fbpxΣυνήγορος Καταναλωτή κατά ΔΕΗ για τους χάρτινους λογαριασμούς | Economistas.gr
Skip to main content

Συνήγορος Καταναλωτή κατά ΔΕΗ για τους χάρτινους λογαριασμούς

Συνήγορος Καταναλωτή κατά ΔΕΗ για τους χάρτινους λογαριασμούς
Φωτό: Eurokinissi

Με νέα επιστολή του προς τη ΔΕΗ, ο Συνήγορος του Καταναλωτή επανέρχεται στο ζήτημα της χρέωσης του ενός ευρώ για την έκδοση των χάρτινων λογαριασμών κατανάλωσης ρεύματος και ζητάει την κατάργηση της χρέωσης και την επιστροφή των εισπραχθέντων μετά και την πρόσφατη απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, στη νέα επιστολή του Συνηγόρου του Καταναλωτή, Λευτέρη Ζαγορίτη, η οποία κοινοποιήθηκε στα αρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθώς και στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, σημειώνεται ότι η Ανεξάρτηση Αρχή επανέρχεται στο ζήτημα της επιβάρυνσης των καταναλωτών με ένα ευρώ για την έκδοση έγχαρτων λογαριασμών κατανάλωσης, ύστερα και από την απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (υπόθεση C-294/18 της 2ας Μαϊου 2019).

Όπως αναφέρει η Αρχή, σύμφωνα με την απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ, η οποία ερμήνευσε το άρθρο 11 παρ. 1 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ (που έχει ενσωματωθεί στην εθνική έννομη τάξη δυνάμει του άρθρου 12 παρ. 4 ν. 4342/2015), «αποτελεί δικαίωμα των τελικών καταναλωτών να λαμβάνουν δωρεάν όλους τους λογαριασμούς τους και τα στοιχεία που αφορούν την τιμολόγηση για την ενέργεια που καταναλώνουν... ».

Υπό αυτό το πρίσμα, όπως αναφέρεται στην επιστολή, η χορήγηση τυχόν έκπτωσης σε καταναλωτές που επιλέγουν την ηλεκτρονική αποστολή λογαριασμού από τον προμηθευτή λιανικής πώλησης ηλεκτρονικής ενέργειας είναι συμβατή με το άρθρο 11 παρ. 1 της Οδηγίας μόνον εφόσον τηρείται η υποχρέωση της δωρεάν αποστολής λογαριασμών σε όλους τους καταναλωτές, άρα και στους καταναλωτές που επιλέγουν την αποστολή έγχαρτου λογαριασμού.

Με βάση τα παραπάνω, ο Συνήγορος του Καταναλωτή ζητάει:

α) Την άμεση παύση της πρακτικής χρέωσης των καταναλωτών για την έκδοση και την αποστολή Λογαριασμών Κατανάλωσης και

β) την επιστροφή των εισπραχθέντων, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας, χρηματικών ποσών μέσω της σχετικής πίστωσής τους στους αμέσως επόμενους εκκαθαριστικούς Λογαριασμούς Κατανάλωσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αποζημιώθηκε επιβάτης πλοίου για απώλεια αποσκευής
Αποζημιώθηκε επιβάτης πλοίου για απώλεια αποσκευής
Η αποσκευή είχε παραδοθεί για φύλαξη σε χώρο ευθύνης της εταιρείας, μετά από υπόδειξη του προσωπικού της, το οποίο όφειλε να επιτηρεί τον χώρο αυτόν.
Αποζημιώθηκε επιβάτης πλοίου για απώλεια αποσκευής
Συνήγορος Καταναλωτή: Άνω των 12.000 οι αναφορές
Συνήγορος Καταναλωτή: Άνω των 12.000 οι αναφορές
Οι καταναλωτικές διαφορές επιλύονται φιλικά σε ποσοστό που φτάνει στο 83% και κατά μέσο όρο μέσα ‪σε 84 ημέρες‬, επίτευγμα που βρίσκεται εντός του ποιοτικού στόχου των 90 ημερών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Συνήγορος Καταναλωτή: Άνω των 12.000 οι αναφορές
Συνήγορος Καταναλωτή: Αποζημίωση ασφαλισμένης για διάκριση φύλου
Συνήγορος Καταναλωτή: Αποζημίωση ασφαλισμένης για διάκριση φύλου
Η ασφαλι‭σμένη είχε καταγγείλει την ασφαλιστική της εταιρεία ότι ‭εφαρμόζει‬ διάκριση με βάση το φύλο, καθώς εξαιρεί της κάλυψης τις ασθένειες των γυναικείων γεννητικών οργάνων και τις επιπλοκές τους.
Συνήγορος Καταναλωτή: Αποζημίωση ασφαλισμένης για διάκριση φύλου
Συνήγορος του Καταναλωτή: Ανάγκη για νέους επιστήμονες και διοικητικό προσωπικό
Συνήγορος του Καταναλωτή: Ανάγκη για νέους επιστήμονες και διοικητικό προσωπικό
Το πρώτο εξάμηνο του 2020 κατατέθηκαν στην Αρχή 7.126 αναφορές. Είναι κατά 30,4 % αυξημένες σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Συνήγορος του Καταναλωτή: Ανάγκη για νέους επιστήμονες και διοικητικό προσωπικό
Σύψας: Ενα βήμα πριν το lockdown η Αττική
Σύψας: Ενα βήμα πριν το lockdown η Αττική
Ο καθηγητής Νίκος Σύψας έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου να τηρηθούν τα μέτρα, καθώς σε περίπτωση που η κατάσταση ξεφύγει, δεν αποκλείεται «να δούμε εικόνες Μπέργκαμο»
Σύψας: Ενα βήμα πριν το lockdown η Αττική