Στην καινοτομία θέλουν να επενδύσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις

NEWSROOM
Στην καινοτομία θέλουν να επενδύσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις

Διάθεση για στροφή στην καινοτομία και της χρήσης νέων τεχνολογιών για τις ελληνικές επιχειρήσεις εμφανίζεται από την έρευνα της Deloitte όπου 35 διευθυντικά στελέχη σημαντικών ελληνικών εταιρειών κλήθηκαν να συμμετάσχουν στο πρώτο Deloitte Greece Innovation Survey. Η τεχνολογική πορεία που θέλουν να χαράξουν οι ελληνικές επιχειρήσεις χρειάζεται και τη συμμετοχή της Πολιτείας που θα πρέπει να δώσει έμφαση στην εκπαίδευση σε θέματα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, όπως και στην παροχή κινήτρων για την προώθηση της έρευνας και την βελτίωση πρόσβασης σε χρηματοδότηση.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν την πρόθεση να αυξήσουν τις επενδύσεις τους στη καινοτομία, με το 80% των ερωτηθέντων να σημειώνει πως αυτό θα συμβεί στα επόμενα δύο χρόνια. Παράλληλα περισσότερο από το 40% των εταιρειών, φαίνεται να εστιάζει τις καινοτόμες πρωτοβουλίες τους στην προσπάθεια βελτίωσης των προϊόντων και των υπηρεσιών που παρέχουν, καθώς και της αλληλεπίδρασής τους με τον πελάτη. Το 43,5% των ερωτηθέντων σημείωσε πως η ρομποτική και ο αυτοματισμός βελτίωσαν την παραγωγικότητα της εταιρείας τους και το 38,9% τόνισε τη σημασία της τεχνολογίας 3D printing στην βελτίωση των προϊόντων και υπηρεσιών που παρέχουν στην αγορά.

Αξίζει να αναφερθεί, ότι μέχρι το 2020 οι επενδύσεις στην καινοτομία αναμένεται να εστιάσουν σε νέες ανερχόμενες τεχνολογικές τάσεις, όπως το blockchain, οι γνωσιακές τεχνολογίες και την τεχνητή νοημοσύνη. Ήδη οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν πραγματοποιήσει τις περισσότερες επενδυσεις τα τελευταία χρόνια σε τεχνολογίες cloud και ανάλυσης μεγάλου όγκου δεδομένων, στα ψηφιακά δίκτυα,την αυτοματοποίηση διαδικασιών μέσω ρομποτικού λογισμικού, τις λύσεις Internet of Things, με τη χρήση αισθητήρων να κλείνουν την λίστα.

Όσον αναφορά τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες εντοπίζουν και αξιοποιούν εξωτερικές πηγές καινοτομίας, το 63% των στελεχών έκαναν λόγο για συνεχή ανάλυση της εμπειρίας και των τάσεων αναφορικά με τις προτιμήσεις του καταναλωτή και ένα 50% ανέφερε την αποτελεσματικότητα των workshops με τη συμμετοχή ειδικών από άλλους κλάδους.

Χαρακτηριστικά, όπως ανέφεραν τα στελέχη των επιχειρήσεων, η αύξηση των επενδύσεων στην καινοτομία δεν πρόκειται να αποτελέσει «πανάκεια» στη νέα ψηφιακή εποχή. Όπως αποκαλύπτει και η έρευνα, οι νέες πρωτοβουλίες που πρόκειται να αναλάβουν οι εταιρείες δεν θα πρέπει να εστιάσουν αποκλειστικά στον πειραματισμό και την ένταξη νέων τεχνολογιών αλλά θα πρέπει η καινοτομία να εισέρθει στο DNA και την νοοτροπία του οργανισμού.

Στους ανασταλτικούς παράγοντες που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις στη στροφή τους προς την καινοτομία, ξεχωρίζει η έλλειψη απαραίτητης τεχνογνωσίας και του χρόνου για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, αλλά και στην ανάγκη των εταιρειών να αφομοιώσουν μια διαφορετική κουλτούρα που θα τις ωθήσει στην αποδοχή νέων ιδεών.

ΣΧΕΤΙΚΑ