Skip to main content

Στη Θεσσαλονίκη με... νταλίκες ο πρώτος συρμός του Μετρό

Στη Θεσσαλονίκη με... νταλίκες ο πρώτος συρμός του Μετρό
Φωτο: ΙΝΤΙΜΕ

Με μέγιστη ταχύτητα ...30 χιλιομέτρων μεταφέρθηκαν οδικώς από το Ρέτζιο Ντι Καλάμπρια μέχρι τη Θεσσαλονίκη τα τέσσερα βαγόνια που αποτελούν τον πρώτο συρμό του Μετρό Θεσσαλονίκης, τα οποία αφίχθησαν στην πόλη στις 5.30 τα ξημερώματα σήμερα, πάνω σε δύο τράκτορες (νταλίκες).

Τα τέσσερα βαγόνια, συνολικού μήκους άνω των 51 μέτρων (περίπου 13 μέτρων έκαστο), βρίσκονται πλέον στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη, ώστε να ακολουθήσει η τοποθέτησή τους με γερανό πάνω στις ράγες, η συναρμολόγησή τους, τα αποκαλυπτήρια (αύριο στις 10 το πρωί, παρουσία του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη) και τελικά η έναρξη των δοκιμών και των δοκιμαστικών δρομολογίων. Μάλιστα, στον χώρο τοποθετήθηκε ειδική σιδηροτροχιά, εν είδει σιδερένιας ράμπας, ειδικά για την υποδοχή του συρμού, κατά την εκφόρτωσή του από τους τράκτορες.

"Θα γίνουν δοκιμές και πάνω στις σιδηροτροχιές στο αμαξοστάσιο, ενώ τα δοκιμαστικά δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού ή τις αρχές του φθινοπώρου, πιθανότατα προς το τέλος του Σεπτεμβρίου" εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, σύμφωνα με τον οποίο ο συρμός ξεκίνησε από το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια και στη συνέχεια πέρασε από το Μπρίντιζι στην Ηγουμενίτσα με καράβι, πριν συνεχίσει οδικώς το ταξίδι του για τον τελικό προορισμό του το πρωί της Τρίτης. Το βάρος και ο όγκος των βαγονιών δε, ήταν τέτοια, ώστε οι τράκτορες που τα μετέφεραν δεν μπορούσαν να αναπτύξουν ταχύτητα άνω των 30 χιλιομέτρων, στη διαδρομή από το εργοστάσιο της "Hitachi" στη Νότια Ιταλία μέχρι τη Θεσσαλονίκη.

Όταν έρθει η ώρα να δρομολογηθεί κανονικά στις γραμμές του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο συρμός θα μπορεί -με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου μέσου σταθερής τροχιάς και την απόσταση των σταθμών μεταξύ τους- να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 80 χιλιομέτρων ανά ώρα και υπολογίζεται ότι θα έχει μέση εμπορική ταχύτητα 30 χλμ/ώρα. Η δε χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι 1,5 λεπτό, "κάτι που σημαίνει ότι με χωρητικότητα 450 επιβατών (περίπου 100 καθήμενων) ανά συρμό (σ.σ. συνολικά οι συρμοί θα είναι 18), το Μετρό Θεσσαλονίκης θα μπορεί σε πλήρη λειτουργία και σε ώρα αιχμής να μεταφέρει 18.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση" όπως επισήμανε ο κ.Μυλόπουλος.

«Η Θεσσαλονίκη γυρίζει σήμερα σελίδα, καθώς μετά από σαράντα κύματα που πέρασε με τις τρύπες, τις καθυστερήσεις και τις μόνιμα εγκατεστημένες λαμαρίνες, σήμερα που έφτασε στην πόλη ο πρώτος συρμός, η οργάνωση και λειτουργία του Μετρό μπαίνει πλέον στην τελική της φάση. Η σημερινή ημέρα είναι ιστορική για την πόλη, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί μια δικαίωση για όσους από εμάς πιστέψαμε ότι η Θεσσαλονίκη αξίζει καλύτερα και δουλέψαμε επίμονα τα τελευταία 3-3,5 χρόνια, για να γυρίσουμε σελίδα» επισήμανε ο κ.Μυλόπουλος. Υπενθυμίζεται ότι όταν το έργο ολοκληρωθεί, καθημερινά θα κινούνται στις σήραγγες του Μετρό Θεσσαλονίκης 18 αυτόματοι συρμοί, πλήρως κλιματιζόμενοι και χωρίς οδηγό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στάση εργασίας και αύριο στο μετρό
Στάση εργασίας και αύριο στο μετρό
Στάση εργασίας πραγματοποιούν αύριο οι εργαζόμενοι στο μετρό (γραμμές 2 & 3) και στο τραμ από τις 21:00 έως τη λήξη της κυκλοφορίας.
Στάση εργασίας και αύριο στο μετρό
Χωρίς μετρό και τραμ σήμερα μετά τις 21.00
Χωρίς μετρό και τραμ σήμερα μετά τις 21.00
Στάση εργασίας πραγματοποιούν σήμερα Δευτέρα οι εργαζόμενοι στο μετρό (γραμμές 2 & 3) και στο τραμ διαμαρτυρόμενοι «για την απαξίωση της ΣΤΑΣΥ λόγω έλλειψης υλικών, ανταλλακτικών και προσωπκού».
Χωρίς μετρό και τραμ σήμερα μετά τις 21.00
Κλειστοί σταθμοί του μετρό λόγω βόμβας
Κλειστοί σταθμοί του μετρό λόγω βόμβας
Κλειστοί είναι οι σταθμοί του μετρό "Αιγάλεω" και "Αγία Μαρίνα" με εντολή της ΕΛΑΣ, προκειμένου να ελεγχθούν λόγω απειλητικού τηλεφωνήματος για τοποθέτηση βόμβας στον σταθμό "Αιγάλεω".
Κλειστοί σταθμοί του μετρό λόγω βόμβας