fbpxPapaki: Αλμα στον τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου τη φετινή Black Friday | Economistas.gr
Skip to main content

Papaki: Αλμα στον τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου τη φετινή Black Friday

Papaki: Αλμα στον τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου τη φετινή Black Friday
Shutterstock

Φέτος, στο πλαίσιο της πανδημίας και με καθεστώς lockdown σε ολόκληρη τη χώρα, η Black Friday ήταν διαφορετική από τις υπόλοιπες χρονιές. Με τα φυσικά καταστήματα κλειστά, όπως ήταν αναμενόμενο, ολόκληρη η καταναλωτική κίνηση διοχετεύθηκε στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ένα πραγματικό τεστ για τις υποδομές των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου αλλά και ως επέκταση, των ταχυμεταφορών. 

Ως προς τις υποδομές φαίνεται ότι τα πράγματα πήγαν αρκετά καλά. Το Papaki, ο μεγαλύτερος καταχωρητής και digital enabler στην Ελλάδα, διαπίστωσε από την κίνηση στις υποδομές του ότι δεν υπήρξε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα αυτή την περίοδο. Παρά τις αρχικές εκτιμήσεις ότι οι μέρες θα ήταν δύσκολες λόγω μεγάλου όγκου επισκεπτών, παρουσιάστηκαν ελάχιστα θέματα και δεν σημειώθηκε υπερφόρτωση την ημέρα εκείνη. 

Αυτό είναι πραγματικά αξιοσημείωτο, με δεδομένο ότι σύμφωνα με την έρευνα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), η φετινή Black Friday κατέγραψε αύξηση του τζίρου κατά 43,6% απ’ την αντίστοιχη περυσινή. Στο σύνολο της εβδομάδας που προηγήθηκε, καταγράφηκε αύξηση του τζίρου στις online πωλήσεις κατά 73,5% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα πέρυσι. 

Η εξήγηση

Τα παραπάνω στοιχεία, αν και αρχικά φαίνονται αντιφατικά, εν τέλη μπορούν να εξηγηθούν κοιτώντας σε βάθος τα διαθέσιμα δεδομένα.

Σύμφωνα με το Papaki παρατηρήθηκε υψηλότερη κινητικότητα τις ημέρες Δευτέρα 23 και Τρίτη 24 Νοεμβρίου σε σχέση με τις αντίστοιχες ημέρες των προηγούμενων εβδομάδων, ενώ η Black Friday κινήθηκε σε φυσιολογικά επίπεδα χωρίς κάποιο ιδιαίτερο peak. Αυτό που συμπεραίνεται λοιπόν, είναι ότι οι καταναλωτές πραγματοποίησαν αγορές καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, κι όχι μόνο την συγκεκριμένη ημέρα. Επίσης, πιθανότατα, έκαναν αγορές με μεγάλη αξία που ίσως να πραγματοποιούσαν σε φυσικά καταστήματα, υπό άλλες συνθήκες. 

Παράλληλα βέβαια, δε μπορεί να βγει από το κάδρο το γεγονός ότι, σταδιακά, πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα ωριμάζουν και διορθώνουν τις υποδομές τους ώστε να ανταποκρίνονται στον αριθμό των επισκεπτών. Είναι σημαντικό για ένα eShop να διαθέτει πακέτο φιλοξενίας (web hosting) προσαρμοσμένο στις ανάγκες του αλλά και να επιλέγει έναν αξιόπιστο πάροχο.

Στο Papaki υπάρχει μια ευρεία γκάμα λύσεων φιλοξενίας. Μάλιστα, για τα eShops που δημιουργούνται μέσω Managed Wordpress προβλέπεται η επιλογή αύξησης πόρων ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε περιόδους υψηλής ζήτησης. Πιο συγκεκριμένα, ένα eShop έχει τη δυνατότητα να διπλασιάσει τα resources του δωρεάν για 48 ώρες. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και χρήσιμο καθώς λύνει τα χέρια του επιχειρηματία και δεν του προσθέτει επιπλέον άγχος.

Η επόμενη πρόκληση

Χωρίς καμία αμφιβολία, η επόμενη περίοδος που θα δοκιμαστούν οι αντοχές υποδομών φιλοξενίας των online καταστημάτων είναι τα Χριστούγεννα. 

Είναι λοιπόν μία πολύ καλή ευκαιρία για όσους διαθέτουν ένα eShop να διερευνήσουν τα πακέτα φιλοξενίας τους ώστε να ανταπεξέλθουν σε ενδεχόμενη υψηλή κινητικότητα. Είναι επίσης μία καλή ευκαιρία για όσους δεν διαθέτουν online κατάστημα να επωφεληθούν αυτής της αυξημένης κίνησης αποκτώντας παράλληλα ένα νέο κανάλι διανομής.     

Άλλωστε, η έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) για τη Black Friday, εντόπισε ότι σχεδόν 6 στις 10 (59%) επιχειρήσεις που έχουν τη δυνατότητα πώλησης εκτός φυσικού καταστήματος κατέγραψαν αύξηση των πωλήσεων τους σε σχέση με πέρυσι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι απατεώνες λατρεύουν την Black Friday και την Cyber Monday
Οι απατεώνες λατρεύουν την Black Friday και την Cyber Monday
Ο αριθμός των κρουσμάτων απάτης μέσω διαδικτύου σημειώνει αύξηση της τάξης έως και του 18% - για τον λόγο αυτόν έχει πολύ μεγάλη σημασία η επιλογή μιας αξιόπιστης μεθόδου πληρωμής.
Οι απατεώνες λατρεύουν την Black Friday και την Cyber Monday
Papaki: Γιόρτασε την πιο πρωτότυπη Εβδομάδα Εξυπηρέτησης Πελατών
Papaki: Γιόρτασε την πιο πρωτότυπη Εβδομάδα Εξυπηρέτησης Πελατών
Για 4η συνεχή χρονιά το Papaki υλοποίησε δράσεις στο πλαίσιο της Εθνικής Εβδομάδας Εξυπηρέτησης Πελατών, που πραγματοποιήθηκε από τις 5 έως 10 Οκτωβρίου.
Papaki: Γιόρτασε την πιο πρωτότυπη Εβδομάδα Εξυπηρέτησης Πελατών
Το Papaki ενώνει τις δυνάμεις του με το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας
Το Papaki ενώνει τις δυνάμεις του με το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας
Με στόχο την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και την εξέλιξη του ερευνητικού του έργου, το Papaki εγκαθιστά μέρος των λειτουργικών τμημάτων του στο ITE.
Το Papaki ενώνει τις δυνάμεις του με το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας