Η Elbisco πάει... Σ. Αραβία για νέο εργοστάσιο

NEWSROOM
Elbisco

Στα 105 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις της εταιρείας το 2018, στοχεύοντας στην περαιτέρω ανάπτυξή τους μέσω των εξαγωγών.

Νέα επένδυση για τη δημιουργία νέας μονάδας παραγωγής μπισκότου στη Σαουδική Αραβία εξετάζει η Εlbsico, η οποία αναμένεται να υλοποιηθεί μέσω κοινοπραξίας με την Gulf Catering Food Factory (GCFF). Η αρτοβιομηχανία, παράλληλα, στοχεύοντας στην περιατέρω ενίσυχση της εξωστρέφειάς της, δρομολογεί το λανσάρισμα μόνο για την αγορά των ΗΠΑ ενός νέου καινοτόμου κωδικού στα σνακ. Επίσης για την εγχώρια αγορά , σχεδιάζει το επαναλανσάρισμα των εδραιωμένων της brand , επιδιώκοντας περαιτέρω αύξηση των μεριδίων της. Μέσω αυτών των αναπτυξιακών κινήσεων η εταιρεία προσβλέπει στην επιστροφή σε κερδοφορία από τη φετινή χρονιά.

Αναλυτικότερα, όπως ανέφερε στο περιθώριο χθεσινής εκδήλωσης ο κ. Δημήτρης Ράπτης, Εμπορικός Διευθυντής Επιχειρηματική Ανάπτυξης της Εlbsico "υπάρχει ένα τριετές πλάνο για το μπισκότο στην Σαουδική Αραβία το οποίο περιλαμβάνει και τη δημιουργία μονάδας παραγωγής. Στη παρούσα φάση το πλάνο αυτό βρίσκεται σε αρχικό στάδιο. Η σκέψη είναι η νέα μονάδα να γίνει στο Ριάντ μέσω σύμπραξης (joint venture) με το συνεργάτη μας στη περιοχή την GCFF". Σημειώνεται ότι η GCFF δραστηριοποιείται στην αγορά των αρτοσκευασμάτων από το 1986 και είναι μέλος της Almunajem Group.

Η κίνηση αυτή βρίσκεται σε ακολουθία με την στρατηγική της εταιρείας να διευρύνει τη διεθνή της παρουσία, στο πλαίσιο της οποίας έως το τέλος του έτους δρομολογείται το λανσάρισμα μόνο επί αμερικανικού εδάφους ενός καινοτόμου προϊόντος, το οποίο αφορά στην κατηγορία των σνακ (γλυκό και αλμυρό).

Σημειώνεται ότι η Εlbisco έχει παρουσία σε 25 αγορές, με τις εξαγωγές να αφορούν στο περίπου 13,5% επί του συνολικού τζίρου, καταγράφοντας, ωστόσο, σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης, ο οποίος για το 2018 μεταφράστηκε σε αύξηση κατά 40%.

Σε εγχώριο επίπεδο, το επίκεντρο των αναπτυξιακών σχεδιασμών στοχεύουν στην θωράκιση των μεριδίων, με την εταιρεία να έχει προχωρήσει από πέρυσι στην επανατοποθέτηση των brand της, ξεκινώντας το 2018 με την Αλλατίνη και συνεχίζοντας φέτος με το κρις κρις.

Η κατηγορία του ψωμιού είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη elbsico, που εμφανίζεται να κατέχει μερίδιο 21-22% σε όγκο. Ωστόσο, η αγορά του τυποποιημένου ψωμιού τα τελευταία χρόνια δέχεται σημαντικές πιέσεις και όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ Ράπτης " από το 2013, η τιμή στο συσκευασμένο ψωμί του τοστ έχει μειωθεί 33% ελέω του έντονου ανταγωνισμου, ενώ οι όγκοι βαίνουν αυξανόμενοι". Συνολικά η κατηγορία του τυποποιημένου ψωμιού υπολογίζεται σε 43.000 τόνους ενώ σε επίπεδο αξίας διαμορφώνεται στα 100 εκατ. ευρω.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον η εταιρία χθες γνωστοποίησε ότι προχώρα στο επαναλανσαρισμα των κωδικών του "ψωμιού για τοστ κρις κρις" και της σειράς "φέτες ζωής" χωρίς όμως την προσθήκη ζάχαρης, ενώ ανανεώνει και τις συσκευασίες της.

Στο μεταξύ, η ολοκλήρωση της επένδυσης ύψους 20 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία μονάδας φρυγανιάς στη Χαλκίδα ανοίγει το δρόμο για επίτευξη υψηλότερων αποδόσεων στην κατηγορία, στην οποία η elbisco εμφανίζεται να διατηρεί ηγετικά μερίδια αγοράς (σ.σ στο 42% στους επώνυμους κωδικούς και 30% στην ιδιωτική ετικέτα). Ωστόσο, αιχμή του δόρατος και για τις φρυγανιές αποτελούν οι εξαγωγές, που σήμερα αφορούν στο 20% του όγκου. Σύμφωνα με τον κ. Ράπτη υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στη κατηγορία εντός και εκτός συνόρων. Σημειώνεται ότι η εγχώρια αγορά της φρυγανιάς υπολογίζεται σε 45 εκατ. ευρώ, ενώ η μεγαλύτερη κατανάλωση επί ευρωπαϊκού εδάφους καταγράφεται σε Ιταλία, Ελλάδα, Ισπανία και Γαλλία.

Σε επίπεδο μεγεθών, η εταιρεία το 2018 εμφάνισε έσοδα περί τα 105 εκατ. ευρώ, διατηρώντας αρνητικό πρόσημο στα καθαρά της αποτελέσματα. Όπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας «τα τελευταία τέσσερα χρόνια υλοποιήθηκε ένα επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 31 εκατ. ευρώ (σ.σ.2014-2018) που περιέλαβαν τη δημιουργία νέων γραμμών παραγωγής ενώ μέχρι να ολοκληρωθεί η επένδυση στη Χαλκίδα τα λειτουργικά έξοδα ήταν ιδιαιτέρως αυξημένα. Πλέον, όλοι οι σχεδιασμοί κινούνται στην βάση της επιστροφής και διατήρησης μιας κερδοφόρας τροχιάς για την εταιρεία».

ΣΧΕΤΙΚΑ