fbpxΠώς η πανδημία επηρεάζει την κατανάλωση την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου | Economistas.gr
Skip to main content

Πώς η πανδημία επηρεάζει την κατανάλωση την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου

Πώς η πανδημία επηρεάζει την κατανάλωση την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου
Φώτο: Shutterstock

Νέα έρευνα της Mastercard, αποκαλύπτει πως οι «συναισθηματικές» αγορές αναπτύσσονται ταχύτερα από ποτέ, καθώς οι συναλλαγές την περίοδο του Αγίου Βαλεντίνου φανερώνουν άνοδο της τάξεως του 180% την τελευταία δεκαετία. Σύμφωνα με τα όσα αποκαλύπτει ο ετήσιος δείκτης «Mastercard Love Index», φέτος οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν, με τα ζευγάρια να προγραμματίζουν διαφορετικού τύπου αγορές για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, την οποία αναμένεται να περάσουν στο σπίτι.

Η έρευνα προσφέρει μία διεισδυτική ματιά στις καταναλωτικές συνήθειες που αφορούν την «πιο ρομαντική ημέρα της χρονιάς», μέσα από την ανάλυση δεδομένων που προκύπτουν από τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες σε παγκόσμια κλίμακα. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές σημειώνουν άνοδο της τάξεως του 648% σε αγορές δώρων ή εμπειριών κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας. Σε αυτές τις αγορές συμπεριλαμβάνονται και οι πιο παραδοσιακές επιλογές των καταναλωτών, όπως η αγορά λουλουδιών που σημειώνει αύξηση 278% ή οι κρατήσεις σε εστιατόρια με αντίστοιχη αύξηση 242%. Οι Ρώσοι καταναλωτές εμφανίζονται να ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα σε αγορές λουλουδιών, με τους Σουηδούς και τους Άγγλους να ακολουθούν.

mastercard_love_index_i_pandimia_allazei_tis_synitheies_ton_katanaloton_gia_tin_imera_toy_agioy_balentinoy_4.jpg

Επιπλέον, οι αγορές κοσμημάτων αναπτύσσονται σταδιακά στο σύνολο της τελευταίας δεκαετίας, με τη συνολική τους άνοδο να βρίσκεται στο 119% σε σχέση με το 2011. Στην κατηγορία των κοσμημάτων, την πρωτοκαθεδρία έχουν οι Ιταλοί καταναλωτές, με τους Άγγλους στη δεύτερη θέση και τους Ρώσους να συμπληρώνουν την πρώτη τριάδα.

Ωστόσο, με δεδομένο πως οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης συνεχίζουν να βρίσκονται υπό καθεστώς περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, οι εμπειρίες που επιλέγουν οι καταναλωτές διαφοροποιούνται σε σχέση με το παρελθόν. Ανάμεσα στις πιο διαδεδομένες επιλογές των ζευγαριών για τον εορτασμό της ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου είναι ένα δείπνο στο σπίτι, οι περίπατοι στα πάρκα, οι μαραθώνιοι σειρών και ταινιών και οι κατ’οίκον παραγγελίες.

mastercard_love_index_i_pandimia_allazei_tis_synitheies_ton_katanaloton_gia_tin_imera_toy_agioy_balentinoy_1.jpg

Οι διαδικτυακές συναλλαγές κατά την περίοδο του Αγίου Βαλεντίνου παρουσιάζουν σταθερή άνοδο, ενώ φέτος βρίσκονται στο υψηλότερο της τελευταίας δεκαετίας, καθώς εμφανίζουν συνολική αύξηση της τάξεως του 572%. Το 45% των καταναλωτών σημειώνει πως φέτος θα πραγματοποιήσει διαδικτυακά τις αγορές του, ενώ μεγάλο μέρος των ερωτηθέντων δηλώνει πως θα ενισχύσει τα τοπικά καταστήματα, με το 50% να τονίζει πως θα πραγματοποιήσει τις αγορές του για λουλούδια και δώρα από τα καταστήματα της γειτονιάς του.

mastercard_love_index_i_pandimia_allazei_tis_synitheies_ton_katanaloton_gia_tin_imera_toy_agioy_balentinoy_2.jpg

Τέλος, η έρευνα αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο έχουν εξελιχθεί οι σχέσεις τον τελευταίο χρόνο, και πώς η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου αποκτάει ακόμα μεγαλύτερη σημασία κατά το τρέχον έτος. Το 45% των ερωτηθέντων σημειώνει πως φέτος θα δώσει ακόμα μεγαλύτερη σημασία στις αγορές των δώρων που θα πραγματοποιήσει, ενώ το 46% δηλώνει πως θα πραγματοποιήσει πιο δημιουργικές αγορές.

mastercard_love_index_i_pandimia_allazei_tis_synitheies_ton_katanaloton_gia_tin_imera_toy_agioy_balentinoy_3.jpg

Η Ιωάννα Μίγγου, Marketing & Communications Director της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, δήλωσε σχετικά: «Ο ετήσιος δείκτης Mastercard Love Index μας παρέχει σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες και τάσεις που αφορούν την πιο ρομαντική μέρα του χρόνου, σχεδόν για όλο το διάστημα της τελευταίας δεκαετίας. Η φετινή χρονιά διαφέρει αρκετά από τις προηγούμενες, ωστόσο οι αγορές των Ευρωπαίων καταναλωτών για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων χρόνων, ενώ οι πιο διαδεδομένες τάσεις αφορούν αγορές μέσω διαδικτύου ή από τα τοπικά καταστήματα, για δώρα ή εμπειρίες που μπορούν να αξιοποιηθούν μέσα στο σπίτι. Αναμφίβολα η συγκεκριμένη ημέρα αποτελεί παράγοντα καθοριστικής σημασίας για την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, δίνοντας μας την ευκαιρία να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε άμεσα όλο και περισσότερους ανθρώπους να υιοθετήσουν τις νέες ψηφιακές εφαρμογές πληρωμών και να απολαύσουν την διαδικτυακή αγοραστική εμπειρία τους, εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Mastercard-Speedex ένωσαν τις δυνάμεις τους για τους άστεγους του Δήμου Αθηναίων
Mastercard-Speedex ένωσαν τις δυνάμεις τους για τους άστεγους του Δήμου Αθηναίων
H Mastercard και η Speedex υποστήριξαν τη λειτουργία του νέου Πολυδύναμου Κέντρου Αστέγων, του Δήμου Αθηναίων, συμβάλλοντας έτσι στην κάλυψη βασικών αναγκών όλων όσων φιλοξενούνται στη Δομή.
Mastercard-Speedex ένωσαν τις δυνάμεις τους για τους άστεγους του Δήμου Αθηναίων
Νέα καμπάνια για τον ελληνικό τουρισμό από τον ΕΟΤ και τη Mastercard
Νέα καμπάνια για τον ελληνικό τουρισμό από τον ΕΟΤ και τη Mastercard
Η νέα καμπάνια επικοινωνίας, η οποία θα διαρκέσει από τις 10 Ιουλίου έως και τις 30 Σεπτεμβρίου, έχει ως βασικό στόχο την ανάδειξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, μεταξύ των ταξιδιωτών από τις αγορές της Γερμανίας, της Δανίας και της Ολλανδίας.
Νέα καμπάνια για τον ελληνικό τουρισμό από τον ΕΟΤ και τη Mastercard
Mastercard: Ψηφιακές πληρωμές και e-commerce στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για το 2021
Mastercard: Ψηφιακές πληρωμές και e-commerce στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για το 2021
Η πανδημία έφερε σημαντικές αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, δημιουργώντας νέες συνήθειες στις αγορές και τις συναλλαγές τους.
Mastercard: Ψηφιακές πληρωμές και e-commerce στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για το 2021
Mastercard: Νέα πρωτοβουλία στήριξης μικρών επιχειρήσεων
Mastercard: Νέα πρωτοβουλία στήριξης μικρών επιχειρήσεων
Η νέα πρωτοβουλία της Mastercard θέτει στο επίκεντρο της στρατηγικής της, την έμπρακτη υποστήριξη των τοπικών καταστημάτων, μέσα από ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ενεργειών και δράσεων.
Mastercard: Νέα πρωτοβουλία στήριξης μικρών επιχειρήσεων
Optima Bank: Φιλικές προς το περιβάλλον οι νέες χρεωστικές κάρτες
Optima Bank: Φιλικές προς το περιβάλλον οι νέες χρεωστικές κάρτες
Με ανακοίνωση που εξέδωσε, η Optima Bank έκανε γνωστό πως προχωρά σε συνεργασία με τη Mastercard στη σταδιακή αντικατάσταση των πλαστικών χρεωστικών καρτών της, με νέες, φιλικές προς το περιβάλλον.
Optima Bank: Φιλικές προς το περιβάλλον οι νέες χρεωστικές κάρτες
Δράση της Mastercard για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό των νέων
Δράση της Mastercard για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό των νέων
Δράση για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό των νέων αναλαμβάνει η Mastercard, στο πλαίσιο της στρατηγικής σε θέματα Περιβάλλοντος, Κοινωνικής Ευθύνης και Εταιρικής Διακυβέρνησης (ESG).
Δράση της Mastercard για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό των νέων