Xiaomi: Οι πωλήσεις του νέου ηλεκτρικού οχήματος την έφεραν στην 8η θέση στην Κίνα

NEWSROOM
Το ηλεκτροκίνητο όχημα της Xiaomi
Το ηλεκτροκίνητο όχημα της Xiaomi

Οι εκτιμώμενες μηνιαίες πωλήσεις της Xiaomi για το υπόλοιπο του έτους τη φέρνουν σε κατά μέτωπο ανταγωνισμό με τη Volkswagen.

Η κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία smartphone Xiaomi κατέλαβε την 8η θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Κίνα από startups, αφού πούλησε περισσότερα από 7.000 του πρώτου της μοντέλου, του SU7 sedan τον Απρίλιο. Αυτό αναφέρει σε δημοσίευμά του το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, επικαλούμενο στοιχεία τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η δυναμική εισχώρηση της Xiaomi στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, ενδέχεται να επιφέρει νέα ανατροπή στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, όπου οι εταιρείες επιδίδονται σε έναν σκληρό πόλεμο για φθηνότερες τιμές, ελέω της εξασθένισης της ζήτησης.

Η Xiaomi είναι μια παγκοσμίως καταξιωμένη εταιρεία για τα δημοφιλή smartphones και τις οικιακές συσκευές της. Εντάσσεται στην κατηγορία των startups όπως η Nio και η Xpeng ως νέες αυτοκινητοβιομηχανίες που επικεντρώνονται στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Η κατηγορία ατή αποκλείει μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen και καθιερωμένους κατασκευαστές EV όπως η Tesla, η BYD και η Geely.

Βλέψεις για πωλήσεις 100.000 το 2024

Η Xiaomi πούλησε 7.058 SU7 τον Απρίλιο (οι πρώτες πλήρεις μηνιαίες πωλήσεις της από τότε που το μοντέλο λανσαρίστηκε στα τέλη Μαρτίου) και στοχεύει σε πωλήσεις άνω των 100.000 για το 2024, οι οποίες αντιστοιχούν σε έναν μηνιαίο μέσο όρο 11.618 μονάδων για το υπόλοιπο του έτους.

Από την όγδοη θέση, εκθρόνισε την εταιρεία Avatr EV της κρατικής Chongqing Changan Automobile, σύμφωνα με την ανάλυση των μηνιαίων στοιχείων πωλήσεων από την πλατφόρμα πληροφοριών αυτοκινήτων Dongchedi της ByteDance.

Η αγορά EV της Κίνας έχει κατακλυσθεί από έναν αυξανόμενο αριθμό startups που περιλαμβάνουν κατασκευάστριες αμιγώς EV όπως οι Nio και Xpeng, καθώς και θυγατρικές από παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Aion της GAC και η Zeekr της Geely.

Η Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA) που υποστηρίζεται από τη Huawei είναι επίσης μεταξύ των startups που ξεχώρισαν. Οι εταιρείες που βρίσκονται υπό την ομπρέλα της HIMA περιλαμβάνουν τις Aito και Luxeed και οι συνδυασμένες πωλήσεις EV τους ανήλθαν σε 20.819 μονάδες τον Απρίλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dongchedi.

Ορισμένα οχήματα της Huawei, όπως το Aito M5 και το M9, διατίθενται τόσο σε παραλλαγές εκτεταμένης εμβέλειας όσο και σε καθαρές εκδόσεις EV και αμφότερες οι εκδόσεις υπολογίζονται ως EV, κάτι που σημαίνει ότι οι πραγματικές καθαρές πωλήσεις EV της θα ήταν χαμηλότερες από τον αναφερόμενο αριθμό. Η Dongchedi δεν παρέχει ανάλυση των πωλήσεων αυτών των μοντέλων.

Οι εκτιμώμενες μηνιαίες πωλήσεις της Xiaomi άνω των 11.000 μονάδων για το υπόλοιπο του έτους τη φέρνουν επίσης σε κατά μέτωπο ανταγωνισμό με τη Volkswagen, η οποία τα έχει καταφέρει καλύτερα από τις περισσότερες άλλες ξένες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες στον ανταγωνισμό με τις κινεζικές κατασκευάστριες EV.

Μάχη μεταξύ των παραδοσιακών δυνάμεων

Η VW παρέδωσε 13.108 EV τον Απρίλιο μέσω δύο κινεζικών κοινοπραξιών, με τα μοντέλα να ξεκινούν σε χαμηλότερη τιμή από το πρότυπο SU7 της Xiaomi στα 215.900 γιουάν (29.845,59 δολάρια).

Η αγορά αναμένεται να καταστεί πιο δεκτική για τη Xiaomi τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές. Η HSBC Qianhai προβλέπει ότι οι πωλήσεις του οχήματος Xiaomi θα ανέλθουν σε 240.000 μονάδες το 2025 και 348.000 μονάδες το 2026.

Η κινεζική ηγέτιδα BYD βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης των πωλήσεων EV στην Κίνα με 120.234 μονάδες τον περασμένο μήνα. Οι πωλήσεις προήλθαν σε μεγάλο βαθμό από προσιτά μοντέλα πολύ φθηνότερα από το SU7.

Ο αμερικανικός κολοσσός Tesla πούλησε 31.421 οχήματα των μοντέλων Model 3 και Y τον Απρίλιο.

Το βασικό μοντέλο SU7 της Xiaomi είναι περίπου 4.000 δολάρια φθηνότερο από το βασικό μοντέλο του Model 3 της Tesla στην Κίνα.

Καθώς οι κατασκευαστές EV βρίσκονται αντιμέτωποι με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στην αγορά της Κίνας, πολλοί μετατοπίζουν τώρα την προσοχή τους στις υπερπόντιες αγορές.

Οι εξαγωγές επιβατικών οχημάτων της Κίνας εκτινάχθηκαν σε υψηλό ρεκόρ τον Απρίλιο, ενώ οι εγχώριες πωλήσεις συρρικνώθηκαν κατά 5,8% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας.

ΣΧΕΤΙΚΑ