fbpxPwC: Οι καταναλωτικές τάσεις που αφήνει η πανδημία | Economistas.gr
Skip to main content

PwC: Οι καταναλωτικές τάσεις που αφήνει η πανδημία

PwC: Οι καταναλωτικές τάσεις που αφήνει η πανδημία

Αλματώδη επιτάχυνση σημειώνουν οι καταναλωτικές τάσεις και συμπεριφορές που είχαν ήδη ξεκινήσει να αναπτύσσονται πριν την έξαρση της πανδημίας, οδηγώντας τόσο τις εταιρείες λιανικής όσο και εκείνες που συναλλάσσονται άμεσα με τον καταναλωτή να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο με τον οποίο διεξάγουν τη δραστηριότητά τους, σύμφωνα με την 11η έκθεση της PwC "Global Consumer Insights Survey".

Τα αποτελέσματα αυτής της παγκόσμιας έρευνας αποκαλύπτουν ότι η πανδημία και τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης που εφαρμόστηκαν έχουν οδηγήσει σε ουσιαστικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές εργάζονται, τρώνε, επικοινωνούν και φροντίζουν την υγεία τους.

Το 35% ψωνίζει τρόφιμα διαδικτυακά

Τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης που εφαρμόστηκαν λόγω του κορωνοϊού έχουν επηρεάσει όλες τις πτυχές ζωής των καταναλωτών συμπεριλαμβανομένου του τρόπου αγορών στο σουπερμάρκετ. Έτσι, ενώ τα ψώνια στο κατάστημα αποτελούν την κύρια επιλογή, περισσότερο από το ένα τρίτο (35%) των καταναλωτών ψωνίζει πλέον τρόφιμα διαδικτυακά, με το 86% αυτών να σκοπεύει να συνεχίσει και μετά την άρση των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης. Για άλλα προϊόντα περαν των τροφίμων, πριν την πανδημία κυριαρχούσαν οι αγορές στο κατάστημα σε σύγκριση με το διαδίκτυο. Ποσοστό 47% των καταναλωτών ανέφεραν αγορές σε φυσικά καταστήματα σε καθημερινή ή εβδομαδιαία βάση σε σύγκριση με τις αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου (30%), υπολογιστή (28%) και ψηφιακού βοηθού φωνής (15%). Από τότε, οι αγορές μέσω διαδικτύου για προϊόντα εκτός τροφίμων έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση (κινητό 45%, υπολογιστής 41%, τάμπλετ 33%). Η τάση αυτή είναι ιδιαιτέρως αισθητή στην Κίνα και τη Μέση Ανατολή, με 60% και 58% των ερωτηθέντων να αναφέρουν ότι έχουν ξεκινήσει να ψωνίζουν περισσότερο μέσω των κινητών τηλεφώνων τους.

Στροφή σε υγεία και ευεξία

Ποσοστό 59% των millennial και το 57% όσων έχουν παιδιά εστιάζουν περισσότερο στην ευεξία τους από άλλες ομάδες. Η εστίαση στην προσωπική φροντίδα έχει αυξηθεί, με το 51% των καταναλωτών σε πόλεις να συμφωνούν ή να συμφωνούν πολύ ότι επικεντρώνονται πλέον περισσότερο στην φροντίδα της ψυχικής υγείας, της ευεξίας, της σωματικής υγείας και της διατροφής τους ως αποτέλεσμα του COVID-19. Οι κάτοικοι των πόλεων που ερωτήθηκαν μετά την εμφάνιση του ιού, θεωρούν την ασφάλεια (49%) και τις υπηρεσίες υγείας (45%) εξίσου σημαντικές με τις προοπτικές απασχόλησής τους (45%) για την ποιότητα της ζωής τους.

Βιωσιμότητα και αίσθηση καθήκοντος

Η έρευνα έδειξε την ξεκάθαρη υιοθέτηση της βιωσιμότητας και την αίσθηση του καθήκοντος ως πολίτες. Για παράδειγμα, στα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε πριν την πανδημία, το 45% των ερωτηθέντων παγκοσμίως ανέφερε ότι αποφεύγει τη χρήση πλαστικού όποτε είναι δυνατόν, το 43% περιμένει από τις επιχειρήσεις να λογοδοτούν για τον περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο και το 41% περιμένει από τις εταιρείες λιανικής να καταργήσουν τις πλαστικές σακούλες και συσκευασίες. Ενδιαφέρον έχει επίσης και το γεγονός ότι όταν ρωτήσαμε τους καταναλωτές ποιος έχει μεγαλύτερη ευθύνη να ενθαρρύνει βιώσιμες συμπεριφορές στην πόλη τους, σε ποσοστό 20% απάντησαν «εγώ ο καταναλωτής», ενώ 15% επέλεξαν την απάντηση «ο παραγωγός ή ο κατασκευαστής». Όταν ρωτήθηκαν τους καταναλωτές σχετικά με την προθυμία τους να μοιραστούν δεδομένα, σε ποσοστό 49% απάντησαν ότι ήταν πρόθυμοι να μοιραστούν τα δεδομένα τους εάν αυτό θα βοηθούσε στη βελτίωση της πόλης τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

PwC: Ποιες επιχειρήσεις αποδίδουν καλύτερα υπό πίεση
PwC: Ποιες επιχειρήσεις αποδίδουν καλύτερα υπό πίεση
Πάνω από το 50% των ιδιωτικών επιχειρήσεων της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (ΕΜΕΑ) αναμένουν μείωση των εσόδων τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα «EMEA Private Business Survey» της PwC.
PwC: Ποιες επιχειρήσεις αποδίδουν καλύτερα υπό πίεση
Ερευνα: Πότε γυρίζουν την πλάτη σε μια εταιρεία οι καταναλωτές
Ερευνα: Πότε γυρίζουν την πλάτη σε μια εταιρεία οι καταναλωτές
Eρευνα, που διενεργήθηκε από την SAS, αποκαλύπτει πως οι καταναλωτές έχουν μικρότερη ανοχή για εταιρείες με κακή εξυπηρέτηση. 4 στους 10 Έλληνες καταναλωτές θεωρούν πιο σημαντική την καταναλωτική εμπειρία από τις χαμηλές τιμές και προσφορές.
Ερευνα: Πότε γυρίζουν την πλάτη σε μια εταιρεία οι καταναλωτές
PwC Ελλάδας: Η επόμενη μέρα για τις επιχειρήσεις
PwC Ελλάδας: Η επόμενη μέρα για τις επιχειρήσεις
Κρίσιμη η ανάπτυξη ανθεκτικότητας και ευελιξίας με αρωγό την τεχνολογία και την ανάλυση δεδομένων, σύμφωνα με διαδικτυακή εκδήλωση της PwC Ελλάδας.
PwC Ελλάδας: Η επόμενη μέρα για τις επιχειρήσεις
Η PwC Ελλάδας συμβάλλει στην ανάπτυξη του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας
Η PwC Ελλάδας συμβάλλει στην ανάπτυξη του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας
H PwC στηρίζει το Elevate Greece, την πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης, που αποσκοπεί στην ενίσχυση, ανάπτυξη και εξωστρέφεια του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας.
Η PwC Ελλάδας συμβάλλει στην ανάπτυξη του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας