Skip to main content

Οι γρίφοι του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος

Οι γρίφοι του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος

Η ολοκλήρωση της διαδικασίας αιτιολόγησης των προσφορών που έχουν υποβληθεί για την κατασκευή των τμημάτων 2, 3 και 4 του αυτοκινητόδρομου Πάτρα Πύργος, θα καθορίσει τους τελικούς αναδόχους των τριών εργολαβιών που παραμένουν σε εκκρεμότητα.

Προσωρινός μειοδότης και για τα τρία τμήματα έχει κηρυχθεί η κοινοπραξία «Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών», συμφερόντων της οικογένειας Καλογρίτσα, η οποία συγκεντρώνει μικρές πιθανότητες να είναι οριστικός ανάδοχος.

Η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών έχει ζητήσει αιτήσεις αιτιολόγησης από τους μειοδότες, προκειμένου να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός που ξεκίνησε το Μάρτιο του 2016.

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στη Βουλή ανέφερε πως για το τέταρτο τμήμα, από την Κυλλήνη έως τη Βάρδα, μήκους 9 χιλιομέτρων, οι εταιρείες Καλογρίτσα φαίνεται πως μπορούν να αιτιολογήσουν την προσφορά τους, που ανέρχεται σε 36,7 εκατομμύρια ευρώ με έκπτωση 50,39%.

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, η διαδικασία αξιολόγησης έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και μέσα σε 10 ημέρες θα κατατεθούν οι συμβάσεις στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Δεν αποκλείεται ωστόσο να υπάρξουν προσφυγές κατά της «Τοξότης», δεδομένου πως πρόσφατα κηρύχθηκε έκπτωτη από 11 εργολαβίες του ΔΕΔΔΗΕ.

motorway2.jpg

Μέχρι στιγμής, η κοινοπραξία Καλογρίτσα έχει εξασφαλίσει την εργολαβία του πρώτου τμήματος, μήκους 8 χιλιομέτρων από τον Πύργο έως τα Δουναίικα, μετά από την απόρριψη της ένστασης που υπέβαλε ο δεύτερος μειοδότης, η κυπριακή Cyfield Development.

Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν το σχήμα συμφερόντων Καλογρίτσα θα καταφέρει να προσκομίσει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης. Για το πρώτο τμήμα η «Τοξότης» έλαβε εγγυητική επιστολή συμμετοχής από την Τράπεζα Αττικής ενώ για το τέταρτο από το ΤΜΕΔΕ.

Η Τράπεζα Αττικής, στην οποία οι οφειλές της οικογένειας Καλογρίτσα υπερβαίνουν τα 100 εκατ. ευρώ, δεν προτίθεται να χορηγήσει εγγυητική επιστολή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, δύσκολο εγχείρημα αποτελεί και η εξασφάλιση εγγυητικής επιστολής της κοινοπραξίας Καλογρίτσα κι από το ΤΜΕΔΕ.

Σε ό,τι αφορά το τμήμα 2, μήκους 9 χιλιομέτρων από τα Δουναίικα έως την Αμαλιάδα, δεύτερος μειοδότης με έκπτωση 49,3% είναι η ιταλική GD Infrastrutture, που διατηρεί στενές σχέσεις με τη Μηχανική του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου, και τρίτος μειοδότης η Intrakat με 45,5%. Ο αρχικός προϋπολογισμός είναι 54,5 εκατομμύρια ευρώ.

Είναι πολύ πιθανό και το τρίτο τμήμα, από την Αμαλιάδα έως την Κυλλήνη, μήκους 11 χιλιομέτρων, να καταλήξει στην GD Infrastrutture, παρά το γεγονός πως ήταν η τέταρτη μειοδότρια με έκπτωση 46,4%.

Δεύτερη μειοδότρια ήταν η Cyfield Development με έκπτωση 48,39% και τρίτη η κοινοπραξία Θεμέλη-Ελληνική Υδροκατασκευή με 47,23%.

Μέχρι τώρα έχουν ανατεθεί 5 από τις συνολικά 8 εργολαβίες του αυτοκινητόδρομου:

ΤμήμαΑνάδοχοςΤίμημαΈκπτωση
Πύργος – ΔουναίικαΤοξότης32 εκατ.53,00%
Βάρδα – ΣαγαίικαΞανθάκης – Ιντρακάτ37 εκατ.49,90%
Κάτω Αχαΐα - ΣαγαίικαGD Infrastructure34,6 εκατ.53,40%
Κάτω Αχαΐα – ΒΙΠΕ ΠάτραςΙντερκάτ – Παπαϊωάννου17,5 εκατ.50,99%
ΒΙΠΕ Πάτρας – ΜιντιλόγλιGD Infrastructure35,4 εκατ.52,40%

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στα δικαστήρια πηγαίνουν Fraport - Δημόσιο
Στα δικαστήρια πηγαίνουν Fraport - Δημόσιο
Στα διεθνή δικαστήρια και στη διαδικασία της διαιτησίας θα λύσουν τις διαφορές τους το ελληνικό Δημόσιο και η Fraport Greece.
Στα δικαστήρια πηγαίνουν Fraport - Δημόσιο
«Πόντιος Πιλάτος» το υπουργείο Υποδομών για τα δρομολόγια του μετρό
«Πόντιος Πιλάτος» το υπουργείο Υποδομών για τα δρομολόγια του μετρό
Συνεχίζεται το αλαλούμ με τα δρομολόγια του μετρό από και προς το αεροδρόμιο, με πηγές από τη ΣΤΑΣΥ να διαρρέουν πως η εταιρεία προγραμματίζει την επαναφορά τους, ενώ το υπουργείο Υποδομών υποστηρίζει πως δεν γνώριζε για τις αλλαγές.
«Πόντιος Πιλάτος» το υπουργείο Υποδομών για τα δρομολόγια του μετρό
Μπλακάουτ στις εξετάσεις για τα διπλώματα οδήγησης
Μπλακάουτ στις εξετάσεις για τα διπλώματα οδήγησης
Η συνεχιζόμενη αποχή των εξεταστών έχει προκαλέσει μπλακάουτ στις εξετάσεις για διπλώματα οδήγησης - Αλλαγές στο υφιστάμενο πλαίσιο εξετάσεων προωθεί το αρμόδιο υπουργείο.
Μπλακάουτ στις εξετάσεις για τα διπλώματα οδήγησης
Στην τελική ευθεία ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος
Στην τελική ευθεία ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος
Σχεδόν τρία χρόνια μετά την έναρξη του διαγωνισμού ολοκληρώνεται η ανάθεση των οκτώ εργολαβιών για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος.
Στην τελική ευθεία ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος
Mεταφορές και logistics συνεισφέρουν 9% στο ΑΕΠ
Mεταφορές και logistics συνεισφέρουν 9% στο ΑΕΠ
Η αγορά αναμένεται να διατηρηθεί σε αναπτυξιακή τροχιά και τα επόμενα χρόνια, λόγω της ανάληψης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ από την Cosco και της εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Trenitalia.
Mεταφορές και logistics συνεισφέρουν 9% στο ΑΕΠ