Skip to main content

ΟΣΕ: Αύξηση μισθολογικού κόστους για πρώτη φορά από το 2010

ΟΣΕ: Αύξηση μισθολογικού κόστους για πρώτη φορά από το 2010
Φωτο: Shutterstock

Προβληματική εξακολουθεί να είναι η εικόνα στον όμιλο ΟΣΕ (ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ) παρά τις εκτεταμένες παρεμβάσεις των τελευταίων ετών για τον οικονομικό εξορθολογισμό του.

Οι δύο εταιρείες του ομίλου, οι οποίες επιχορηγούνται με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από το Δημόσιο, εξακολουθούν να παράγουν ελλείμματα, ενώ για πρώτη φορά από το 2010 αναμένεται να αυξηθεί το κόστος μισθοδοσίας κατά περίπου 15% το 2019 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Τα έξοδα για μισθούς θα ανέλθουν σε 53,8 εκατομμύρια ευρώ στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ το 2019, σύμφωνα με τους προϋπολογισμούς των 2 εταιρειών που έχουν εγκριθεί από το υπουργείο Υποδομών. Το 2017 και το 2018 οι αντίστοιχες δαπάνες έφτασαν σχεδόν τα 47 εκατ. ευρώ. Η αύξηση του κόστους μισθοδοσίας οφείλεται κυρίως στην επιστροφή στον οργανισμό εργαζομένων, οι οποίοι είχαν αποχωρήσει τα προηγούμενα χρόνια με μετατάξεις.

Η δαπάνη για μισθούς και συντάξεις ενδέχεται να συνεχίσει την ανοδική πορεία, δεδομένου πως με απόφαση του υπουργού Υποδομών, έως και 53 εργαζόμενοι της Εγνατίας Οδού μπορούν να μεταφερθούν στον ΟΣΕ με μετάταξη.

Η μείωση του κόστους μισθοδοσίας την τελευταία δεκαετία είναι εντυπωσιακή. Το 2010 ο όμιλος ΟΣΕ πλήρωσε 211,5 εκατομμύρια ευρώ σε μισθούς, το 2011 137,3 εκατομμύρια και το 2012 104,6 εκατομμύρια ευρώ. Το 2013 η δαπάνη μειώνεται σχεδόν στο μισό, σε 59,1 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η πτωτική πορεία της συνεχίζεται το 2014, με 56,3 εκατομμύρια, και το 2015 με 52 εκατομμύρια ευρώ.

Τα έσοδα του ομίλου το πρώτο εξάμηνο του 2018, δίχως την κρατική επιχορήγηση, ανέρχονται σε 11,4 εκατομμύρια ευρώ, με το σύνολο των εξόδων για την ίδια χρονική περίοδο να διαμορφώνεται σε 31,6 εκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, περίπου 21 εκατομμύρια ευρώ αφορούν σε αμοιβές και έξοδα προσωπικού και 11,2 εκατομμύρια ευρώ σε αμοιβές τρίτων.

Οι ζημιές προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), αγγίζουν τα 3 εκατομμύρια ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2018, παρά το γεγονός πως ο όμιλος έλαβε κρατική επιχορήγηση 22,5 εκατομμυρίων ευρώ. Το ύψος της κρατικής επιχορήγησης έχει παραμείνει σταθερό την τελευταία τετραετία, σε περίπου 45 εκατομμύρια ευρώ, αισθητά χαμηλότερο από τα προηγούμενα έτη. Το 2014 η κρατική επιχορήγηση ανήλθε σε 53 εκατομμύρια ευρώ, το 2013 σε 87 εκατομμύρια και το 2012 σε 98,6 εκατομμύρια ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η EEΣΣΤΥ έναντι 22 εκατ.
Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η EEΣΣΤΥ έναντι 22 εκατ.
Για αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου έκανε λόγο ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ μετά την υπογραφή της συμφωνίας.
Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η EEΣΣΤΥ έναντι 22 εκατ.
Σιδηροδρομικός καβγάς μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΟΣΕ
Σιδηροδρομικός καβγάς μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΟΣΕ
Πόλεμος ανακοινώσεων έχει ξεσπάσει μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ με αφορμή τα συνεχή παράπονα επιβατών για την κακή κατάσταση των σταθμών του Προαστιακού.
Σιδηροδρομικός καβγάς μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΟΣΕ
ΟΣΕ: Ξεκινούν οι μελέτες για γραμμή από την Πάτρα
ΟΣΕ: Ξεκινούν οι μελέτες για γραμμή από την Πάτρα
Ο ΟΣΕ γνωστοποιεί ότι ξεκινά άμεσα τη διαδικασία εκπόνησης των απαιτούμενων μελετών για την υλοποίηση της διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων από την πόλη της Πάτρας.
ΟΣΕ: Ξεκινούν οι μελέτες για γραμμή από την Πάτρα