fbpxΣούπερ Μάρκετ: Άνοδος πωλήσεων και σταθεροποίηση κερδών το '18 | Economistas.gr
Skip to main content

Σούπερ Μάρκετ: Άνοδος πωλήσεων και σταθεροποίηση κερδών το '18

Σούπερ Μάρκετ: Άνοδος πωλήσεων και σταθεροποίηση κερδών το '18

Άνοδο παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις του κλάδου σούπερ μάρκετ την περυσινή χρονιά, σύμφωνα με την ετήσια έκδοση Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2019* που δημοσιεύτηκε πρόσφατα.

Ειδικότερα, οι 42 επιχειρήσεις του δείγματος εμφάνισαν το 2018 κύκλο εργασιών 8,62 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 296,68 εκατ. ευρώ ή κατά 3,56% σε σχέση με τα 8,23 δισ. ευρώ του 2017.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά σημαντικής αύξησης, καθώς το 2017 οι εταιρείες εμφάνισαν πωλήσεις αυξημένες κατά 585,25 εκατ. ευρώ ή κατά 7,51% σε σχέση με τα 7,79 δισ. ευρώ του 2016.

Αθροιστικά η αύξηση των ετών 2017 και 2018 πλησιάζει το 11%, κάτι που εν μέρει αποδίδεται στην επαναλειτουργία του δικτύου καταστημάτων της Μαρινόπουλος. Τα 8,62 δισ. ευρώ αποτελούν την υψηλότερη επίδοση που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια, πάνω ακόμη και από τον τζίρο του 2015, που είχε διαμορφωθεί στα 8,45 δισ. ευρώ.

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι

Η αυξητική τάση, όμως, κάθε άλλο παρά καθολική είναι, καθώς στην πλειονότητά τους οι επιχειρήσεις, και συγκεκριμένα 23, είχαν μείωση πωλήσεων, ενώ 19 παρουσίασαν αύξηση. Μάλιστα, στις 10 επιχειρήσεις με τις υψηλότερες πωλήσεις η εικόνα είναι επίσης μοιρασμένη, με 6 να παρουσιάζουν αύξηση κύκλου εργασιών και 4 μείωση.

Τα καθαρά αποτελέσματα το 2018 εμφανίζονται λίγο μειωμένα, κατά 3,21% ή κατά 2,18 εκατ. ευρώ, από 67,74 εκατ. ευρώ το 2017 σε 65,60 εκατ. ευρώ, ενώ το καθαρό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε το 2018 σε 0,76%, έναντι 0,81% το 2017. Συνολικά, το 2018 καταγράφεται, μέσα από τις σελίδες των ισολογισμών, ως μία σταθεροποιητική χρονιά χωρίς έντονες μεταβολές για τον κλάδο.

* Το δείγμα του Πανοράματος των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2019 περιλαμβάνει τους ισολογισμούς 42 αλυσίδων, δηλαδή το σύνολο σχεδόν των ισολογισμών των σημαντικών επιχειρήσεων του κλάδου, με την εξαίρεση της Lidl, η οποία από ιδρύσεώς της δεν λειτουργεί με καθεστώς ΑΕ και δεν δημοσιεύει οικονομικές καταστάσεις.

Ακολουθεί ο πίνακας με τον κύκλο εργασιών και τα καθαρά κέρδη των 20 πρώτων σε πωλήσεις επιχειρήσεων:

supermarket.png

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κλείνει «Μασούτης» στη Λέσβο λόγω κορωνοϊού
Κλείνει «Μασούτης» στη Λέσβο λόγω κορωνοϊού
Στο κλείσιμο του καταστήματος της αλυσίδας «Μασούτης» στο Πλωμάρι της Λέσβου προχώρησε η εταιρεία, καθώς εργαζόμενη στο συγκεκριμένο κατάστημα βγήκε θετική στον ιό COVID-19.
Κλείνει «Μασούτης» στη Λέσβο λόγω κορωνοϊού
ΑΒ Βασιλόπουλος: Χαρίζει το ενοίκιο Απριλίου στα shops in a shop
ΑΒ Βασιλόπουλος: Χαρίζει το ενοίκιο Απριλίου στα shops in a shop
Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος ανακοίνωσε σήμερα ότι στηρίζει έμπρακτα τις μικρές επιχειρήσεις που λειτουργούν εντός των καταστημάτων της.
ΑΒ Βασιλόπουλος: Χαρίζει το ενοίκιο Απριλίου στα shops in a shop