fbpxΗ Βeat προσφεύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για το νόμο Σπίρτζη | Economistas.gr
Skip to main content

Η Βeat προσφεύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για το νόμο Σπίρτζη

Η Βeat προσφεύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για το νόμο Σπίρτζη

Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού προσφεύγει η Beat προκειμένου να γνωμοδοτήσει σχετικά με την απαγόρευση που επέβαλε η προηγούμενη κυβέρνηση στις εταιρείες υπηρεσιών μετακινήσεων. Η εταιρεία κατέθεσε υπόμνημα ζητώντας την παρέμβαση της Επιτροπής καθώς όπως υποστηρίζει οι προβλέψεις του νόμου ν.4530/2018 (ν. «Σπίρτζη») αφορά κατ’ αποκλειστικότητα πλέον την Beat. Ειδικότερα ο εν λόγω νόμος απαγορεύει στις εταιρείες διαμεσολάβησης να προσφέρουν μειωμένες τιμές στους επιβάτες εξομοιώνοντάς τες με εταιρείες μεταφορών με την απειλή εξοντωτικών προστίμων.

Στο αίτημα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Beat, παρατίθεται μια ευρεία νομολογία, υπογραμμίζοντας πως, με βάση την ευρωπαϊκή νομολογία, διατάξεις του ν.4530 παραβιάζουν ευθέως τον ελεύθερο ανταγωνισμό και κρίνονται ως εμπόδια για την τεχνολογική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να στερείται φθηνότερες τιμές και καλύτερες υπηρεσίες μετακινήσεων στην πόλη.

Αυτή η κατεύθυνση, σύμφωνα με την Βeat, είναι αντίθετη με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με αυτές, οι εταιρείες που ακολουθούν το μοντέλο της BEAT είναι εταιρίες της «Κοινωνίας της Πληροφορίας» και όχι εταιρίες μεταφορικού έργου, και κατά συνέπεια δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται από την ελληνική νομοθεσία ως τέτοιες.

“Επιπλέον, με τις διατάξεις του ν. Σπίρτζη προέκυψε de facto κατάτμηση της επιδιωκόμενης Ενιαίας Ευρωπαϊκής Ψηφιακής Αγοράς και παρεμπόδιση της τεχνολογικής καινοτομίας, γεγονός που δε συνάδει με τα πλάνα στήριξης του εγχώριου τεχνολογικού οικοσυστήματος startup από την κυβέρνηση” τονίζει η εταιρεία και σημειώνει πως η ψήφιση της εν λόγω διάταξης είχε προκαλέσει αντιδράσεις στη Βουλή το 2018, με την τότε αντιπολίτευση να ζητά την απόσυρσή της.

Τέλος, η Beat αναφέρει πως η προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού έρχεται σε μια περίοδο που η αγορά των μετακινήσεων δέχθηκε βαρύ πλήγμα λόγω της πανδημίας, με τη μείωση της ζήτησης να αγγίζει έως και το 80%. " Η νέα πραγματικότητα λόγω κορονοϊού έχει καταστήσει τη μετακίνηση με ταξί αναγκαία στην καθημερινότητα. Όπως εξηγούν εκπρόσωποι της εταιρείες με τα νέα δεδομένα της εξάπλωσης της πανδημίας, θα ήθελαν να επιβάλουν την τοποθέτηση διαχωριστικού μεταξύ οδηγού και επιβατών στους συνεργαζόμενους οδηγούς κάτι το οποίο ο παραπάνω νόμος δεν τους επιτρέπει. Η BEAT έχει ήδη προμηθεύσει το στόλο της με μάσκες και αντισηπτικά, ενώ προχωρά σταδιακά σε εγκατάσταση ειδικών διαχωριστικών καμπίνας στα συνεργαζόμενα ταξί, κατόπι συναίνεσης του οδηγού.

Η BEAT υποστηρίζει ότι το υφιστάμενο πλαίσιο στέκεται εμπόδιο στην περαιτέρω τεχνολογική ανάπτυξη ενός κλάδου που σε ολόκληρη την Ευρώπη συμβάλλει καθοριστικά στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, την αύξηση των δημοσίων εσόδων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Επ. Ανταγωνισμού: «Καμπάνα» 3,3 εκατ. στην FrieslandCampina
Επ. Ανταγωνισμού: «Καμπάνα» 3,3 εκατ. στην FrieslandCampina
Πρόστιμο ύψους 3.304.110 ευρώ στην FrieslandCampina Hellas επέβαλε η Επ. Ανταγωνισμού για τη συμμετοχή της σε απαγορευμένη κάθετη σύμπραξη που αφορά αφενός στον καθορισμό τιμών μεταπώλησης κι αφετέρου στην επιβολή ρήτρας μη ανταγωνισμού.
Επ. Ανταγωνισμού: «Καμπάνα» 3,3 εκατ. στην FrieslandCampina
Beat: 35% πάνω οι διαδρομές στην ελληνική αγορά το 2019
Beat: 35% πάνω οι διαδρομές στην ελληνική αγορά το 2019
Το 2019 εγγράφηκαν στην υπηρεσία 700.000 επιβάτες, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 1 στους 3 επιβάτες του Beat στην Ελλάδα πληρώνει το ταξί του ηλεκτρονικά.
Beat: 35% πάνω οι διαδρομές στην ελληνική αγορά το 2019
Επ. Ανταγωνισμού: Πράσινο στην εξαγορά των «Δήμητρα Μάρκετς»
Επ. Ανταγωνισμού: Πράσινο στην εξαγορά των «Δήμητρα Μάρκετς»
Εγκρίθηκε η εξαγορά της «Γαλαξίας Ανώνυμη εταιρεία Αλυσίδας Καταστημάτων Δήμητρα Μάρκετς» και «Μαρκάτο Ανώνυμη Εταιρεία Αλυσίδας Καταστημάτων» από τον ΣΥΝΚΑ Κρήτης.
Επ. Ανταγωνισμού: Πράσινο στην εξαγορά των «Δήμητρα Μάρκετς»
Beat και στο τηλέφωνο σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη
Beat και στο τηλέφωνο σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη
Η νέα υπηρεσία θέλει να δώσει πρόσβαση στις υπηρεσίες και το στόλο της Beat σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας που δεν είναι εξοικειωμένα με την τεχνολογία.
Beat και στο τηλέφωνο σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη
Επ. Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η εξαγορά της Creta Farms
Επ. Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η εξαγορά της Creta Farms
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού εγκρίνει ομόφωνα την απόκτηση της Creta Farms από την Impala Hellas - Ανοίγει ο δρόμος προς την εξυγίανση της κρητικής αλλαντοβιομηχανίας
Επ. Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η εξαγορά της Creta Farms