fbpxGeneral Motors: Διερευνά την αγορά ηλεκτρικών ιπτάμενων αυτοκινήτων | Economistas.gr
Skip to main content

General Motors: Διερευνά την αγορά ηλεκτρικών ιπτάμενων αυτοκινήτων

General Motors: Διερευνά την αγορά ηλεκτρικών ιπτάμενων αυτοκινήτων
Φωτογραφία: Shutterstock

Η General Motors, διερευνά την αγορά των εναέριων ταξί, συμπεριλαμβανομένης της πρότασης για την κατασκευή οχημάτων που είναι γνωστά ως ιπτάμενα αυτοκίνητα, αναφέρει το Reuters. Ο αμερικάνικος κολοσσός αναζητά τρόπους για να αναπτυχθεί στη νέα αγορά στον τομέα των μεταφορών, που αναμένεται να έχει μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον τα επόμενα χρόνια.

Η διευθύνουσα σύμβουλος Μέρι Μπάρα έκανε πρόσφατα για πρώτη φορά αναφορά σχετικά με το ενδιαφέρον της GM που εδρεύει στο Ντιτρόιτ στην αγορά αεροπορικών ταξί, λέγοντας ότι αυτή η δραστηριότητα ταιριάζει με την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και την προηγμένη ηλεκτρική μπαταρία Ultium.

«Πιστεύουμε ακράδαντα το μέλλον μας στα EV και όχι μόνο για οχήματα», είπε σε ένα συνέδριο. «Η δύναμη και η ευελιξία του συστήματος μπαταριών Ultium μας ανοίγει πόρτες» για πολλές χρήσεις, πρόσθεσε, «συμπεριλαμβανομένης της εναέριας κινητικότητας».

Πως λειτουργούν τα αεροπορικά ταξί

Τα αεροπορικά ταξί είναι κάθετα αεροσκάφη απογείωσης και προσγείωσης (VTOL) που χρησιμοποιούν ηλεκτρικούς κινητήρες αντί για κινητήρες τζετ. Σχεδιασμένα για να αποφεύγουν την ανάγκη μεγάλων διαδρόμων, για να ανυψωθούν έχουν περιστρεφόμενα φτερά και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ρότορες στη θέση των έλικα.

Τα ηλεκτρικά αεροπορικά ταξί είναι πιθανό να πετούν σε διαδρομές χαμηλού επιπέδου ύψους, ανακουφίζοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους. Αλλά θα μπορούσαν να αυξήσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση καθώς εκτιμάται ότι θα γίνουν δημοφιλή.

Οι εταιρικοί και ιδιωτικοί επενδυτές έχουν επενδύσει τουλάχιστον 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε περισσότερες από 100 μελέτες εναέριων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των drone και των ηλεκτρικών αεροπορικών ταξί, αλλά η τεχνολογία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σημαντικά εμπόδια στην εμπορευματοποίηση και την κερδοφορία, σύμφωνα με τον ιστότοπο επενδυτών PitchBook.

Η GM σταθμίζει όλες τις επιλογές - είτε πρόκειται να κατασκευάσει, να προμηθεύσει είτε να συνεργαστεί - καθώς αποφασίζει αν θα ενταχθεί σε κοινές προσπάθειες με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Hyundai, η Toyota, η Daimler, η Volkswagen και η Geely.

Η Hyundai συνεργάστηκε με την Uber τον Ιανουάριο για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αεροπορικών ταξί και δεσμεύθηκε να επενδύσει 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια στην αστική αεροπορική κινητικότητα έως το 2025.

Η Toyota ηγήθηκε ενός επενδυτικού προγράμματος 590 εκατομμυρίων δολαρίων για τα αεροπορικα ταξί Joby τον Ιανουάριο, ενώ η Daimler και η Geely έχουν επενδύσει στο Volocopter με έδρα τη Στουτγκάρδη. Η μάρκα Porsche της Volkswagen συνεργάζεται με την Boeing για την ανάπτυξη ενός πρωτότυπου ηλεκτρικού ιπτάμενου οχήματος.

Πέρυσι, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Ελον Μασκ χαρακτήρισε το ηλεκτρικό ταξί "δύσκολο πρόβλημα" και τον περασμένο μήνα είπε ότι μια πιο ισχυρή μπαταρία που θα μπορούσε να συμβάλει στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών αεροπλάνων, μετά από τρία έως τέσσερα χρόνια. Ο Mασκ είπε ότι «πολλά συναρπαστικά πράγματα» θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια της Tesla's Battery Day στις 22 Σεπτεμβρίου.

Η Μέρι Μπάρα ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της General Motors τον Ιανουάριο του 2014, και ήταν τότε η πρώτη γυναίκα επικεφαλής ενός κατασκευαστή αυτοκινήτων.

Ως Διευθύνων Σύμβουλος, η Μπάρα αύξησε τις προσπάθειες της GM να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που παρέχει η αυτόνομη οδήγηση με σημαντικές εξαγορές, συμπεριλαμβανομένης της Strobe, μιας εταιρείας που επικεντρώνεται στην τεχνολογία κίνησης των οχημάτων χωρίς οδηγό.

Το 2017 ώθησε την GM να αναπτύξει το Chevy Bolt EV, απαντώντας στις προσπάθειες της ανταγωνιστικής μάρκας Tesla, για την ανάπτυξη του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τιμή κάτω των 40.000 ευρώ και αυτονομία 200 μίλια.

Το 2017, η Μπάρα ήταν το υψηλότερο αμειβόμενο στέλεχος του Ντιτρόιτ στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, με συνολική αμοιβή 21,96 εκατομμυρίων δολαρίων. Το Νοέμβριο του 2018, η Μπάρα ανακοίνωσε το κλείσιμο πέντε εργοστασίων της Βόρειας Αμερικής και 14.000 απολύσεις εργαζομένων. Η απόφασή της επικρίθηκε από τον Πρόεδρο Τράμπ, ο οποίος απείλησε να καταργήσει τις κρατικές επιδοτήσεις της εταιρείας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σταθμοί «πράσινης» φόρτισης στα καταστήματα της Lidl Ελλάς
Σταθμοί «πράσινης» φόρτισης στα καταστήματα της Lidl Ελλάς
Η πρόσβαση στον σταθμό φόρτισης είναι ελεύθερη για όλους, πελάτες και μη, οι οποίοι θα μπορούν να φορτίζουν δωρεάν το όχημά τους κατά τις ώρες λειτουργίας του καταστήματος.
Σταθμοί «πράσινης» φόρτισης στα καταστήματα της Lidl Ελλάς
Blink: Στην Ελλάδα η παραγωγή των φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων
Blink: Στην Ελλάδα η παραγωγή των φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων
Οι φορτιστές που χρησιμοποιεί η Blink για την ανάπτυξη του δικτύου της κατασκευάζονται, εγκαθίστανται και συντηρούνται στην Ελλάδα από τον ελληνικό ενεργειακό όμιλο Eunice Energy Group αποκλειστικά για το δίκτυο της Blink.
Blink: Στην Ελλάδα η παραγωγή των φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων
Nissan και Uber προωθούν την ηλεκτρική κινητικότητα στην Ευρώπη
Nissan και Uber προωθούν την ηλεκτρική κινητικότητα στην Ευρώπη
Η Nissan, στο πλαίσιο της συμμαχίας με τη Renault, υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Uber με σκοπό τη διεύρυνση των επιλογών ηλεκτροκίνησης για τους πελάτες της τελευταίας, στην Ευρώπη.
Nissan και Uber προωθούν την ηλεκτρική κινητικότητα στην Ευρώπη
Ευρωπαϊκή Πίστη: Κοινωνικά Υπεύθυνος Οργανισμός και Εργοδότης
Ευρωπαϊκή Πίστη: Κοινωνικά Υπεύθυνος Οργανισμός και Εργοδότης
Αναδείχθηκε Κοινωνικά Υπεύθυνος Οργανισμός και Εργοδότης στην ειδική έκδοση της ICAP «Leading Employers In Greece 2020», ξεχωρίζοντας για τις πρακτικές Διοίκησης και Ανάπτυξης του Ανθρώπινου Δυναμικού.
Ευρωπαϊκή Πίστη: Κοινωνικά Υπεύθυνος Οργανισμός και Εργοδότης