fbpxPwC Ελλάδας: Η επόμενη μέρα για τις επιχειρήσεις | Economistas.gr
Skip to main content

PwC Ελλάδας: Η επόμενη μέρα για τις επιχειρήσεις

PwC Ελλάδας: Η επόμενη μέρα για τις επιχειρήσεις

Η PwC Ελλάδας, ανέδειξε το καίριο θέμα του μετασχηματισμού της εφοδιαστικής αλυσίδας και  πως διαμορφώνεται η επόμενη ημέρα των επιχειρησιακών λειτουργιών στο πλαίσιο διαδικτυακής εκδήλωσης με τίτλο "Digital transformation in 'customer and operations': Building resilient ecosystems to thrive in a post-pandemic world" που διοργανώθηκε στις 20 Οκτωβρίου 2020.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης συζητήθηκαν η ετοιμότητα των επιχειρήσεων και η αυξημένη ανάγκη για επιτάχυνση της υιοθέτησης ψηφιακών λύσεων παράλληλα με τη μεθόδευση ανάπτυξης ενός αποτελεσματικού ψηφιακού λειτουργικού μοντέλου στο υφιστάμενο αβέβαιο περιβάλλον.

Νέες συνθήκες στις εφοδιαστικές αλυσίδες

Η πανδημία δημιούργησε νέες συνθήκες στην παγκόσμια αγορά ασκώντας ασύμμετρες πιέσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες, διαμορφώνοντας νέα κανάλια εφοδιασμού και διάθεσης των προϊόντων στην αγορά και επαναπροσδιορίζοντας τις προσδοκίες και συνολικά την συμπεριφορά των καταναλωτών.

Οι νέες συνθήκες κάνουν επιτακτική την ανάγκη για τις επιχειρήσεις να οικοδομήσουν μακροπρόθεσμη ανθεκτικότητα και ευελιξία στην εφοδιαστική τους αλυσίδα ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις μελλοντικές προκλήσεις και να τις μετατρέψουν σε ευκαιρία. Προς αυτή την κατεύθυνση απαιτείται ολιστική προσέγγιση στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας και των επιχειρησιακών λειτουργιών.

Στοχεύοντας στη διασφάλιση της άρτιας λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας, οι επιχειρήσεις καλούνται να αξιοποιήσουν την τεχνολογία και να αναπτύξουν ένα ισχυρό ψηφιακό πλαίσιο, μέσα από τη χρήση σύγχρονων πλατφόρμων ανάλυσης δεδομένων.

Η μεθοδολογία agile

Ως προς τη μεθόδευση της υλοποίησης, μια ευρέως αποδεκτή προσέγγιση που συνδέεται ολοένα και πιο στενά με τον μετασχηματισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας, είναι η agile μεθοδολογία. Βάσει αυτής, σταδιακά δημιουργούνται πιλοτικές εφαρμογές οι οποίες εξελίσσονται σε ένα ενοποιημένο κέντρο ελέγχου. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ξεκινήσουν δομημένα και σταθερά, εξελίσσοντας σταδιακά τις λειτουργίες τους, με βασική προτεραιότητα να βρίσκονται δίπλα στον πελάτη, διατηρώντας ταυτόχρονα χαμηλά τα κόστη.

Μεταξύ άλλων, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εφοδιαστικής αλυσίδας περιλαμβάνει την μοντελοποίηση και τον εντοπισμό περιοχών όπου δημιουργεί οφέλη, μέσω της εφαρμογής αναθεωρημένων πλαισίων. Διαμορφώνεται έτσι ένα ευρύτερο πλαίσιο στρατηγικής και βελτιστοποίησης των επιχειρησιακών λειτουργιών.

Σε ό,τι αφορά στις ελληνικές επιχειρήσεις, έχουν επιδείξει στροφή σε εγχώρια παραγωγικά σχήματα για τη δημιουργία αυτάρκειας μέσω της παραγωγής κρίσιμων προϊόντων όπως είναι για παράδειγμα εκείνα που σχετίζονται με τα μέτρα ατομικής προστασίας. Επιπλέον, καταγράφηκε  έντονη αλλαγή πορείας στο λιανεμπόριο με την ευρεία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ο Αθανάσιος Σπανός, Director, Digital Operations Transformation Consulting, PwC Ελλάδας, σχολίασε: "Αρχικά η πανδημία βρήκε σε αρκετές περιπτώσεις απροετοίμαστες τις ελληνικές εφοδιαστικές αλυσίδες. Εγκλωβισμένες σε καλές πρακτικές του παρελθόντος επέδειξαν πολύ αργά αντανακλαστικά στην αντίληψη των διακυμάνσεων της ζήτησης και των δυσχερειών στην εξεύρεση προμηθειών. Ταυτόχρονα, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και ο διαρκής επαναπροσδιορισμός των προσδοκιών των καταναλωτών διαμορφώνουν ένα νέο περιβάλλον που ωθεί τις εφοδιαστικές αλυσίδες στη ψηφιοποίηση και τη μετεξέλιξη τους σε ενιαία οικοσυστήματα. Οι νέες απαιτήσεις του πελάτη και η ανάγκη για διαφορετική εμπειρία επιβάλλουν την εξυπηρέτηση του μέσω νέων ψηφιακών επιχειρησιακών λειτουργιών. Η διαμόρφωση αυτών απαιτείται να έχει ως βασικό κριτήριο πέρα από το εξορθολογισμένο κόστος και την ανάπτυξη ανθεκτικότητας".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

PwC: Ποιες επιχειρήσεις αποδίδουν καλύτερα υπό πίεση
PwC: Ποιες επιχειρήσεις αποδίδουν καλύτερα υπό πίεση
Πάνω από το 50% των ιδιωτικών επιχειρήσεων της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (ΕΜΕΑ) αναμένουν μείωση των εσόδων τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα «EMEA Private Business Survey» της PwC.
PwC: Ποιες επιχειρήσεις αποδίδουν καλύτερα υπό πίεση
Οι επιχειρήσεις σχεδιάζουν να αυξήσουν τις δαπάνες κυβερνοασφάλειας έως και κατά 14% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
Οι επιχειρήσεις σχεδιάζουν να αυξήσουν τις δαπάνες κυβερνοασφάλειας έως και κατά 14% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
Η αυξανόμενη πολυπλοκότητα της IT υποδομής, η ανάγκη βαθύτερης εξειδίκευσης σε θέματα ασφάλειας και η γεωπολιτική ή οικονομική αβεβαιότητα είναι οι κύριοι παράγοντες που καθορίζουν τις δαπάνες κυβερνοασφάλειας για εταιρείες όλων των μεγεθών, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της ετήσιας έκθεσης IT Security Economics της Kaspersky.
Οι επιχειρήσεις σχεδιάζουν να αυξήσουν τις δαπάνες κυβερνοασφάλειας έως και κατά 14% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
Έρευνα ΕΥ: Αυξημένα κατά 10% τα έσοδα των 500 μεγαλύτερων οικογενειακών επιχειρήσεων στον κόσμο
Έρευνα ΕΥ: Αυξημένα κατά 10% τα έσοδα των 500 μεγαλύτερων οικογενειακών επιχειρήσεων στον κόσμο
Οι 500 μεγαλύτερες οικογενειακές επιχειρήσεις στον κόσμο διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια οικονομική δραστηριότητα, παρουσιάζοντας ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης από το σύνολό της
Έρευνα ΕΥ: Αυξημένα κατά 10% τα έσοδα των 500 μεγαλύτερων οικογενειακών επιχειρήσεων στον κόσμο
EY: Η αλματώδης ενίσχυση του μοντέλου "as-a-service" αναμένεται να οδηγήσει σε ισχυρή αύξηση εσόδων
EY: Η αλματώδης ενίσχυση του μοντέλου "as-a-service" αναμένεται να οδηγήσει σε ισχυρή αύξηση εσόδων
Η ετοιμότητα των επιχειρήσεων να υιοθετήσουν μοντέλα τύπου "οτιδήποτε ως υπηρεσία" (anything-as-a-service – XaaS) έχει αυξηθεί δραματικά από την έναρξη της πανδημίας COVID-19, με τον τομέα της τεχνολογίας να πρωτοστατεί, ενώ και άλλοι τομείς αναπτύσσουν δυναμική.
EY: Η αλματώδης ενίσχυση του μοντέλου "as-a-service" αναμένεται να οδηγήσει σε ισχυρή αύξηση εσόδων
PwC: Διψήφια ανάπτυξη για μια στις δυο οικογενειακές επιχειρήσεις το 2022
PwC: Διψήφια ανάπτυξη για μια στις δυο οικογενειακές επιχειρήσεις το 2022
Άλμα 15ετίας σημείωσαν οι οικογενειακές επιχειρήσεις πετυχαίνοντας τη μεγαλύτερη αύξηση του ποσοστού ανάπτυξης των τελευταίων ετών, ενώ, έχοντας αφήσει πλέον πίσω τους την πανδημική κρίση, το 77% αυτών δηλώνει ιδιαίτερα αισιόδοξο και για τις προοπτικές για τα επόμενα δύο χρόνια.
PwC: Διψήφια ανάπτυξη για μια στις δυο οικογενειακές επιχειρήσεις το 2022
EY: Διάσταση απόψεων μεταξύ επιχειρήσεων και επενδυτών ως προς τις πρωτοβουλίες για τη βιώσιμη ανάπτυξη
EY: Διάσταση απόψεων μεταξύ επιχειρήσεων και επενδυτών ως προς τις πρωτοβουλίες για τη βιώσιμη ανάπτυξη
Διάσταση απόψεων μεταξύ των επιχειρήσεων και πολλών από τους μεγαλύτερους επενδυτές τους, σχετικά με τις ενέργειες που απαιτούνται για τη βιώσιμη ανάπτυξη, διαπιστώνει η τελευταία έρευνα της EY.
EY: Διάσταση απόψεων μεταξύ επιχειρήσεων και επενδυτών ως προς τις πρωτοβουλίες για τη βιώσιμη ανάπτυξη