Με τη Black Friday να πλησιάζει, η στροφή όλο και περισσότερων καταναλωτών προς την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) είναι βέβαιη. Από εξατομικευμένους «προσωπικούς βοηθούς αγορών» μέχρι εικονικές δοκιμές προϊόντων, το AI υπόσχεται μια απρόσκοπτη, πιο αποδοτική εμπειρία αγορών.
Η αποτελεσματική επίλυση των προβλημάτων και η ενσυναίσθηση αποτελούν κορυφαίες προτεραιότητες για τους καταναλωτές, σε ότι αφορά την εξυπηρέτηση τους ενώ η κακή εξυπηρέτηση έχει υψηλό κόστος για τις επιχειρήσεις.
Στο επίκεντρο της κυβερνητικής στρατηγικής τίθενται η προστασία του καταναλωτή και η αντιμετώπιση του κόστους ζωής, όπως ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, κατά τη διάρκεια της συζήτησης «Στρογγυλής Τραπέζης για την Προστασία του Καταναλωτή», που διοργάνωσε ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Δημήτρης Τσιόδρας, μέλος της Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Plaza στην πλατεία Συντάγματος.
Ρίσκο χωρίς όφελος αναλαμβάνουν - σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της αγοράς - οι καταναλωτές που παραμένουν στα κυμαινόμενα τιμολόγια ρεύματος καθώς στην πλειονότητα των περιπτώσεων τα σταθερά (μπλε) είναι φθηνότερα και επιπλέον προστατεύουν όσους τα επιλέγουν από τον κίνδυνο των ανατιμήσεων.
Η Klarna παρουσίασε τα αποτελέσματα έρευνας για τις προθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών γύρω από τα ταξίδια που γίνονται με αφορμή μια αθλητική δραστηριότητα ή για λόγους ευεξίας.
Ξεκινάνε σήμερα οι καλοκαιρινές εκπτώσεις που θα διαρκέσουν έως το τέλος Αυγούστου, ενώ τα καταστήματα μπορούν να παραμείνουν, προαιρετικά, ανοικτά την Κυριακή 20 Ιουλίου 2025. Η εκπτωτική περίοδος ενδείκνυται για «έξυπνες αγορές» για τους καταναλωτές και ο εμπορικός κόσμος προσδοκά σε αυξημένη αγοραστική κίνηση που θα οδηγήσει ανοδικά το συνολικό τζίρο.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει στους καταναλωτές που σκοπεύουν να ταξιδέψουν το επόμενο χρονικό διάστημα με αεροπλάνο, τα δικαιώματά τους σε περίπτωση φθοράς ή απώλειας αποσκευών.
«Πρόκειται για εξαιρετικής σημασίας κρίσιμη μεταρρύθμιση, δημιουργούμε μία νέα ενιαία αρχή προστασίας του καταναλωτή και εποπτείας της αγοράς», τόνισε μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος και εξήγησε πως οδηγήθηκαν οι εξελίξεις μέχρι την προχθεσινή απόφαση του υπουργικού συμβουλίου.
«Ο στόχος και η συνολική πολιτική μας είναι η ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος όλων των πολιτών. Με αναπτυξιακό σχέδιο που να φτάνει στις τσέπες των ανθρώπων, με μειώσεις φόρων και με παρεμβάσεις στην αγορά ώστε να συγκρατείται το κόστος ζωής σε όλους τους τομείς». Αυτό τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, μιλώντας σήμερα στην ΕΡΤ.
Δύο στους τρεις καταναλωτές θεωρούν σημαντική την προστασία του περιβάλλοντος στην αγορά τροφίμων, αλλά μόνο ένας στους επτά είναι διατεθειμένος να πληρώσει περισσότερα χρήματα για αυτή.
Τις πιο πρόσφατες τάσεις, συνήθειες και προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών στις διαδικτυακές αγορές καταγράφει η «Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2025», που διεξήχθη από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την αιγίδα της eQuality NGO.