fbpxΕΥ: 4 νέες ομάδες καταναλωτών λόγω κορωνοϊού | Economistas.gr
Skip to main content

ΕΥ: 4 νέες ομάδες καταναλωτών λόγω κορωνοϊού

ΕΥ: 4 νέες ομάδες καταναλωτών λόγω κορωνοϊού
Eurokinissi

Νέες τάσεις καταναλωτικής συμπεριφοράς έχει αναδείξει η πανδημία του κορωνοϊού, σύμφωνα με τη νέα έρευνα της ΕΥ (Ernst & Young), Future Consumer Index.

Η ερευνα παρακολουθεί την καταναλωτική διάθεση και συμπεριφορά 4.859 ατόμων στις ΗΠΑ, τον Καναδά, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και τη Γερμανία. Η έρευνα ονομάζει τις τάσεις αυτές: Cut deep, Stay calm, carry on, Save and stockpile και Hibernate and spend.

Οι καταναλωτές της ομάδας Cut deep (27,3%) έχουν περιορίσει τις δαπάνες τους σε όλες τις κατηγορίες δαπανών, υπό το βάρος των επιπτώσεων της πανδημίας στην απασχόληση. Αντίθετα, όσοι ανήκουν στην ομάδα Stay calm, carry on εξακολουθούν να ξοδεύουν κανονικά (26,2%). Η μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών, η οποία διακατέχεται από απαισιοδοξία για το μέλλον, κατατάσσεται στην κατηγορία Save and stockpile (35,1%), ενώ η τελευταία ομάδα, Hibernate and spend (11,4), ξοδεύει περισσότερα.

Τα ψώνια μετά τον κορωνοϊό
Συνολικά, το 42% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι ο τρόπος με τον οποίο ψωνίζουν θα αλλάξει ριζικά, ως αποτέλεσμα της επιδημίας του COVID-19. Όσον αφορά τα εμπορικά σήματα (brands) και τα προϊόντα, το 34% των καταναλωτών δηλώνουν ότι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για τοπικά προϊόντα, το 25% για αξιόπιστες μάρκες και το 23% για ηθικά προϊόντα.

Σύμφωνα με την έρευνα, αυτές οι τέσσερις κατατμήσεις, αντικατοπτρίζουν τον τρόπο με τον οποίο η συμπεριφορά των καταναλωτών μπορεί να σχετίζεται με την ηλικιακή τους ομάδα και την οικογενειακή ή την εργασιακή κατάστασή τους. Πιο συγκεκριμένα:

  • Cut deep: Οι καταναλωτές αυτοί είναι κυρίως άνω των 45 ετών και έχουν βιώσει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο της κρίσης, στην απασχόλησή τους, καθώς σχεδόν ένας στους τέσσερις βρίσκονται εκτός εργασίας, είτε προσωρινά, είτε μόνιμα. Το 78% ψωνίζουν λιγότερο συχνά, ενώ το 64% αγοράζουν μόνο προϊόντα πρώτης ανάγκης. To 33% πιστεύουν ότι τα εμπορικά σήματα (brands) είναι λιγότερο σημαντικά για εκείνους, υπό τις σημερινές συνθήκες.
  • Stay calm, carry on: Οι καταναλωτές αυτοί δεν αισθάνονται άμεσα τις επιπτώσεις της πανδημίας και δεν αλλάζουν τις συνήθειές τους, ως προς τις δαπάνες. Μόλις το 21% από αυτούς ξοδεύουν περισσότερα σε τρόφιμα, σε σχέση με ένα 18% που ξοδεύουν, αντιστοίχως, λιγότερα.
  • Save and stockpile: Τα μέλη της ομάδας αυτής είναι ιδιαίτερα ανήσυχα για τις οικογένειές τους, καθώς και τις μακροπρόθεσμες προοπτικές. Πάνω από το ένα τρίτο (36%) ξοδεύουν, αυτή την περίοδο, περισσότερα σε τρόφιμα, ενώ η πλειοψηφία δαπανά λιγότερα σε ρούχα (72%) και σε αναψυχή (85%).
  • Hibernate and spend: Οι καταναλωτές αυτοί, που ανήκουν κυρίως στην ηλικιακή ομάδα 18-44 ετών, ανησυχούν περισσότερο για τις επιπτώσεις της πανδημίας. Ωστόσο, μόνο το 40% εξ' αυτών δηλώνουν ότι ψωνίζουν λιγότερο συχνά. Και ενώ το 42% δηλώνουν ότι τα προϊόντα που αγοράζουν έχουν αλλάξει σημαντικά, το 46% αναφέρουν ότι τα εμπορικά σήματα έχουν πλέον μεγαλύτερη σημασία για εκείνους.

Οι τέσσερις ομάδες που προσδιορίζει η έρευνα, ενδέχεται να μετεξελιχθούν σε πέντε εντελώς διαφορετικές ομάδες, καθώς μετριάζονται οι επιπτώσεις της κρίσης. Για παράδειγμα, η έρευνα εκτιμά ότι η πλειοψηφία όσων καταναλωτών ανήκουν σήμερα στην κατηγορία Save and stockpile, θα μετακινηθούν σε δύο νέες κατηγορίες: Remain frugal και Cautiously extravagant.

Οι νέες αυτές ομάδες που θα μπορούσαν να εμφανιστούν μετά το πέρας της κρίσης του COVID-19, καταγράφονται αναλυτικά στην έρευνα, ως: Keep cutting (συνεχιζόμενες περικοπές - 13,1%), Stay frugal (συνεχιζόμενη λιτότητα - 21,7%), Get to normal (επιστροφή στην κανονικότητα - 31,4%), Cautiously extravagant (προσεκτικά «υπερβολικοί» στις δαπάνες - 24,7%) και Back with a bang (δυναμική επιστροφή στην κατανάλωση - 9,1%).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΥ: Κίνδυνοι και ευκαιρίες από τις εμπορικές και οικονομικές κυρώσεις
ΕΥ: Κίνδυνοι και ευκαιρίες από τις εμπορικές και οικονομικές κυρώσεις
Οι διαφορετικές προσεγγίσεις στην αντιμετώπιση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες – κίνδυνοι, αλλά και ευκαιρίες που σχετίζονται με τις εμπορικές και οικονομικές κυρώσεις
ΕΥ: Κίνδυνοι και ευκαιρίες από τις εμπορικές και οικονομικές κυρώσεις
Η EY επεκτείνει τη συμμαχία της με την Procter & Gamble
Η EY επεκτείνει τη συμμαχία της με την Procter & Gamble
Η ενισχυμένη συμμαχία έχει στόχο την επιτάχυνση του μετασχηματισμού της εφοδιαστικής αλυσίδας, εξασφαλίζοντας, παράλληλα, πλήρη ορατότητα σε όλο το εύρος της.
Η EY επεκτείνει τη συμμαχία της με την Procter & Gamble
EY: Οι οκτώ μέγα-τάσεις που διαμορφώνουν τον κόσμο μας
EY: Οι οκτώ μέγα-τάσεις που διαμορφώνουν τον κόσμο μας
Παγκοσμιοποίηση, τεχνολογία, δημογραφικές αλλαγές και περιβάλλον, θέτουν σε κίνηση μετασχηματιστικές αλλαγές, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της EY.
EY: Οι οκτώ μέγα-τάσεις που διαμορφώνουν τον κόσμο μας
Ερευνα: Πότε γυρίζουν την πλάτη σε μια εταιρεία οι καταναλωτές
Ερευνα: Πότε γυρίζουν την πλάτη σε μια εταιρεία οι καταναλωτές
Eρευνα, που διενεργήθηκε από την SAS, αποκαλύπτει πως οι καταναλωτές έχουν μικρότερη ανοχή για εταιρείες με κακή εξυπηρέτηση. 4 στους 10 Έλληνες καταναλωτές θεωρούν πιο σημαντική την καταναλωτική εμπειρία από τις χαμηλές τιμές και προσφορές.
Ερευνα: Πότε γυρίζουν την πλάτη σε μια εταιρεία οι καταναλωτές
EY: Οι προοπτικές της Ελλάδας ως παγκόσμιου ναυτιλιακού και διαμετακομιστικού κέντρου
EY: Οι προοπτικές της Ελλάδας ως παγκόσμιου ναυτιλιακού και διαμετακομιστικού κέντρου
Οι υποδομές logistics, η ελληνόκτητη ναυτιλία και η γεωγραφική θέση της χώρας, κρίσιμοι παράγοντες για την περαιτέρω ανάπτυξη της Ελλάδας ως παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο
EY: Οι προοπτικές της Ελλάδας ως παγκόσμιου ναυτιλιακού και διαμετακομιστικού κέντρου
EY: Πως μετασχηματίζεται το ελληνικό και παγκόσμιο φορολογικό τοπίο
EY: Πως μετασχηματίζεται το ελληνικό και παγκόσμιο φορολογικό τοπίο
Οι πρόσφατες εξελίξεις στο πεδίο της φορολογίας στην Ελλάδα, εμπεδώνουν την εμπιστοσύνη μεταξύ φορολογουμένων και κράτους. Η διαβίβαση δεδομένων στην πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ, δημιουργεί ευκαιρίες ψηφιοποίησης των ελληνικών επιχειρήσεων.
EY: Πως μετασχηματίζεται το ελληνικό και παγκόσμιο φορολογικό τοπίο