fbpxΈργα αναβάθμισης στο λιμάνι της Πάτρας | Economistas.gr
Skip to main content

Έργα αναβάθμισης στο λιμάνι της Πάτρας

Έργα αναβάθμισης στο λιμάνι της Πάτρας
Φώτο: Eurokinissi

Απομακρύνεται ο αμίαντος από το βόρειο λιμάνι της Πάτρας, που βρίσκεται απέναντι από το οικιστικό ιστό της πόλης, ενώ αναμένεται να ξεκινήσουν εργασίες για τη βελτίωση των υποδομών του, με βασικό σκοπό την εξυπηρέτηση των εμπορευματικών δραστηριοτήτων.

Στο πλαίσιο αυτών των εργασιών προβλέπονται και άλλες παρεμβάσεις, όπως λέει στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος, Νίκος Κοντοές, ώστε να καταπλέουν και να δένουν με άνεση τα κρουαζιερόπλοια. Μάλιστα, όπως αναφέρει ο Νίκος Κοντοές, μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να καταπλεύσουν τέσσερα κρουαζιερόπλοια.

Σχετικά τώρα με τη απομάκρυνση του αμιάντου, ο κ. Κοντοές λέει ότι «σε περίπου ένα μήνα και αν βέβαια δεν υπάρξει κάποια εμπλοκή, θα υπάρχει ανάδοχος για τις εργασίες καθαίρεσης της στέγης του κτιρίου, που είναι κατασκευασμένη από κυματοειδή φύλλα αμιαντοτσιμέντου»

Οι συγκεκριμένες εργασίες θα γίνουν από πιστοποιημένη εταιρεία, η οποία, σύμφωνα με τον Νίκο Κοντοέ, θα διαχειριστεί τα φύλλα αμιαντοτσιμέντου με τον τρόπο που διαχειρίζονται τα συγκεκριμένα απόβλητα, αφού θεωρούνται επικίνδυνα. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια των εργασιών καθαίρεσης της στέγης, θα έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και ο χώρος θα έχει περιφραχθεί.

Η απόφαση για την καθαίρεση της στέγης ελήφθη μετά την κατάρρευση υποστέγου από αμίαντο σε άλλο σημείο του βόρειου λιμανιού, που είχε σημειωθεί στις αρχές Αυγούστου του 2017 και είχε ως αποτέλεσμα να χάσει την ζωή του ένας μετανάστης.

Έκτος όμως από την απομάκρυνση του αμιάντου, έχουν προγραμματιστεί εργασίες που αποσκοπούν στη βελτίωση υποδομών του βόρειου λιμένα, με στόχο τη βελτίωση της λειτουργικότητας του χώρου και την εξυπηρέτηση των εμπορευματικών δραστηριοτήτων, δηλαδή την αποθήκευση και την προσωρινή παραμονή των διακινουμένων εμπορευμάτων, ώστε να παρέχονται αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους χρήστες του.

Επίσης, προβλέπεται να τοποθετηθούν 22 ελαστικοί προσκρουστήρες, για την αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας ελλιμενισμού των πλοίων στο κρηπίδωμα. Παράλληλα, όπως λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο Νίκος Κοντοές «θα προχωρήσουμε ένα διαγωνισμό για την αποκατάσταση του βάθους της βόρειας λιμενολεκάνης, η οποία προορίζεται για να υποδέχεται τα κρουαζιερόπλοια.»

Όπως εξηγεί, «σε σημεία της βόρειας λιμενολεκάνης υπάρχουν κάποια ζητήματα αποθέσεων, που έχουν μικρύνει το βάθος της, για αυτό και πρέπει να γίνουν εργασίες, ώστε να αποκτήσει το αρχικό της βάθος.»

Όσον αφορά στον κατάπλου κρουαζιερόπλοιων στο βόρειο λιμάνι της Πάτρας, ο Νίκος Κοντοές αναφέρει ότι «έχουμε μία πρώτη ειδοποίηση, πως φέτος θα υπάρξουν τέσσερις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων» και προσθέτει: «Το γεγονός αυτό συνιστά από μόνο του μία αύξηση της κρουαζιέρας, αλλά δεν μεταβάλει την εικόνα, που λέει ότι η Πάτρα δεν είναι ακόμα πόλος έλξης κρουαζιέρας ή λιμάνι κρουαζιέρας.»

Πάντως, όπως τονίζει ο Νίκος Κοντοές, «η Πάτρα έχει τη δυνατότητα να γίνει πόλος έλξης κρουαζιέρας, διότι υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές στο λιμάνι, οι οποίες είναι πολύ καλές, και για παράδειγμα καλύτερες από αυτές του λιμένα Κατακόλου, αλλά παρόλα αυτά οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν προτιμούν την Πάτρα, γιατί το λιμάνι του Κατακόλου είναι πιο κοντά στην Αρχαία Ολυμπία.»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Πέρασε» το νομοσχέδιο για την αξιοποίηση των λιμανιών
«Πέρασε» το νομοσχέδιο για την αξιοποίηση των λιμανιών
Ψηφίστηκε από την Ολομέλεια το νομοσχέδιο του υπουργείου Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής για το νέο μοντέλο αξιοποίησης των δραστηριοτήτων και υποδομών.
«Πέρασε» το νομοσχέδιο για την αξιοποίηση των λιμανιών
Από ρεκόρ σε ρεκόρ το Λιμάνι του Πειραιά
Από ρεκόρ σε ρεκόρ το Λιμάνι του Πειραιά
Με +25% «τρέχει» το πρώτο δίμηνο του ’19, στόχος να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου. «Κόντρα» στην ανάπτυξη της εταιρίας τα εμπόδια στην υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της Cosco.
Από ρεκόρ σε ρεκόρ το Λιμάνι του Πειραιά
Κυβερνητική στροφή για Cosco: «Πράσινο» σε 5 επενδύσεις
Κυβερνητική στροφή για Cosco: «Πράσινο» σε 5 επενδύσεις
Αποφάσεις σε έκτακτη σύσκεψη στο Μαξίμου για απεμπλοκή του κέντρου logistics, δύο σταθμών πάρκινγκ, του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας και του 6άστερου ξενοδοχείου.
Κυβερνητική στροφή για Cosco: «Πράσινο» σε 5 επενδύσεις
Πάτρα: Από την κλασική γεωργία, στη γεωργία ακριβείας, προχωράει η δυτική Ελλάδα
Πάτρα: Από την κλασική γεωργία, στη γεωργία ακριβείας, προχωράει η δυτική Ελλάδα
«Έχουν ήδη ξεκινήσει οι διαδικασίες στη δυτική Ελλάδα για τη μετάβαση από την κλασική γεωργία, στη γεωργία ακριβείας, προς όφελος των παραγωγών, των καταναλωτών και του περιβάλλοντος».
Πάτρα: Από την κλασική γεωργία, στη γεωργία ακριβείας, προχωράει η δυτική Ελλάδα