fbpxΔιαχείριση της κρίσης: Μία στις τρεις ΜμΕ κυκλοφόρησε νέα προϊόντα κατά τη διάρκεια της πανδημίας | Economistas.gr
Skip to main content

Διαχείριση της κρίσης: Μία στις τρεις ΜμΕ κυκλοφόρησε νέα προϊόντα κατά τη διάρκεια της πανδημίας

Διαχείριση της κρίσης: Μία στις τρεις ΜμΕ κυκλοφόρησε νέα προϊόντα κατά τη διάρκεια της πανδημίας
Επιχειρήσεις στο κέντρο της Αθήνας/ Φωτογραφία Δήμος Αθηναίων

Στο ξεκίνημα της πανδημίας τον Μάρτιο του 2020, για το 29% των μικρών επιχειρήσεων η ανάπτυξη νέων προϊόντων ήταν ένας τρόπος για να ανταποκριθούν στη γεμάτη προκλήσεις κατάσταση, σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση της Kaspersky. Οι περιορισμοί συγκλόνισαν την οικονομική ευημερία της πλειονότητας των ΜμΕ (66%) και οι ίδιες κλήθηκαν να λάβουν πολλά μέτρα εξοικονόμησης κόστους. Υπό το πρίσμα αυτό, η έναρξη νέων προσφορών ή επιχειρηματικών ευκαιριών, καθώς και άλλων μέτρων που ελήφθησαν, ήταν μια προσπάθεια επιβίωσης.

Η ικανότητα μιας επιχείρησης να ανταποκρίνεται επαρκώς σε καταστάσεις κρίσης μπορεί να της επιτρέψει να μετατρέψει την κρίση σε ευκαιρία, αξιοποιώντας την στο έπακρο. Σύμφωνα με τον Steven Callander, καθηγητή πολιτικής οικονομίας στο Stanford Graduate School of Business, «ο στόχος για μια επιχείρηση είναι να χειριστεί την κρίση ως πρόβλημα διαχείρισης» και «να ευδοκιμήσει ερχόμενη στο επίκεντρο». Υπό το πρίσμα της πανδημίας, οι αποφάσεις ήταν ιδιαίτερα πολύπλοκες. Οι οργανισμοί έπρεπε να λάβουν υπόψη τους εξωτερικούς παράγοντες - lockdown, νέες υγειονομικές απαιτήσεις, ριζικά αλλαγμένο τρόπο ζωής - και τις επιχειρηματικές τους δυνατότητες. 

Εκτός από την κυκλοφορία νέων προϊόντων και υπηρεσιών (29%), ως ενεργή απάντηση στην κρίση, ένας στους πέντε οργανισμούς εισήλθε σε νέους επιχειρηματικούς τομείς (21%). Για εταιρείες στους τομείς των εκδηλώσεων, της ψυχαγωγίας, της τέχνης και του πολιτισμού, ή ακόμη και σε τομείς της υγειονομικής περίθαλψης, αυτό μπορεί να σημαίνει την καθιέρωση ψηφιακής εναλλακτικής λύσης για τις φυσικές προσφορές τους. Για καταστήματα ή εστιατόρια – η είσοδος σε διαδικτυακές πωλήσεις και η παράδοση προϊόντων κατ’ οίκον. Για κατασκευαστές – η παραγωγή μασκών, απολυμαντικών και άλλων ιατρικών αξεσουάρ ή προϊόντων για άνεση στο σπίτι.

Μεταξύ άλλων μέτρων κατά της κρίσης, αναμενόμενα το πιο συνηθισμένο, ήταν να επιτρέπεται σε όλους ή τους περισσότερους υπαλλήλους να εργάζονται εξ αποστάσεως (46%). Ωστόσο, η πλειονότητα των αποφάσεων στόχευε ακόμη στη βελτιστοποίηση των δαπανών: οι οργανισμοί εισήγαγαν περικοπές προϋπολογισμού (38%), μειωμένους μισθούς ή ώρες εργασίας (35%), εκτροπή προϋπολογισμών ή διακοπή επενδυτικών σχεδίων (30%). Μία στις δέκα εταιρείες έπρεπε να λάβει κρίσιμα μέτρα όπως απολύσεις υπαλλήλων (12%) ή να σταματήσει να πληρώνει λογαριασμούς (11%).

kaspersky

 

«Αν και κάποιες αποφάσεις ήταν δύσκολες, δεν παύουν να ήταν και απαραίτητες. Τώρα, είναι καλό να γνωρίζουμε ότι η συνολική αίσθηση για τα αποτελέσματα της πανδημίας είναι κάπως θετική για τις μικρές εταιρείες: τα δύο τρίτα (63%) συμφωνούν ότι οι επιχειρήσεις τους ανταποκρίθηκαν καλά στην παγκόσμια πρόκληση. Τα διδάγματα που θα αντληθούν θα τις βοηθήσουν τώρα να προετοιμαστούν καλύτερα για μελλοντικές προκλήσεις, να βελτιώσουν το τρέχον επενδυτικό σχέδιο και διαδικασίες, να δοκιμάσουν νέα πράγματα με τόλμη και να γίνουν πιο ψηφιακές. Πιστεύω επίσης ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που ξεκίνησαν ως απάντηση θα παραμείνουν επίκαιρα επειδή οι περιορισμοί κατά της COVID-19 εξακολουθούν να ισχύουν και οι άνθρωποι συνεχίζουν να ακολουθούν τις ψηφιακές συνήθειες που επιτεύχθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας», σχολιάζει ο Andrey Dankevich, Senior Product Marketing Manager στην Kaspersky.

Για τις εταιρείες που θέλουν να αποκτήσουν περισσότερες τεχνολογικές γνώσεις και να είναι πιο ασφαλείς στον ψηφιακό κόσμο, η Kaspersky παρουσίασε την πλατφόρμα Cybersecurity on a Budget με δωρεάν οδηγούς για τον τρόπο εξοικονόμησης σε διαδικτυακά εργαλεία, επικοινωνία με πελάτες, προστασία ευαίσθητων δεδομένων και πολλά άλλα. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Vodafone: Εργαλεία στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Vodafone: Εργαλεία στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Το Vodafone Business φέρνει νέας γενιάς IoT υπηρεσίες για την αποτελεσματική επανεκκίνηση και υπεύθυνη λειτουργία όλων των εταιρειών, με γνώμονα την ασφάλεια των εργαζομένων
Vodafone: Εργαλεία στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
ΕΣΕΕ: Σήμα SOS στέλνουν οι ΜμΕ σε όλη την Ευρώπη
ΕΣΕΕ: Σήμα SOS στέλνουν οι ΜμΕ σε όλη την Ευρώπη
Την ανάγκη λήψης μέτρων ενίσχυσης της ρευστότητας έθεσαν στον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα ο πρόεδρος της SMEunited Alban Maggiar και ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας.
ΕΣΕΕ: Σήμα SOS στέλνουν οι ΜμΕ σε όλη την Ευρώπη
Έρευνα ΓΣΕΒΕΕ: Αυξάνεται η αισιοδοξία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Έρευνα ΓΣΕΒΕΕ: Αυξάνεται η αισιοδοξία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
 Πιο αισιόδοξες εμφανίζονται οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ για τα ευρήματα της εξαμηνιαίας έρευνας της ΓΣΕΒΕΕ, ενώ σε ό,τι αφορά στην ρευστότητα και τα ταμειακά διαθέσιμα, από την χαρτογράφηση προκύπτει ότι καλύτερη εικόνα παρουσιάζουν οι επιχειρήσεις σε νησιωτικές περιοχές, ενώ το πιο σοβαρό πρόβλημα φαίνεται να αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις εστίασης.
Έρευνα ΓΣΕΒΕΕ: Αυξάνεται η αισιοδοξία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Διαφανές πλαίσιο για τα αμοιβολόγια των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Διαφανές πλαίσιο για τα αμοιβολόγια των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων
Διαφανές πλαίσιο για τα αμοιβολόγια των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων ζητούν οι μικρές και μικρομεσαίες εταιρείες.
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Διαφανές πλαίσιο για τα αμοιβολόγια των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων
Kaspersky: Νέα εκστρατεία phishing με στόχο χρήστες κρυπτονομισμάτων
Kaspersky: Νέα εκστρατεία phishing με στόχο χρήστες κρυπτονομισμάτων
Η Kaspersky ανακάλυψε μια εκστρατεία phishing εναντίον κατόχων κρυποτονισμάτων. Η εκστρατεία παρουσιάζει τις διαρκώς εξελισσόμενες τακτικές που χρησιμοποιούν οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου, αντανακλώντας την αυξανόμενη απήχηση των κρυπτονομισμάτων.
Kaspersky: Νέα εκστρατεία phishing με στόχο χρήστες κρυπτονομισμάτων
Alpha Bank: Η «ακτινογραφία» των ΜμΕ στην Ελλάδα - Πώς θα αυξηθεί η παραγωγικότητα
Alpha Bank: Η «ακτινογραφία» των ΜμΕ στην Ελλάδα - Πώς θα αυξηθεί η παραγωγικότητα
Tις επιδόσεις των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) με βάση το μέγεθός τους και ανά κλάδο οικονομικής δραστηριότητας, καθώς και τη διαχρονική εξέλιξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα και τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει προκειμένου να καλύψει τις απώλειες που υπέστη την περασμένη δεκαετία σε όρους παραγωγικότητας, εξετάζει ανάλυση της Alpha Bank.
Alpha Bank: Η «ακτινογραφία» των ΜμΕ στην Ελλάδα - Πώς θα αυξηθεί η παραγωγικότητα