ΘΕΣγάλα: Αίτηση προστασίας από τους πιστωτές

NEWSROOM
ΘΕΣγάλα: Αίτηση προστασίας από τους πιστωτές
Φωτό: INTIME

Αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 106β του Πτωχευτικού Κώδικα υπέβαλε ο θεσσαλικός συνεταιρισμός παραγωγών ΘΕΣγάλα. Σύμφωνα με το thessaliaeconomy.gr, η αίτηση κατατέθηκε την Παρασκευή στο Πρωτοδικείο Λάρισας και έλαβε προσωρινή διαταγή μέχρι τις 22 Μαρτίου 2019 οπότε και θα ακολουθήσει στο δικαστήριο η κύρια συζήτηση για την οριστική υπαγωγή του στις ευεργετικές διατάξεις του νόμου με την προαπαιτούμενη συναίνεση των πιστωτών του.

Οι πιστώτριες τράπεζες, Eurobank, Πειραιώς και Θεσσαλίας συμφώνησαν με την προσφυγή, αφού σε αντίθετη πρίπτωση οι απανωτές κατασχέσεις που θα ακολουθούσαν θα είχαν ως αποτέλεσμα για τις ίδιες να χάσουν τα κεφάλαια που είχαν δανείσει στον συνεταιρισμό ΘΕΣγάλα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις οι δανειακές υποχρεώσεις του συνεταιρισμού υπολογίζονται σε 6 εκατ. ευρώ, ενώ μαζί με τις υποχρεώσεις προς παραγωγούς, εργαζόμενους και άλλους συνεργάτες, οι συνολικές οφειλές ανέρχονται σε 20 εκατ. Σύμφωνα με το δημοσίευμα του thessaliaeconomy.gr το εμπορικό σήμα του ΘΕΣγάλα έχει δεσμευτεί από τον Ξενοφώντα Καντώνια της Cosmos Aluminium έναντι 500.000 ευρώ που είχε καταβάλει ως προκαταβολή, όταν είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εξαγορά της εταιρείας.

Πως φτάσαμε στο αδιέξοδο

Ο συνεταιρισμός τάραξε τα νερά στη διανομή γάλακτος το 2013 όταν ξεκίνησε τη λειτουργία 17 σημείων πώλησης στη Λάρισα. Δύο χρόνια μετά επεκτάθηκε στη Θεσσαλονίκη και το 2016 μπήκε στην αγορά της Αθήνας. Σήμερα λειτουργεί 32 σημεία πώλησης στο λεκανοπέδιο Αττικής και 13 στη Θεσσαλονίκη. Τα σημεία, που χαρακτηρίστηκαν ως «ΑΤΜ γάλακτος», αφού οι καταναλωτές μπορούσαν να αγοράσουν μόνοι τους γάλα επιλέγοντας ποσότητα και τύπο (πλήρες ή χαμηλών λιπαρών), προκάλεσαν αρχικά ενδιαφέρον.

Εν συνεχεία το ΘΕΣγάλα επιχείρησε να διευρύνει τις δραστηριότητές του πέραν του γάλακτος επεκτείνοντας τους χώρους και προσθέτοντας και άλλα προϊόντα: απο ελαιόλαδο και εμφιαλομένο νερό, μέχρι ζυμαρικά και αλλαντικά, επέκταση που δεν είχε την επιτυχία του γάλακτος. Ακολούθησαν προγράμματα για περαιτέρω επέκταση μέσω franchise, καθώς και online πωλήσεις μέσω διαδικτυακού καταστήματος, ωστόσο ούτε και αυτές οι προσπάθειες φαίνεται να απέδωσαν τα αναμενόμενα με τον συνεταιρισμό να προσφεύγει τελικά στη Δικαιοσύνη για την προστασία από τους πιστωτές του. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς η επέκταση του συνεταιρισμού έγινε χωρίς αποτελεσματικό σχεδιασμό και βασίστηκε υπερβολικά σε βραχυπρόθεσμο τραπεζικό δανεισμό.

Τραπεζικές πηγές σημειώνουν στο economistas.gr ότι τα προβλήματα δεν ήταν ιδιαίτερα σοβαρά και θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν σχετικά εύκολα. Ωστόσο η διοίκηση του συνεταιρισμού αδράνησε, καθυστέρησε υπερβολικά, έχασε πολύτιμο χρόνο επιβαρύνοντας τελικά δυσανάλογα την χρηματοοικονομική θέση του συνεταιρισμού με τελικό αποτέλεσμα το σημερινό αδιέξοδο.

ΣΧΕΤΙΚΑ