fbpxΝέα «τρικλοποδιά» των συνδικαλιστών στο Μετρό | Economistas.gr
Skip to main content

Νέα «τρικλοποδιά» των συνδικαλιστών στο Μετρό

Νέα «τρικλοποδιά» των συνδικαλιστών στο Μετρό
Φωτογραφία: Eurokinissi

Νέα προβλήματα στη λειτουργία της ΣΤΑΣΥ προκαλούν οι συνδικαλιστές που πρωταγωνίστησαν στην απεργιακή κινητοποίηση της περασμένης Τρίτης, καθώς τις τελευταίες τρεις ημέρες εμποδίζουν την εκπαίδευση των 21 υπαλλήλων που θα μετακινηθούν στα εκδοτήρια σταθμών.

Σύμφωνα με πληροφορίες του economistas, συνδικαλιστές του ΣΕΛΜΑ, του μεγαλύτερου σωματείου στο μετρό το οποίο κήρυξε την στάση εργασίας που ταλαιπώρησε εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, μετέβησαν την Τρίτη και την Τετάρτη στην αίθουσα του σταθμού Καλλιθέας όπου επρόκειτο να εκπαιδευτούν οι εργαζόμενοι που θα μετακινηθούν στα εκδοτήρια και ενημέρωσαν τους εκπαιδευτές ότι δεν επιτρέπουν να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Οι συνδικαλιστές ζήτησαν επίσης από τους εκπαιδευόμενους να μην παρακολουθήσουν την εκπαίδευση η οποία έχει διάρκεια τριών ημερών και να μην υπογράψουν το έντυπο παρουσιών εκπαίδευσης. Οι συνδικαλιστές μάλιστα, οι οποίοι φαίνεται να μην έχουν επηρεαστεί ιδιαίτερα από την καθολική αποδοκιμασία που εισέπραξαν από τους πολίτες για την άστοχη κινητοποίηση της Τρίτης, παρέμειναν στην αίθουσα εκπαίδευσης έως τη λήξη του ωραρίου προκειμένου να διασφαλίσουν ότι η διαδικασία δεν θα πραγματοποιηθεί.

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι οι επικεφαλής του συνδικάτου έκαναν το ίδιο και χθες στο σταθμό της Ομόνοιας, εμποδίζοντας προγραμματισμένη πρακτική εκπαίδευση στον εξοπλισμό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Η παρεμπόδιση της εκπαίδευσης έχει ως αποτέλεσμα να καθυστερεί η στελέχωση των εκδοτηρίων σε κεντρικούς σταθμούς του μετρό, η οποία αποτελεί εντολή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών. Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι να ανοίξουν τα εκδοτήρια σε 20 σταθμούς του μετρό έως το τέλος του έτους, αρχής γενομένης από τον Ευαγγελισμό, το Πανεπιστήμιο και τη Βικτώρια.

Τα εκδοτήρια στους σταθμούς αυτούς αλλά και σε άλλους θα λειτουργούσαν ήδη σήμερα βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση των πολιτών, ωστόσο οι ενέργειες ελάχιστων συνδικαλιστών έχουν ανατρέψει τα σχέδια της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ και του υπουργείου Υποδομών.

Η νομοθετική πρωτοβουλία για το προσωπικό ασφαλείας

Σχεδόν έτοιμη είναι η νομοθετική ρύθμιση για τον καθορισμό προσωπικού ασφαλείας στα μέσα μεταφοράς σε ορισμένες περιπτώσεις απεργιακών κινητοποιήσεων.

Η ρύθμιση, η οποία θα συζητηθεί στο υπουργικό συμβούλιο της Δευτέρας, αναμένεται να κατατεθεί ως τροπολογία σε ένα από τα πρώτα σχέδια νόμου που θα φέρει η κυβέρνηση στη Βουλή τον επόμενο μήνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η τροπολογία θα καθορίζει τον ελάχιστο αριθμό εργαζόμενων όλων των ειδικοτήτων που θα τοποθετούνται ως προσωπικό ασφαλείας, προκειμένου να είναι δυνατή η εκτέλεση δρομολογίων όταν θα γίνονται απεργίες.

Στόχος είναι να μην επαναληφθεί αυτό που συνέβη την περασμένη Τρίτη, όταν τα δρομολόγια του μετρό σταμάτησαν για πέντε ώρες επειδή μόλις 25 εργαζόμενοι απείχαν από τα καθήκοντά τους.

Πηγές της κυβέρνησης αναφέρουν ότι η ρύθμιση θα εφαρμόζεται σε περιπτώσεις που αποφασίζει το υπουργείο Υποδομών και δε θα ισχύει για όλες τις απεργίες. Το βασικό ζητούμενο είναι να μην διακόπτεται η λειτουργία του μετρό, όταν ένα από τα συνολικά εννέα σωματεία εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ αποφασίσουν να κάνουν στάση εργασίας ή απεργία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μετρό: Απειλούν με απεργίες γιατί μετακινούν 21 υπαλλήλους! Τα απίστευτα προνόμιά τους
Μετρό: Απειλούν με απεργίες γιατί μετακινούν 21 υπαλλήλους! Τα απίστευτα προνόμιά τους
Το ΣΕΛΜΑ αντιδρά στην απόφαση της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ να μετακινήσει διοικητικούς υπαλλήλους προκειμένου να στελεχώσει με προσωπικό 20 εκδοτήρια σε κεντρικούς σταθμούς του μετρό.
Μετρό: Απειλούν με απεργίες γιατί μετακινούν 21 υπαλλήλους! Τα απίστευτα προνόμιά τους
Πώς μπορεί να επεκταθεί το μετρό βόρεια, στη Ν. Ερυθραία και το Καστρί
Πώς μπορεί να επεκταθεί το μετρό βόρεια, στη Ν. Ερυθραία και το Καστρί
Πρόταση που θα παρουσιαστεί στον υπουργό Υποδομών προβλέπει την υπογειοποίηση του σταθμού Κηφισιάς και την επέκταση της γραμμής κατά 4,75 χιλιόμετρα και την κατασκευή δύο νέων σταθμών στη Νέα Ερυθραία και το Καστρί
Πώς μπορεί να επεκταθεί το μετρό βόρεια, στη Ν. Ερυθραία και το Καστρί
Κλειστός ο σταθμός «Πανεπιστήμιο» λόγω της απεργίας
Κλειστός ο σταθμός «Πανεπιστήμιο» λόγω της απεργίας
Η 24ωρη απεργία που κηρύχθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, φέρνει στους δρόμους υπαλλήλους του δημοσίου, καθώς και καθηγητές, νοσηλευτές και υπαλλήλους στην αεροναυτιλία.
Κλειστός ο σταθμός «Πανεπιστήμιο» λόγω της απεργίας
Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Σημαντική εξέλιξη στον διαγωνισμό για την κατασκευή των 15 νέων σταθμών με προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ, οι οποίοι θα αποτελέσουν το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό.
Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τη Γραμμή 4 του Μετρό
ΑΚΤΩΡ: Στα όρια του κόστους η προσφορά μας για τη Γραμμή 4
ΑΚΤΩΡ: Στα όρια του κόστους η προσφορά μας για τη Γραμμή 4
Σύμφωνα με πηγές κοντά στην ΑΚΤΩΡ, η χαμηλότερη οικονομική προσφορά του σχήματος υπό την ΑΒΑΞ ενδεχομένως να μην είναι επαρκής για τις προδιαγραφές του έργου.
ΑΚΤΩΡ: Στα όρια του κόστους η προσφορά μας για τη Γραμμή 4