fbpxH Nissan «εκπαιδεύει» ρομπότ να κατασκευάζουν ανταλλακτικά | Economistas.gr
Skip to main content

H Nissan «εκπαιδεύει» ρομπότ να κατασκευάζουν ανταλλακτικά

H Nissan «εκπαιδεύει» ρομπότ να κατασκευάζουν ανταλλακτικά
Πρωτοποριακό πρότζεκτ της ομάδας της Nissan / Φωτογραφία: Nissan

Ενα νέο τρόπο προκειμένου να αξιοποιήσει τα ρομπότ, ώστε να κατασκευάζουν εξαρτήματα αυτοκινήτων από χάλυβα, ανέπτυξε η Nissan

Πρόκειται για μια καινοτομία που θα μπορούσε να καταστήσει πιο ευρέως διαθέσιμα τα ανταλλακτικά για τα μοντέλα που έχουν βγει εκτός παραγωγής. 

Η Nissan ελπίζει να εμπορευματοποιήσει την ιδιόκτητη αυτή τεχνική, γνωστή ως dual-sided dieless forming  (διπλής όψεως διαμόρφωση χωρίς καλούπι). Η τεχνική περιλαμβάνει δύο συγχρονισμένα ρομπότ που λειτουργούν από αντίθετες πλευρές σε ένα χαλύβδινο φύλλο, χρησιμοποιώντας εργαλεία διαμαντιού  για τη σταδιακή διαμόρφωση του χάλυβα.

Τα ρομπότ δίνουν «ζωή» σε παλιά μοντέλα της Nissan

Χάρη στην ευέλικτη παραγωγή, τους μικρούς χρόνους παράδοσης και το ελάχιστο δυνατό κόστος, η νέα τεχνική θα μπορούσε να καταστήσει εμπορικά βιώσιμη την παραγωγή και πώληση μιας μεγάλης γκάμας ανταλλακτικών, σε μικρούς όγκους, για αυτοκίνητα που η Nissan δεν κατασκευάζει πλέον. 

Μέχρι πρότινος, αυτό δεν ήταν εφικτό  λόγω του υψηλού κόστους και των μεγάλων χρονικών διαστημάτων  για την ανάπτυξη και τη δημιουργία καλουπιών  για ανταλλακτικά.

Μέχρι τώρα, η νέα τεχνική είχε θεωρηθεί πολύ δύσκολο να εμπορευματοποιηθεί. Αυτό οφείλεται στην πολυπλοκότητα του προγραμματισμού δύο ρομπότ για  να λειτουργούν συγχρονισμένα, εξασφαλίζοντας παράλληλα σταθερή ποιότητα. 

Οι υπάρχουσες τεχνικές βασίστηκαν κατά κύριο λόγο στη μονόπλευρη διαμόρφωση, η οποία περιορίζει την πολυπλοκότητα των σχημάτων που μπορούν να δημιουργηθούν. Τοποθετώντας ρομπότ και εργαλεία στις αντίθετες πλευρές ενός φύλλου χάλυβα, μπορούν να δημιουργήσουν πιο δύσκολα και λεπτομερή σχήματα.

Τα ρομπότ της Nissan κατασκευάζουν ανταλλακτικά
Τα ρομπότ της Nissan «εκπαιδεύονται» με ταχείς ρυθμούς / Φωτογραφία: Nissan

Τα τρία «κλειδιά» του πρότζεκτ της Nissan

Η νέα τεχνική έγινε δυνατή χάρη στην τεχνογνωσία των μηχανικών παραγωγής στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης των  Μηχανικών Παραγωγής της Nissan, καθώς και στην εξέλιξη της τεχνολογίας των υλικών από τη Διεύθυνση Έρευνας της Nissan.  

Ειδικότερα, η νέα τεχνική, αντιπροσωπεύει τρεις σημαντικές ανακαλύψεις:

• Την ανάπτυξη προηγμένων προγραμμάτων, ικανών να ελέγχουν και τα δύο ρομπότ με υψηλό βαθμό ακρίβειας ως προς τις διαστάσεις, επιτρέποντας τον σχηματισμό λεπτομερών, κυρτών και κοίλων μορφών.

• Την εφαρμογή μιας κατοπτρικής επίστρωσης με διαμάντια στα εργαλεία,  που μειώνει την  τριβή, ενώ παράλληλα εξαλείφει την ανάγκη λίπανσης. Αυτό έχει πολλά οφέλη, συμπεριλαμβανομένης της συνοχής στην  ποιότητα της επιφάνειας και της χαμηλού κόστους, φιλικής προς το περιβάλλον,  λειτουργίας.

• Τη δημιουργία βελτιστοποιημένης λογικής ακολουθίας για τα ρομπότ, αξιοποιώντας την πλούσια τεχνογνωσία και τις τεχνικές προσομοίωσης της πρέσας,  που χρησιμοποιούνται συνήθως από τις ομάδες μηχανικής παραγωγής της Nissan. Αυτό επέτρεψε στη Nissan να επιτύχει αποτελέσματα υψηλής ποιότητας, στις αρχές της διαδικασίας ανάπτυξης.

Η Nissan σχεδιάζει να συνεχίσει τις εξελίξεις στη μαζική παραγωγή, ενώ παράλληλα αφιερώνει πόρους Έρευνας  & Ανάπτυξης (R&D),  στην εκπόνηση  ευέλικτων τεχνικών παραγωγής,  μικρού όγκου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Audi: Άλμα 51% των πωλήσεων στην Ελλάδα το 2019
Audi: Άλμα 51% των πωλήσεων στην Ελλάδα το 2019
Με συνολικά 4.020 ταξινομήσεις, η επίδοση της Audi αντιπροσωπεύει με διαφορά τη μεγαλύτερη αύξηση που σημειώθηκε ανάμεσα στις πρώτες 20 μάρκες στην Ελλάδα.
Audi: Άλμα 51% των πωλήσεων στην Ελλάδα το 2019
Πώς γεμίζουν την Ελλάδα με γερασμένα και αμφιβόλου ποιότητας μεταχειρισμένα ΙΧ
Πώς γεμίζουν την Ελλάδα με γερασμένα και αμφιβόλου ποιότητας μεταχειρισμένα ΙΧ
Με δεμένα χέρια, αλλά και με έναν αντίπαλο που δεν παίζει επί ίσοις όροις παλεύει να ανασάνει η ελληνική αγορά αυτοκινήτων, την ώρα που η αθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων παίρνει τη μορφή μάστιγας.
Πώς γεμίζουν την Ελλάδα με γερασμένα και αμφιβόλου ποιότητας μεταχειρισμένα ΙΧ
Τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της διέρχεται η Renault
Τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της διέρχεται η Renault
Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετώπιζε προβλήματα ήδη πριν την κρίση του κορωνοϊού και στα τέλη Μαΐου είχε ανακοινώσει την κατάργηση 15.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως.
Τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της διέρχεται η Renault
Nissan και Uber προωθούν την ηλεκτρική κινητικότητα στην Ευρώπη
Nissan και Uber προωθούν την ηλεκτρική κινητικότητα στην Ευρώπη
Η Nissan, στο πλαίσιο της συμμαχίας με τη Renault, υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Uber με σκοπό τη διεύρυνση των επιλογών ηλεκτροκίνησης για τους πελάτες της τελευταίας, στην Ευρώπη.
Nissan και Uber προωθούν την ηλεκτρική κινητικότητα στην Ευρώπη