fbpxΈτοιμα σε δυο χρόνια τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια | Economistas.gr Skip to main content

Έτοιμα σε δυο χρόνια τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Έτοιμα σε δυο χρόνια τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Φώτο: Shutterstock

«Σε δυο καλοκαίρια θα είναι έτοιμα και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα», λέει στη γερμανική εφημερίδα Die Welt o διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσίνελ. «Νέοι χώροι check-in, νέα εστιατόρια, καινούρια εμπορικά καταστήματα, νέα τέρμιναλ» λέει ο Τσίνελ, που ζει και εργάζεται στην Ελλάδα εδώ και τρία χρόνια.

Εφέτος, ολοκληρώνονται σταδιακά τα έργα αναβάθμισης και επέκτασης στα αεροδρόμια της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Ρόδου, της Σκιάθου, του Ακτίου και της Κεφαλονιάς.

Το πρόγραμμα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των υποδομών θα ολοκληρωθεί το 2021 με την παράδοση των νέων αεροδρομίων σε Κω, Σαντορίνη, Μύκονο, Κέρκυρα και στο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

Η Fraport Greece, έχει καταβάλει στην Ελλάδα εφάπαξ προκαταβολή ύψους 1,234 δισ. ευρώ, δίνει ετήσια αμοιβή παραχώρησης ύψους 22,9 εκατ. ευρώ, ενώ προβλέπεται ετήσια μεταβλητή αμοιβή παραχώρησης 28,5% των λειτουργικών κερδών με την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος.

Αυστριακής καταγωγής ο Τσίνελ λέει ότι όταν ήρθε στην Ελλάδα το 2016, άκουσε πολλά. Οι γερμανικές εταιρείες είναι «κατακτητές, όχι επενδυτές», άκουγε να λένε. «Ακόμη και σήμερα, οι επικριτικές φωνές δεν έχουν σταματήσει, αλλά η εχθρότητα έχει περιοριστεί πολύ, λέει ο Τσινέλ. Άλλωστε ο αριθμός των επιβατών στα 14 αεροδρόμια από το 2016 αυξήθηκε κατά 20% και πέρυσι για πρώτη φορά ξεπέρασε το φράγμα των 30 εκατομμυρίων.

«Η Fraport Greece είναι κατά 99,5% ελληνική», λέει ο Τσίνελ. Υπάρχουν μόνο τέσσερις αλλοδαποί υπάλληλοι: δύο Γερμανοί, ένας Αμερικανός και ένας Αυστριακός, δηλαδή ο ίδιος. Περισσότερα από 700 άτομα απασχολούνται τώρα στα 14 αεροδρόμια- 200 εργάζονται στην έδρα της Αθήνας και 500 στα αεροδρόμια.

Στις συνεντεύξεις για τις θέσεις εργασίας, ο Τσίνελ συχνά ρωτούσε τους ενδιαφερόμενους γιατί ήθελαν να ξεκινήσουν την περιπέτεια της μετάβασης σε μια νέα εταιρία. «Επειδή θέλουμε να αποδείξουμε ότι τα αεροδρόμια μπορούν να λειτουργήσουν καλά και στην Ελλάδα», ήταν η πιο συχνή απάντηση.

«Η ευρέως διαδεδομένη στη Γερμανία επιφύλαξη ότι οι Έλληνες είναι πολύ τεμπέληδες για να εργαστούν, δεν ευσταθεί» λέει ο Τσίνελ. Το πρόβλημά του –λέει στην Die Welt –ήταν άλλο : «Η γραφειοκρατία ήταν ακόμα πιο σκληρή από ό, τι αναμενόταν». Αυτός ήταν και ο κύριος λόγος για τον οποίο, αντί του Νοεμβρίου του 2016, η Fraport ανέλαβε την ευθύνη των αεροδρομίων τον Απρίλιο του 2017. Τους τελευταίους 48 μήνες η Fraport επένδυσε αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στα αεροδρόμια. Αν και αρχικά είχε προγραμματίσει να επενδύσει 330 εκατομμύρια ευρώ, μέχρι σήμερα έχει επενδύσει 415 εκατομμύρια ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σε ανοδική τροχιά τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Σε ανοδική τροχιά τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Αυξημένη παρουσιάζεται η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece με το ποσοστό να φτάνει το 8,2% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Σε ανοδική τροχιά τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Τα πολλαπλά οφέλη της επένδυσης της Fraport για την Ελλάδα
Τα πολλαπλά οφέλη της επένδυσης της Fraport για την Ελλάδα
Η Fraport Greece παρουσιάζει την πρόοδο των έργων και τα οφέλη στην ελληνική οικονομία σημειώνοντας πως οι επιβάτες απολαμβάνουν πλέον αναβαθμισμένη ταξιδιωτική εμπειρία.
Τα πολλαπλά οφέλη της επένδυσης της Fraport για την Ελλάδα
Χρυσό βραβείο στη Fraport Greece
Χρυσό βραβείο στη Fraport Greece
Με το χρυσό βραβείο τιμήθηκε η Fraport Greece για τη στρατηγική αναβάθμιση των υποδομών στα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται από τον Απρίλιο του 2017 στα Tourism Awards 2019.
Χρυσό βραβείο στη Fraport Greece
 Fraport: Ποια είναι τα νέα αεροδρόμια που θα παραδοθούν το 2019
Fraport: Ποια είναι τα νέα αεροδρόμια που θα παραδοθούν το 2019
Στα περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport η επιβατική κίνηση άγγιξε τους 29,9 εκατομμύρια επιβάτες, στο αεροδρόμιο της Αθήνας τους 24,1 εκατομμύρια επιβάτες και στα υπόλοιπα ελληνικά αεροδρόμια τους 10,1 εκατ. επιβάτες.
Fraport: Ποια είναι τα νέα αεροδρόμια που θα παραδοθούν το 2019
Στην ΑΚΤΩΡ για άλλα 6 χρόνια η διαχείριση του Διεθνούς Αερολιμένα Ντόχας
Στην ΑΚΤΩΡ για άλλα 6 χρόνια η διαχείριση του Διεθνούς Αερολιμένα Ντόχας
Η θυγατρική του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ πέτυχε επέκταση κατά έξι χρόνια της σύμβασης για την παροχή ολοκληρωμένων υποστηρικτικών υπηρεσιών συντήρησης, συνολικού προϋπολογισμού 180 εκατ.
Στην ΑΚΤΩΡ για άλλα 6 χρόνια η διαχείριση του Διεθνούς Αερολιμένα Ντόχας