fbpxΣούπερ Μάρκετ: Άνοδος πωλήσεων και σταθεροποίηση κερδών το '18 | Economistas.gr Skip to main content

Σούπερ Μάρκετ: Άνοδος πωλήσεων και σταθεροποίηση κερδών το '18

Σούπερ Μάρκετ: Άνοδος πωλήσεων και σταθεροποίηση κερδών το '18

Άνοδο παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις του κλάδου σούπερ μάρκετ την περυσινή χρονιά, σύμφωνα με την ετήσια έκδοση Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2019* που δημοσιεύτηκε πρόσφατα.

Ειδικότερα, οι 42 επιχειρήσεις του δείγματος εμφάνισαν το 2018 κύκλο εργασιών 8,62 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 296,68 εκατ. ευρώ ή κατά 3,56% σε σχέση με τα 8,23 δισ. ευρώ του 2017.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά σημαντικής αύξησης, καθώς το 2017 οι εταιρείες εμφάνισαν πωλήσεις αυξημένες κατά 585,25 εκατ. ευρώ ή κατά 7,51% σε σχέση με τα 7,79 δισ. ευρώ του 2016.

Αθροιστικά η αύξηση των ετών 2017 και 2018 πλησιάζει το 11%, κάτι που εν μέρει αποδίδεται στην επαναλειτουργία του δικτύου καταστημάτων της Μαρινόπουλος. Τα 8,62 δισ. ευρώ αποτελούν την υψηλότερη επίδοση που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια, πάνω ακόμη και από τον τζίρο του 2015, που είχε διαμορφωθεί στα 8,45 δισ. ευρώ.

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι

Η αυξητική τάση, όμως, κάθε άλλο παρά καθολική είναι, καθώς στην πλειονότητά τους οι επιχειρήσεις, και συγκεκριμένα 23, είχαν μείωση πωλήσεων, ενώ 19 παρουσίασαν αύξηση. Μάλιστα, στις 10 επιχειρήσεις με τις υψηλότερες πωλήσεις η εικόνα είναι επίσης μοιρασμένη, με 6 να παρουσιάζουν αύξηση κύκλου εργασιών και 4 μείωση.

Τα καθαρά αποτελέσματα το 2018 εμφανίζονται λίγο μειωμένα, κατά 3,21% ή κατά 2,18 εκατ. ευρώ, από 67,74 εκατ. ευρώ το 2017 σε 65,60 εκατ. ευρώ, ενώ το καθαρό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε το 2018 σε 0,76%, έναντι 0,81% το 2017. Συνολικά, το 2018 καταγράφεται, μέσα από τις σελίδες των ισολογισμών, ως μία σταθεροποιητική χρονιά χωρίς έντονες μεταβολές για τον κλάδο.

* Το δείγμα του Πανοράματος των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2019 περιλαμβάνει τους ισολογισμούς 42 αλυσίδων, δηλαδή το σύνολο σχεδόν των ισολογισμών των σημαντικών επιχειρήσεων του κλάδου, με την εξαίρεση της Lidl, η οποία από ιδρύσεώς της δεν λειτουργεί με καθεστώς ΑΕ και δεν δημοσιεύει οικονομικές καταστάσεις.

Ακολουθεί ο πίνακας με τον κύκλο εργασιών και τα καθαρά κέρδη των 20 πρώτων σε πωλήσεις επιχειρήσεων:

supermarket.png

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΙΕΛΚΑ: Οι Έλληνες στρέφονται ξανά στην ποιότητα
ΙΕΛΚΑ: Οι Έλληνες στρέφονται ξανά στην ποιότητα
Την επιστροφή του καταναλωτικού κοινού στην ποιότητα ως βασικό κριτήριο επιλογής προϊόντων καταδεικνύει πανελλήνια έρευνα καταναλωτών σουπερμάρκετ που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ.
ΙΕΛΚΑ: Οι Έλληνες στρέφονται ξανά στην ποιότητα
Ξεπέρασε τα 3 δισ. ο τζίρος της Σκλαβενίτης
Ξεπέρασε τα 3 δισ. ο τζίρος της Σκλαβενίτης
Tο μερίδιο αγοράς της Σκλαβενίτης στην οργανωμένη αγορά λιανεμπορίου ανέρχεται σε 30%, ενώ το δίκτυο καταστημάτων του Ομίλου αριθμεί σήμερα 497 καταστήματα.
Ξεπέρασε τα 3 δισ. ο τζίρος της Σκλαβενίτης
Bazaar: Πέμπτος χρόνος ανοδικής τάσης
Bazaar: Πέμπτος χρόνος ανοδικής τάσης
Θετικά κινήθηκε ο τζίρος της ΒΑΖΑΑR SUPERMARKETS το 2018, με άνοδο 4% σε σχέση με το 2017, συνεχίζοντας την συνεχή ανοδική τάση των τελευταίων 5 ετών, με μέσο ρυθμό 8,7% κατ' έτος.
Bazaar: Πέμπτος χρόνος ανοδικής τάσης
Το πρώτο εικονικό super market από τα My market!
Το πρώτο εικονικό super market από τα My market!
Από την 1η μέχρι και τις 10 Νοεμβρίου, ο σταθμός του μετρό στο Σύνταγμα θα φιλοξενήσει ένα e-spot όπου μέσω διαδραστικών οθονών τελευταίας τεχνολογίας.
Το πρώτο εικονικό super market από τα My market!
ΑΒ Βασιλόπουλος: Νέο κατάστημα στον Βόλο
ΑΒ Βασιλόπουλος: Νέο κατάστημα στον Βόλο
Τη δυναμική της επέκταση σε όλη τη χώρα συνεχίζει η ΑΒ Βασιλόπουλος με το άνοιγμα του 500ου καταστήματός της, το νέο ΑΒ Food Market Βόλος (Δημητριάδος).
ΑΒ Βασιλόπουλος: Νέο κατάστημα στον Βόλο