fbpxΚαλπάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο και στην Ελλάδα | Economistas.gr
Skip to main content

Καλπάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο και στην Ελλάδα

Καλπάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο και στην Ελλάδα
Φωτο: Shutterstock

Σημαντική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2018 με ρυθμό 15 - 20% καταγράφει έρευνα που διεξήγαγε ο ΣΕΛΠΕ και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πώλησης στην Ελλάδα κυμαίνονται στις 7.000, η κατηγορία ηλεκτρονικών αγορών που εμφανίζει τη μεγαλύτερη αύξηση είναι το έτοιμο φαγητό ενώ οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν ολοένα και περισσότερο Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα και αυξάνουν τη χρήση των φορητών συσκευών (τηλέφωνο, tablet) για την αναζήτηση πληροφοριών, πραγματοποιούν όμως τις αγορές τους κυρίως μέσω του προσωπικού υπολογιστή. Αναλυτικότερα, τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας:

-Στην ερώτηση σε ποιές κατηγορίες προϊόντων/υπηρεσιών πραγματοποιήσατε τουλάχιστον μια αγορά μέσω Internet την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018, ‘διαμονή σε καταλύματα' κατατάχθηκε πρώτη με το 50% των απαντήσεων. Ακολουθούν ταξιδιωτικές υπηρεσίες (46%), έτοιμο φαγητό (43%), ένδυση/υπόδηση (42%), εξοπλισμός Η/Υ (41%), ηλεκτρονικές συσκευές (40%), εισιτήρια για εκδηλώσεις (39%), βιβλία (37%), οικιακά είδη (36%), είδη φαρμακείου (30%), προσωπική φροντίδα (30%) και ασφάλειες (26%). Στις κορυφαίες αυτές κατηγορίες δεν υπήρχαν σημαντικές διαφορές στις κατατάξεις σε σχέση με το 2017 με εξαίρεση την σημαντική αύξηση για την ‘παραγγελία έτοιμου φαγητού' λόγω των σημαντικών επενδύσεων που έγιναν στον τομέα αυτό σε ψηφιακές υπηρεσίες αλλά και σε κανάλια διανομής και εξυπηρέτησης.

-Το 85% κάνει πάνω από το 80% των online αγορών του από Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, σημαντική εξέλιξη αφού το 2016 μόνο το 60% των καταναλωτών είχε την αντίστοιχη συμπεριφορά. Αυτό σχετίζεται με τον αριθμό των Ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων που λειτουργούν αλλά και τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες που προσφέρουν. Με βάση εκτιμήσεις του GRECA, στην Ελλάδα λειτουργούν 7.000 εταιρίες με ψηφιακό κανάλι πώλησης.

-Το 2018 παρατηρήθηκε αύξηση κατά 20% του μέσου αριθμού των online αγορών στο εννιάμηνο από 12,26 (2017) σε 14,86 (2018), κατά 20% επίσης της συνολικής μέσης αξίας των online αγορών και κατά 35% των online αγοραστών πραγματοποιούν ψηφιακά 1 στις 2 συνολικές τους αγορές (από 31% το 2017)

Το μόνο ανησυχητικό στοιχείο για την μελλοντική ανάπτυξη είναι ο αριθμός των νέων online αγοραστών, καθώς από το δείγμα της έρευνας μόλις το 1% ξεκίνησε τις διαδικτυακές αγορές το 2018. Το 41% των online αγοραστών ξεκίνησε να αγοράζει διαδικτυακά πριν το 2010 ενώ το 25% την τελευταία τριετία κυρίως λόγω της επίδρασης των capital controls και της ανάπτυξης των ψηφιακών πληρωμών.

-Το 25 % των συνολικών διαδικτυακών αγορών από τους online αγοραστές πραγματοποιήθηκε μετά από επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα.

-Σταθεροποιείται ως κορυφαίος τρόπος πληρωμής η χρεωστική κάρτα (64% των ερωτηθέντων). Στην δεύτερη θέση είναι η αντικαταβολή (54% από 57% το 2017) και έπονται η πιστωτική κάρτα (37%) και το PayPal (33%).

-Η πρόσβαση των online αγοραστών στο Internet γίνεται μέσω κινητού τηλεφώνου (93%), φορητού Η/Υ (73%), σταθερού Η/Υ (57%) και tablet (33%). Στην ερώτηση όμως ποια είναι η κυρία συσκευή για πραγματοποίηση των διαδικτυακών αγορών, το 80% των online αγοραστών απαντούν οι Η/Υ, ενώ μόλις 15% το κινητό και 5% το tablet.

-Τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι online αγοραστές αφορούν κυρίως την παράδοση των προϊόντων όπως τις υψηλές χρεώσεις παράδοσης (70%), το ωράριο παραλαβής των προϊόντων (31%) και την παραλαβή ελαττωματικών προϊόντων (15%). Η δεύτερη κατηγορία προβλημάτων αφορά την υποστήριξη όπως η δυσκολία πληροφόρησης μετά την αγορά (19%) και η δυσκολία στην τηλεφωνική επικοινωνία (13%).

Η έρευνα διεξήχθη με online ερωτηματολόγιο την περίοδο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου 2018 με την συμμετοχή 1512 online καταναλωτών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου από αύριο
Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου από αύριο
Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου GR.EC.A., διοργανώνει για έκτη συνεχή χρονιά την Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου από αύριο
Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου από τις 30 Μαρτίου
Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου από τις 30 Μαρτίου
Πλήθος ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων θα παρέχει ελκυστικές προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό, προτρέποντάς το να "βιώσει" την online αγοραστική εμπειρία.
Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου από τις 30 Μαρτίου
Ερευνα: Το e-shopping την εποχή της πανδημίας
Ερευνα: Το e-shopping την εποχή της πανδημίας
Eρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο με τίτλο "Οι προκλήσεις για το e-commerce και η επόμενη ημέρα" που διεξήχθη από την εταιρεία Plushost.gr με τη συμμετοχή 288 ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Ερευνα: Το e-shopping την εποχή της πανδημίας
The Human Safety Net: Στήριξη της Generali σε 30.000 άτομα παγκοσμίως
The Human Safety Net: Στήριξη της Generali σε 30.000 άτομα παγκοσμίως
Η παγκόσμια πρωτοβουλία της Generali, «The Human Safety Net», για την ενίσχυση κοινωνικά ευάλωτων ομάδων, δημοσίευσε την πρώτη έκθεση δραστηριοτήτων. Σημαντικό κοινωνικό αποτύπωμα της Generali στις κοινότητες όπου δραστηριοποιείται, στην Ευρώπη, την Ασία και τη Λατινική Αμερική.
The Human Safety Net: Στήριξη της Generali σε 30.000 άτομα παγκοσμίως
Νέο συμβόλαιο της Hellenic Cables για θαλάσσιο αιολικό έργο στο Ηνωμένο Βασίλειο
Νέο συμβόλαιο της Hellenic Cables για θαλάσσιο αιολικό έργο στο Ηνωμένο Βασίλειο
Η Hellenic Cables, θυγατρική της Cenergy Holdings, ανέλαβε την προμήθεια inter-array καλωδίων 66 kV και εξαρτημάτων για το θαλάσσιο αιολικό πάρκο Seagreen.
Νέο συμβόλαιο της Hellenic Cables για θαλάσσιο αιολικό έργο στο Ηνωμένο Βασίλειο