fbpxΕλληνική συμμετοχή στο διεθνές δίκτυο ηλεκτροκίνησης Hubject | Economistas.gr
Skip to main content

Ελληνική συμμετοχή στο διεθνές δίκτυο ηλεκτροκίνησης Hubject

Ελληνική συμμετοχή στο διεθνές δίκτυο ηλεκτροκίνησης Hubject
Δειλά, αλλά σταθερά, η Ελλάδα προχωρά προς την εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων / Φωτογραφία: Shutterstock

Ελληνική συμμετοχή στο διεθνές δίκτυο ηλεκτροκίνησης Hubject στο οποίο συμμετέχουν γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες ενέργειας ανακοινώθηκε σήμερα. Η εξέλιξη αυτή, όπως επισημαίνεται, δίνει τη δυνατότητα στους Έλληνες οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, που κινούνται ανά την Ευρώπη και αντίστοιχα στους οδηγούς των άλλων ευρωπαϊκών χωρών που επισκέπτονται την Ελλάδα να φορτίζουν το όχημα τους άμεσα, χωρίς καμία νέα συνδρομή ή εγγραφή σε άλλη πλατφόρμα και χωρίς κάθε είδους άλλες πρόσθετες οικονομικές επιβαρύνσεις.

Πρόκειται για τη συμμετοχή του ελληνικού Όμιλος EUNICE ως κατασκευαστή φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων στο δίκτυο Hubject, που περιλαμβάνει 200.000 σημεία φόρτισης στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ και 600 επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων οι: BMW Group, Blink, Bosch, Chargepoint, Daimler, Electrify America, E-ON, Renault, Siemens, Telekom, Volkswagen Group κ.α.

Η ένταξη στο δίκτυο Hubject πιστοποιεί την τεχνική συμβατότητα των φορτιστών που παράγονται στην Ελλάδα προς τα διεθνή πρότυπα και επιπλέον, όπως επισημαίνει η EUNICE στη σχετική ανακοίνωση, δίνει τη δυνατότητα εφαρμογής συστημάτων ανάλογων με το roaming της κινητής τηλεφωνίας. Αυτό σημαίνει ότι ο χρήστης που είναι συμβεβλημένος με έναν πάροχο υπηρεσίας φόρτισης μέλος του Hubject, μπορεί να φορτίσει σε οποιοδήποτε συνεργαζόμενο φορτιστή σε όλη τη Ευρώπη, με χρέωση για την χρήση της υπηρεσίας και τη φόρτιση ενέργειας, σύμφωνα με τους όρους του συμβολαίου, που έχει συνάψει στη χώρα του. Η χρέωση γίνεται σε επίπεδο πλατφόρμας και όχι μέσω διατραπεζικής συναλλαγής, η οποία έχει σημαντικό κόστος, που πολλές φορές αποτελεί σημαντικό ποσοστό του συνολικού κόστους της φόρτισης. Η εκκαθάριση της χρέωσης, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων roaming γίνεται κεντρικά από το Hubject.

Η EUNICE παράγει και διαθέτει στην αγορά τρεις τύπους φορτιστών ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζονται και το σημείο εγκατάστασης (π.χ. σπίτι ή χώρος στάθμευσης, ξενοδοχείο, βιομηχανία κ.α.), οι οποίοι διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω της συνεργασίας της με την Blink Charging Europe.

Σημειώνεται ότι στο χθεσινό Υπουργικό Συμβούλιο ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, παρουσίασε το νομοσχέδιο για τη θέσπιση κινήτρων για την ηλεκτροκίνηση (με ρυθμίσεις όπως επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, διευκόλυνση της χρήσης τους κ.α.) που πρόκειται να ανακοινωθεί την ερχόμενη εβδομάδα, με την ευκαιρία της Ημέρας Περιβάλλοντος, από τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Xiaomi: Μπαίνει στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων
Xiaomi: Μπαίνει στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να μπει στην μαζική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Μάλιστα η είδηση επιβεβαιώθηκε από τον CEO της εταιρείας, Λέι Τζουν.
Xiaomi: Μπαίνει στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων
Η Renault σημειώνει πρόοδο στην αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτροκίνησης
Η Renault σημειώνει πρόοδο στην αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτροκίνησης
Η Renault ανακοίνωσε ότι σημειώνει πρόοδο στην αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτροκίνησης. Το πρώτο εξάμηνο του 2022, η γκάμα των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων αντιπροσώπευε το 36% των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων της μάρκας Renault στην Ευρώπη.
Η Renault σημειώνει πρόοδο στην αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτροκίνησης
Ηλεκτροκίνηση: Oι πρώτοι ταχυ-φορτιστές έως 300 kW DC στην Ελλάδα από τη ΔΕΗ blue
Ηλεκτροκίνηση: Oι πρώτοι ταχυ-φορτιστές έως 300 kW DC στην Ελλάδα από τη ΔΕΗ blue
Ο πρώτος ταχυ-φορτιστής έως 300 kW DC της ΔΕΗ blue εγκαταστάθηκε στο εμπορικό πάρκο TOP PARKS της Trade Estates στην οδό Πειραιώς 86.
Ηλεκτροκίνηση: Oι πρώτοι ταχυ-φορτιστές έως 300 kW DC στην Ελλάδα από τη ΔΕΗ blue
Το Apple Car βρίσκεται λιγότερο από δυο χρόνια μακριά
Το Apple Car βρίσκεται λιγότερο από δυο χρόνια μακριά
Τα σχέδια της Apple για την κυκλοφορία ενός ηλεκτρικού οχήματος αποτελούν αντικείμενο φημών εδώ και πολλά χρόνια. Σύμφωνα με πιο πρόσφατα δημοσιεύματα, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Apple μπορεί να μην είναι ακόμα έτοιμο να παρουσιαστεί δημόσια, αλλά αυτό απέχει μόλις δυο χρόνια.
Το Apple Car βρίσκεται λιγότερο από δυο χρόνια μακριά