκλήσεις και προσδοκίες των CEOs
To 66% των Ελλήνων CEOs εμπιστεύεται τις προοπτικές ανάπτυξης στη χώρα μας.  Το 58% εμπιστεύεται τις προοπτικές ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας.
KPMG: Προκλήσεις και προσδοκίες των CEOs
KPMG: Υποτονικές οι επενδύσεις «Fintech»
KPMG: Υποτονικές οι επενδύσεις «Fintech»
H παγκόσμια χρηματοδότηση του Fintech ξεκίνησε σε χαμηλούς ρυθμούς το α' εξάμηνο του 2019, με επενδύσεις 37,9 δισ. δολαρίων παγκοσμίως, όπως αναφέρεται στην εξαμηνιαία έκθεση της KPMG.
KPMG: Υποτονικές οι επενδύσεις «Fintech»
Αυξήθηκαν οι πωλήσεις της Volvo
Αυξήθηκαν οι πωλήσεις της Volvo
Ο Ιούλιος ήταν ένας από τους καλύτερους μήνες για τη Volvo, στον τομέα των πωλήσεων. Η συνολική επίδοσή της στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2019 ήταν 395.372 αυτοκίνητα.
Αυξήθηκαν οι πωλήσεις της Volvo