fbpxΕξώδικο από Βίκος, ΕΨΑ και Λουξ στο Υπουργείο Πολιτισμού | Economistas.gr
Skip to main content

Εξώδικο από Βίκος, ΕΨΑ και Λουξ στο Υπουργείο Πολιτισμού

Εξώδικο από Βίκος, ΕΨΑ και Λουξ στο Υπουργείο Πολιτισμού
Φωτογραφία: Eurokinissi

Εξώδικη διαμαρτυρία απέστειλαν στο Υπουργείο Πολιτισμού οι εταιρείες Βίκος, ΕΨΑ και Λουξ αναφορικά με την Coca Cola και την επικοινωνιακή στρατηγική της σχετικά με τη χρήση εθνικών συμβόλων στις συσκευασίες της.

Όπως επισημαίνεται σε κοινή ανακοίνωση των τριών εταιρειών, «το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας δικαίωσε τις εταιρείες μέλη της Πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, ΕΨΑ, Λουξ και Βίκος, οι οποίες απέδειξαν περίτρανα την απτή εφαρμογή του αρχαίου ρητού "η ισχύς εν τη ενώσει", δίνοντας διορία 30 εργάσιμων ημερών στην Coca Cola για να αποσύρει από τη διαφημιστική της καμπάνια, την παρουσία των εθνικών συμβόλων όχι μόνο από τις συλλεκτικές συσκευασίες της, αλλά και από το σύνολο της επικοινωνίας της. Κι ενώ οι τρεις ελληνικές εταιρείες έχουν δικαιωθεί σύμφωνα με απόφαση του ΣΕΕ, η στάση του υπουργείου Πολιτισμού απέναντι στην εμπορευματοποίηση της εθνικής μας κληρονομιάς εγείρει ερωτήματα».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το υπουργείο Πολιτισμού «παραχωρεί το δικαίωμα στην Coca Cola να συνεχίζει να εμπορευματοποιείται τα εθνικά μνημεία χωρίς να προβαίνει στην επιβολή κάποιου προστίμου ή την πληρωμή των σχετικών τελών, παρά τη σαφήνεια του νόμου επί του θέματος. Η εν λόγω απόφαση εγείρει ερωτήματα καθώς η μη διεκδίκηση είσπραξης των προβλεπομένων ποσών από το υπουργείο Πολιτισμού προς την εταιρεία σημαίνει τη ζημίωση του κράτους και της οικονομίας συνολικά».

«Με στόχο την προάσπιση», συνεχίζει η ανακοίνωση, «αλλά και την προώθηση του σύγχρονου, επιχειρηματικού και παραγωγικού πολιτισμού της χώρας μας, η Λουξ, Βίκος και ΕΨΑ θα προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και κινήσεις εάν η εξώδικη διαμαρτυρία προς το υπουργείο Πολιτισμού δεν ληφθεί υπόψη και δεν αποδώσει καρπούς. Με την εν λόγω διαφημιστική καμπάνια της Coca Cola είναι πασιφανές ότι αφενός καταστρατηγείται η έννοια του αθέμιτου ανταγωνισμού και της επιχειρηματικής δεοντολογίας και αφετέρου πλήττεται σφοδρά η οικονομία της χώρας. Αναμένοντας τις επόμενες κινήσεις από πλευράς του υπουργείου οι τρεις εταιρείες, η ΕΨΑ, η Βίκος και η Λουξ ενωμένες συνεχίζουν τον αγώνα για την προστασία της χρήσης των εθνικών μας συμβόλων».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Coca Cola HBC: Ασθενή αποτελέσματα από τον Μάρτιο
Coca Cola HBC: Ασθενή αποτελέσματα από τον Μάρτιο
Μειωμένα έσοδα αλλά αυξημένους όγκους πωλήσεων εμφανίζει η Coca-Cola HBC στα αποτελέσματα α' τριμήνου. Βουτιά στα έσοδα του Απριλίου.
Coca Cola HBC: Ασθενή αποτελέσματα από τον Μάρτιο
Coca Cola HBC: Μείωση εσόδων κατά 14,7% το α' 6μηνο
Coca Cola HBC: Μείωση εσόδων κατά 14,7% το α' 6μηνο
O όγκος πωλήσεων εμφανίστηκε μειωμένος κατά 9,2% και τα έσοδα ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μειωμένα κατά 6,1%, εξαιτίας κυρίως των επιπτώσεων της πανδημίας.
Coca Cola HBC: Μείωση εσόδων κατά 14,7% το α' 6μηνο
Πρόγραμμα στήριξης μικρών επιχειρήσεων από Coca Cola και Ιδρυμα Μποδοσάκη
Πρόγραμμα στήριξης μικρών επιχειρήσεων από Coca Cola και Ιδρυμα Μποδοσάκη
Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής συμπληρώνοντας εύκολα, γρήγορα και απλά μια υπεύθυνή δήλωση.
Πρόγραμμα στήριξης μικρών επιχειρήσεων από Coca Cola και Ιδρυμα Μποδοσάκη
Coca Cola: Λανσάρει στην Ελλάδα το Topo Chico Hard Seltzer
Coca Cola: Λανσάρει στην Ελλάδα το Topo Chico Hard Seltzer
Το Topo Chico Hard Seltzer είναι ένα ποτό με ανθρακούχο νερό, μικρή περιεκτικότητα αλκοόλ και φυσικά αρώματα, το οποίο έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του τον προηγούμενο Σεπτέμβριο στην Λατινική Αμερική.
Coca Cola: Λανσάρει στην Ελλάδα το Topo Chico Hard Seltzer
Coca Cola HBC: Σημαντικά βελτιωμένη οικονομική δραστηριότητα το γ' τρίμηνο
Coca Cola HBC: Σημαντικά βελτιωμένη οικονομική δραστηριότητα το γ' τρίμηνο
Η ισχυρή βελτίωση υποστηρίχτηκε από την ταχεία ανάκαμψη στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης μετά την επαναλειτουργία των αγορών.
Coca Cola HBC: Σημαντικά βελτιωμένη οικονομική δραστηριότητα το γ' τρίμηνο