fbpxΗλεκτρονικό έγκλημα: Προσοχή σε σύνδεσμο-απάτη που αλιεύει προσωπικά στοιχεία | Economistas.gr
Skip to main content

Ηλεκτρονικό έγκλημα: Προσοχή σε σύνδεσμο-απάτη που αλιεύει προσωπικά στοιχεία

Ηλεκτρονικό έγκλημα: Προσοχή σε σύνδεσμο-απάτη που αλιεύει προσωπικά στοιχεία
Shutterstock: ESB Professional

Καταγγελίες για περιπτώσεις αλίευσης των στοιχείων εισόδου σε λογαριασμούς, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης (user name - password), με πρόσχημα την ολοκλήρωση της επίσημης πιστοποίησής τους (verify account - bluetick), δέχεται το τελευταίο διάστημα η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (ΔΔΗΕ), σύμφωνα με όσα αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της.

Οι δράστες, όπως αναφέρει η ΔΔΗΕ, αποστέλλουν άμεσο μήνυμα, κυρίως σε λογαριασμούς με μεγάλη ανταπόκριση στο κοινό, στο οποίο αναφέρουν ότι προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία πιστοποίησης του λογαριασμού (verify account) πρέπει να ακολουθήσουν τον σύνδεσμο που τους υποδεικνύεται.

Οι επίμαχοι σύνδεσμοι οδηγούν σε ιστοσελίδες στις οποίες πρέπει να συμπληρωθούν τα στοιχεία εισόδου του χρήστη στο λογαριασμό (phishing pages), το οποίο επιτρέπει στους δράστες να αποκτήσουν πρόσβαση στους λογαριασμούς που δεν είναι ασφαλισμένοι με έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων. Στη συνέχεια, οι δράστες αποστέλλουν εκβιαστικά μηνύματα στους χρήστες προκειμένου να ζητήσουν χρηματικό αντίτιμο για την επιστροφή του λογαριασμού στον κάτοχό του. Επισημαίνεται ότι τα άμεσα μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρήζουν μεγάλης προσοχής, καθώς είναι εξαιρετικά αληθοφανή.

Η ΔΔΗΕ συμβουλεύει τους παραλήπτες των απατηλών αυτών μηνυμάτων εκβιαστικού περιεχομένου τα εξής:

Να μην επιλέγουν τους προτεινόμενους συνδέσμους.
Να μην απαντούν στα μηνύματα.
Να μην καταχωρούν και να μην στέλνουν προσωπικά δεδομένα και στοιχεία λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς σε καμία περίπτωση δεν είναι αληθινά.
Παράλληλα, η ΔΔΗΕ συστήνει:

  • Οι εταιρείες που παρέχουν εφαρμογές και υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, δεν απαιτούν την επαλήθευση στοιχείων εισόδου σε λογαριασμούς με την αποστολή μηνυμάτων.
  • Οι λογαριασμοί κοινωνικής δικτύωσης καθώς και οι λογαριασμοί ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που συνδέονται με αυτούς, πρέπει απαραίτητα να ασφαλίζονται με έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων, έτσι ώστε σε περίπτωση που οι χρήστες εισάγουν τα στοιχεία εισόδου των λογαριασμών τους σε παραπλανητικές ιστοσελίδες (phishing pages) να είναι αδύνατη η είσοδος σε αυτούς από τους δράστες.
  • Χρησιμοποιήστε ένα νέο e-mail αποκλειστικά για να συνδέσετε τους λογαριασμούς σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Ασφαλίστε τους λογαριασμούς σας με ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, διαφορετικούς για κάθε λογαριασμό, τους οποίους θα αλλάζετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
  • Μην ανοίγετε συνδέσμους ή ύποπτα επισυναπτόμενα αρχεία τα οποία αποστέλλονται μέσω εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης χωρίς την προηγούμενη εξακρίβωση της αξιοπιστίας τους.
     

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ολα τα είδη ηλεκτρονικής απάτης -Πώς κλέβουν οι επιτήδειοι, τι να προσέξουν οι πολίτες
Ολα τα είδη ηλεκτρονικής απάτης -Πώς κλέβουν οι επιτήδειοι, τι να προσέξουν οι πολίτες
Αυξάνονται τα κρούσματα ηλεκτρονικής απάτης -Ποια είναι τα πιο διαδεδομένα ήδη -Τι πρέπει να προσέξουν οι πολίτες
Ολα τα είδη ηλεκτρονικής απάτης -Πώς κλέβουν οι επιτήδειοι, τι να προσέξουν οι πολίτες
Τέσσερις τρόποι ηλεκτρονικής απάτης – Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Τέσσερις τρόποι ηλεκτρονικής απάτης – Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Πάντως αυτό που προκύπτει από τα διάφορα περιστατικά που έχουν καταγραφεί, οι απατεώνες επικεντρώνονται κυρίως στο πώς θα μπορέσουν να ξεγελάσουν και να εξαπατήσουν τους πολίτες παρά στο να επιδιώξουν να παραβιάσουν ή να «χακάρουν» κάποιο σύστημα μίας τράπεζας.
Τέσσερις τρόποι ηλεκτρονικής απάτης – Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Περιπτώσεις εξαπάτησης επιχειρηματιών από δήθεν «ολλανδικές» εταιρείες του διαδικτύου
Περιπτώσεις εξαπάτησης επιχειρηματιών από δήθεν «ολλανδικές» εταιρείες του διαδικτύου
Ιδιαίτερα προσεκτικές στη συνεργασία τους με "ολλανδικές" εταιρείες του διαδικτύου, πρέπει να είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις όπως επισημαίνει σε ενημερωτικά έγγραφά του προς τα επιμελητήρια, το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβεία στη Χάγη.
Περιπτώσεις εξαπάτησης επιχειρηματιών από δήθεν «ολλανδικές» εταιρείες του διαδικτύου
Έξι κανόνες για να μην πιαστούν οι καταναλωτές στο «αγκίστρι» του ηλεκτρονικού "ψαρέματος" από επιτήδειους
Έξι κανόνες για να μην πιαστούν οι καταναλωτές στο «αγκίστρι» του ηλεκτρονικού "ψαρέματος" από επιτήδειους
Πολλαπλασιάζονται το τελευταίο χρονικό διάστημα τα φαινόμενα αποστολής ηλεκτρονικών μηνυμάτων εξαπάτησης από επιτήδειους, (τεχνική ηλεκτρονικού "ψαρέματος" τα λεγόμενα «phishing»).
Έξι κανόνες για να μην πιαστούν οι καταναλωτές στο «αγκίστρι» του ηλεκτρονικού "ψαρέματος" από επιτήδειους
Νέα απάτη με rapid test στη Σαντορίνη
Νέα απάτη με rapid test στη Σαντορίνη
Το Σαββατοκύριακο είδε το φως της δημοσιότητας το σκάνδαλο με εικονικούς εμβολιασμούς δεκάδων πολιτών στο εμβολιαστικό κέντρο του Κέντρου Υγείας Παλαμά Καρδίτσας.
Νέα απάτη με rapid test στη Σαντορίνη
Πλαστά πιστοποιητικά εμβολιασμού: Έτσι εντοπίζονται οι απάτες
Πλαστά πιστοποιητικά εμβολιασμού: Έτσι εντοπίζονται οι απάτες
Για το πώς εντοπίζονται οι απάτες με τα πλαστά πιστοποιητικά εμβολιασμού μίλησε ο διοικητής της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας Άγγελος Μπίνης.
Πλαστά πιστοποιητικά εμβολιασμού: Έτσι εντοπίζονται οι απάτες