fbpxΆνοδο του τζίρου τους είδαν τα σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο λόγω των ανατιμήσεων | Economistas.gr
Skip to main content

Άνοδο του τζίρου τους είδαν τα σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο λόγω των ανατιμήσεων

Άνοδο του τζίρου τους είδαν τα σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο λόγω των ανατιμήσεων
Φωτογραφία: INTIMENEWS / ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Τόνωση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ έφερε ο πληθωρισμός τον πρώτο μήνα του έτους την ώρα που οι καταναλωτές μείωσαν τις ποσότητες προϊόντων στο καλάθι. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε κατά 6,9% συγκριτικά με τον περυσινό Ιανουάριο, μια αύξηση που σχετίζεται με τις ανατιμήσεις που άγγιξαν σχεδόν το 10% και όχι με την αύξηση της ζήτησης. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις τον Ιανουάριο του 2023 διαμορφώθηκε στα 652 εκατ. ευρώ έναντι 610 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2022.

Την ίδια χρονική περίοδο η αξία των πωλήσεων είναι αυξημένη κατά 7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ενώ καταγράφεται μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 2,5%. Σημειώνεται ότι η πτώση στους όγκους τον Ιανουάριο «συγκρατήθηκε» από το γεγονός ότι τον ίδιο μήνα του 2022 είχαμε τις έντονες χιονοπτώσεις που είχαν οδηγήσει (λόγω των αντικειμενικών συνθηκών) σε μειωμένες αγορές για κάποιες ημέρες.

Τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Συγκεκριμένα το μερίδιο των PL τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε στο 17,7%, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 21,3%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η κατηγορία των PL προϊόντων έκλεισε το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 16,4%. Αντίστοιχα, οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,1%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 29,1% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 22,3%.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (σ.σ. εξαιρείται η Lidl), από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων τον Ιανουάριο αυξήθηκε κατά 5,7%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 12,3% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 11,9%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 2,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς αυξημένος 1,2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά μειωμένος κατά 2,3%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τέσσερις και συγκεκριμένα στα μη αλκοολούχα ποτά (2,4%), στα αλκοολούχα ποτά (1,9%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,2%) και στα είδη ατομικής υγιεινής (1,3%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (3,2%), στα σνακς (0,3%), στα γαλακτοκομικά (6,7%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 8,2%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (1,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (3,2%).

Τα στοιχεία του Ιανουαρίου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα υπερμάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου τον πρώτο μήνα του έτους (11%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε 15,1%. Στα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.) καταγράφεται αύξηση τζίρου 10,5% με το μερίδιό τους να βρίσκεται στο 13,9%. Κατά 6,4% αυξήθηκε ο τζίρος στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,4%. Αύξηση, 5% καταγράφηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 37,6% του συνολικού τζίρου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αύξηση τζίρου 49% για την Epsilon Net το 2022
Αύξηση τζίρου 49% για την Epsilon Net το 2022
Σε 75,11 εκατ. ευρώ ανήλθε το 2022 ο κύκλος εργασιών του ομίλου εταιριών Epsilon Net έναντι 50,51 εκατ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας αύξηση 49%, όπως ανακοινώθηκε.
Αύξηση τζίρου 49% για την Epsilon Net το 2022
Jumbo: Αύξηση τζίρου 40% το πρώτο δίμηνο του 2023
Jumbo: Αύξηση τζίρου 40% το πρώτο δίμηνο του 2023
Με αύξηση τζίρου 14,12% έκλεισε το 2022 ο όμιλος λιανικών πωλήσεων Jumbo, σε σύγκριση με το 2021, ανερχόμενος στα 949 εκατ. ευρώ.
Jumbo: Αύξηση τζίρου 40% το πρώτο δίμηνο του 2023
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 24,3% στον τζίρο επιχειρήσεων τον Ιανουάριο του 2023
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 24,3% στον τζίρο επιχειρήσεων τον Ιανουάριο του 2023
Αυξημένος εμφανίστηκε τον Ιανουάριο του 2023 ο τζίρος του συνόλου των επιχειρήσεων της οικονομίας σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ,Πρωταγωνιστές ο χρηματοπιστωτικός τομέας και οι ασφαλιστικές δραστηριότητες.
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 24,3% στον τζίρο επιχειρήσεων τον Ιανουάριο του 2023
Ιδρύθηκε η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας - Πρόεδρος ο Α. Παντελιάδης
Ιδρύθηκε η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας - Πρόεδρος ο Α. Παντελιάδης
Η ίδρυση της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ), με τη συμμετοχή των μεγαλύτερων αλυσίδων της χώρας και στόχο την περαιτέρω ενδυνάμωση και ανάπτυξη του κλάδου σε θεσμικό και συλλογικό επίπεδο, ανακοινώθηκε σήμερα.
Ιδρύθηκε η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας - Πρόεδρος ο Α. Παντελιάδης
Ηλεκτρονικές ετικέτες ραφιού-Τα χαρακτηριστικά τους και πώς αλλάζουν τα δεδομένα στον τρόπο που λειτουργούν τα «φυσικά» καταστήματα λιανικής
Ηλεκτρονικές ετικέτες ραφιού-Τα χαρακτηριστικά τους και πώς αλλάζουν τα δεδομένα στον τρόπο που λειτουργούν τα «φυσικά» καταστήματα λιανικής
Νέα δεδομένα στον τρόπο που λειτουργούν τα «φυσικά» καταστήματα λιανικής δημιουργεί η είσοδος των ετικετών ηλεκτρονικών ραφιών στα καταστήματα λιανικής.
Ηλεκτρονικές ετικέτες ραφιού-Τα χαρακτηριστικά τους και πώς αλλάζουν τα δεδομένα στον τρόπο που λειτουργούν τα «φυσικά» καταστήματα λιανικής