fbpxMελέτη της Ira Media: Οι επιπτώσεις του κορωνοϊού στα brands | Economistas.gr
Skip to main content

Mελέτη της Ira Media: Οι επιπτώσεις του κορωνοϊού στα brands

Mελέτη της Ira Media: Οι επιπτώσεις του κορωνοϊού στα brands
Shutterstock

Η “νέα” νέα κανονικότητα: Οι τελευταίες προβλέψεις για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στην οικονομία, στις καταναλωτικές συνήθειες, στον τρόπο ζωής και στα media Τις βραχυπρόθεσμες αλλά και τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις που φέρνει η πανδημία του κορωνοϊού σε μια σειρά από τομείς αναδεικνύει η μελέτη της Ira Media με τίτλο “The New Normal –Short & Long Term Effects”.

Αναλύοντας μια σειρά από στοιχεία, έρευνες και δημοσιεύματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό, η μελέτη της Ira Media καταλήγει σε συμπεράσματα που αφορούν την οικονομία, τους καταναλωτές, τον τρόπο ζωής αλλά και τον κλάδο των media. Παράλληλα, πραγματοποιεί μια σειρά από προβλέψεις, τόσο αναφορικά με την εξέλιξη της πανδημίας όσο και για τις συνέπειές της.

Αναλυτικά, αναφορικά με την πορεία της πανδημίας αλλά και την αντιμετώπισή της, η μελέτη προβλέπει αύξηση των κρουσμάτων το τελευταίο τρίμηνο του έτους, καθώς είναι ενδεικτικό ότι το 60% των συνολικών κρουσμάτων έχει παρουσιαστεί από την 1η Αυγούστου έως σήμερα. Εντούτοις, ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων εμφανίζονται αρνητές τόσο του εμβολίου όσο και της χρήσης της μάσκας.  Ενδεικτικό είναι πως τον Αύγουστο το 44% των ενηλίκων δεν σκέφτεται να εμβολιαστεί ενώ το αντίστοιχο ποσοστό τον Ιούνιο ήταν 22,4% και τον Ιούλιο 34,1%. Δηλαδή, σε διάστημα μόλις δύο μηνών, οι αρνητές του εμβολίου διπλασιάστηκαν.

Οι προβλέψεις για την οικονομία

Στο μέτωπο της οικονομίας, ο ρυθμός μετάδοσης της νόσου (δείκτης R) συνδέεται άμεσα με την αύξηση της ύφεσης και της ανεργίας. Έτσι, στο απαισιόδοξο σενάριο, κατά το οποίο ο δείκτης μετάδοσης του ιού ξεπερνά το 1, προβλέπεται μείωση κατά 12,5% της Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας και κατά 5,4% της απασχόλησης σε ετήσια βάση. Το μεγαλύτερο πλήγμα έχει υποστεί ο κλάδος του τουρισμού, καθώς ένας στους επτά νέους ανέργους προέρχεται από τον τουριστικό κλάδο ενώ η απώλεια εσόδων αναμένεται να ξεπεράσει το 80%. Αντίστοιχα, διάχυτη είναι η ανησυχία για την οικονομική κατάσταση της χώρας, με την πλειονότητα των Ελλήνων να δηλώνει απαισιόδοξη, εκτιμώντας ότι η οικονομία της χώρας δεν θα αντέξει ένα δεύτερο γενικό lockdown.

Οι καταναλωτικές συνήθειες

Σημαντικές είναι οι αλλαγές και στις καταναλωτικές συνήθειες.  Χαρακτηριστικό είναι πως το τελευταίο διάστημα παρατηρείται σημαντική αύξηση στις επισκέψεις για αγορά τροφίμων και κατακόρυφη άνοδος στην κατανάλωση φαγητού και ποτού στο σπίτι, με τους καταναλωτές να κάνουν τις επιλογές τους κυρίως με βάση το κόστος. Μεγάλος κερδισμένος ήταν και είναι οι online αγορές, με την αύξηση να ξεπερνά το 50% ακόμη και μετά το lockdown, ενώ αντίστοιχα υψηλή είναι η αύξηση τόσο στο online delivery όσο και στα online φαρμακεία. Αντίστοιχα, τα σούπερ μάρκετ που είδαν τις online πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 150% το πρώτο εξάμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο πέρυσι.

Νέα δεδομένα στην καθημερινότητα

Η πανδημία έφερε νέα δεδομένα και στην καθημερινότητα των Ελλήνων με το λεγόμενο “Homebound Economy” να καταγράφει σημαντική αύξηση. Αντίστοιχα, δύο στους τρεις Έλληνες θέλουν να συνεχίσουν την τηλεργασία, μια εξέλιξη που φέρνει σημαντικές επιπτώσεις στο real estate, τη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και την ατμοσφαιρική ρύπανση. Κατακόρυφα έχουν αυξηθεί και τα ποσοστά της τηλεκπαίδευσης ενώ πλέον το κοινό είναι περισσότερο δεκτικό και στην ιδέα της τηλεϊατρικής. Η πανδημία έφερε νέα δεδομένα και στον κλάδο των media. Ενδεικτικό είναι πως κατά την περίοδο της καραντίνας, παρατηρήθηκε κατακόρυφη αύξηση της τηλεθέασης και της χρήσης του Digital.

Οι προκλήσεις για τις επιχειρήσεις

Τέλος, σημαντικές είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις, καθώς καλούνται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Επιτακτική ανάγκη είναι πλέον ο ψηφιακός μετασχηματισμός τους, ο έλεγχος των δεδομένων καθώς και η επένδυση στη digital προβολή. Τα brands καλούνται να είναι αρωγοί στη νέα πραγματικότητα των καταναλωτών, δημιουργώντας γι’ αυτούς αίσθηση ασφάλειας. Οι νέες ψηφιακές δυνατότητες, η αύξηση των ανέπαφων πληρωμών, το νέο brand experience και η διαφάνεια συγκαταλέγονται στα εργαλεία που καλούνται να χρησιμοποιήσουν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

PwC: Ποιες επιχειρήσεις αποδίδουν καλύτερα υπό πίεση
PwC: Ποιες επιχειρήσεις αποδίδουν καλύτερα υπό πίεση
Πάνω από το 50% των ιδιωτικών επιχειρήσεων της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (ΕΜΕΑ) αναμένουν μείωση των εσόδων τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα «EMEA Private Business Survey» της PwC.
PwC: Ποιες επιχειρήσεις αποδίδουν καλύτερα υπό πίεση
EY: Πρόσθετες προκλήσεις από την πανδημία για την ακεραιότητα των επιχειρήσεων
EY: Πρόσθετες προκλήσεις από την πανδημία για την ακεραιότητα των επιχειρήσεων
Οι μειώσεις προσωπικού και οι διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού, αποτελούν τις κυριότερες απειλές για την ακεραιότητα των επιχειρήσεων, σύμφωνα με τους συμμετέχοντες σε webcast της EY Ελλάδος
EY: Πρόσθετες προκλήσεις από την πανδημία για την ακεραιότητα των επιχειρήσεων
Διστακτικές οι εισηγμένες στην Ελλάδα για τη χρήση προτύπων ESG
Διστακτικές οι εισηγμένες στην Ελλάδα για τη χρήση προτύπων ESG
Πολύ λίγες επιχειρήσεις και οργανισμοί είναι ενταγμένοι στα κριτήρια ESG [περιβαλλοντικά (Environmental), κοινωνικά (Social) και εταιρικής διακυβέρνησης (Governance)].
Διστακτικές οι εισηγμένες στην Ελλάδα για τη χρήση προτύπων ESG
10 εισηγμένες στο 3o Συνέδριο των εταιρειών μεσαίας κεφαλαιοποίησης του ΧΑ
10 εισηγμένες στο 3o Συνέδριο των εταιρειών μεσαίας κεφαλαιοποίησης του ΧΑ
Οι εταιρείες που συμμετείχαν στη φετινή διοργάνωση ήταν οι εξής: ΑΔΜΗΕ, Cenergy, Eλβαλ Χαλκόρ, Ευρωπαϊκή Πίστη, ΕΧΑΕ , ΕΥΑΘ, Κρι-Κρι, ΟΛΠ, και Quest.
10 εισηγμένες στο 3o Συνέδριο των εταιρειών μεσαίας κεφαλαιοποίησης του ΧΑ
Πως να επιλέξετε το σωστό CRM για την εταιρία σας;
Πως να επιλέξετε το σωστό CRM για την εταιρία σας;
Το CRM (Customer Relationship Management) μπορεί να προσφέρει πολλά σε μια επιχείρηση. Μια λάθος επιλογή CRM, ωστόσο, θα κοστίσει και σε χρήματα και σε χρόνο.
Πως να επιλέξετε το σωστό CRM για την εταιρία σας;
PwC Ελλάδας: Η επόμενη μέρα για τις επιχειρήσεις
PwC Ελλάδας: Η επόμενη μέρα για τις επιχειρήσεις
Κρίσιμη η ανάπτυξη ανθεκτικότητας και ευελιξίας με αρωγό την τεχνολογία και την ανάλυση δεδομένων, σύμφωνα με διαδικτυακή εκδήλωση της PwC Ελλάδας.
PwC Ελλάδας: Η επόμενη μέρα για τις επιχειρήσεις