fbpxΚορκίδης: Σε ετοιμότητα το λιανεμπόριο της Αττικής για Black Friday και εορταστική αγορά | Economistas.gr
Skip to main content

Κορκίδης: Σε ετοιμότητα το λιανεμπόριο της Αττικής για Black Friday και εορταστική αγορά

Κορκίδης: Σε ετοιμότητα το λιανεμπόριο της Αττικής για Black Friday και εορταστική αγορά
Ο Βασίλης Κορκίδης/ Φωτογραφία Eurokinissi

Στόχος για Black Friday - Cyber Monday είναι να ξεπεράσει η φετινή ανοιχτή αγορά τον τζίρο των 280 εκατ. ευρώ του περυσινού Νοεμβρίου και οι καταναλωτές να αυξήσουν τον μέσο όρο αγορών και χρημάτων που θα δαπανήσουν. Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης.

Ο κ. Κορκίδης επισήμανε τον προβληματισμό που δημιουργεί φέτος στους εμπόρους, περισσότερο η αγωνία για επάρκεια και ανατιμήσεις προϊόντων στα ράφια, λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, παρά τα πρόσθετα μέτρα λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων για τον κορωνοϊό. Επίσης τόνισε πως παρά τις μεγάλες ανατιμήσεις στις διεθνείς αγορές και τις δυσκολίες έγκαιρης προμήθειας εμπορευμάτων, οι προετοιμασίες για την κατανάλωση των τελευταίων ημερών του έτους στην ελληνική αγορά έχουν ολοκληρωθεί, χωρίς να επισημαίνονται εμφανείς ελλείψεις.

Ο ίδιος σημείωσε ακόμη ότι οι φόβοι για "μισογεμάτα ράφια" φαίνεται να απομακρύνονται, αλλά η αγωνία παραμένει για να διαπιστωθεί στην πράξη, εάν τελικά τα αποθέματα σε αποθήκες και ράφια θα αποδειχθούν επαρκή στη φετινή ζήτηση από τώρα μέχρι και τις γιορτές. Μεγάλη ανησυχία δημιουργεί η πληθωριστική έκρηξη στο 4%, καθώς προκαλεί ανατιμήσεις και δημιουργεί αβεβαιότητα στο "κόστος αντικατάστασης", κυριώς των εισαγόμενων εμπορευμάτων. Είναι σημαντικό ότι ο τζίρος της Black Friday και Cyber Monday στην ΕΕ τόσο το 2019 όσο και το 2020 εντός πανδημίας κινήθηκε σχεδόν στα ίδια επίπεδα, ξεπερνώντας το 1,5 δισ. ευρώ. Τόνισε πως στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Πρότεινε μάλιστα να προτιμηθούν και πάλι τα εγχώρια e-shops και τα τοπικά καταστήματα που παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια και ελκυστικές τιμές. Στόχος είναι να ξεπεράσει η φετινή ανοιχτή αγορά τον τζίρο των 280 εκατ. ευρώ του περυσινού Νοεμβρίου και οι καταναλωτές να αυξήσουν τον μέσο όρο αγορών και χρημάτων που θα δαπανήσουν. Στην αγορά της Αττικής είναι προτιμότερο να διαχειριστούμε μια ανοιχτή πόρτα καταστήματος με μια διαδικασία ελέγχου, παρά να δούμε μια κλειστή πόρτα.

Τέλος, σημείωσε «υπενθυμίζεται πως πέρυσι τον Νοέμβριο, τα φυσικά εμπορικά καταστήματα ήταν κλειστά για όλους, λόγω του γενικευμένου lockdown και των οριζόντιων περιοριστικών μέτρων, ενώ φέτος είναι ανοιχτά σε όλους όσους τηρούν τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από το πολύ επικίνδυνο 4ο κύμα της πανδημίας. Η αγορά της Αττικής πρέπει να παραμείνει ανοιχτή και να ολοκληρώσει άλλη μια δύσκολη χρονιά, λειτουργώντας την κρίσιμη εορταστική περιόδο με ετοιμότητα και όσο πιο κοντά γίνεται στη κανονικότητα».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συνήγορος του Καταναλωτή: Συμβουλές για συμφέρουσες και ασφαλείς συναλλαγές σε Black Friday και Cyber Monday
Συνήγορος του Καταναλωτή: Συμβουλές για συμφέρουσες και ασφαλείς συναλλαγές σε Black Friday και Cyber Monday
«Οι καταναλωτές είναι εκείνοι που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να καθορίζουν τον χρόνο και το περιεχόμενο των αγορών τους με σύνεση, στη βάση των πραγματικών αναγκών και των οικονομικών δυνατοτήτων τους και, πάντως, όχι υπό καθεστώς ψυχολογικής παρόρμησης». Αυτό υπογραμμίζει ο Συνήγορος του Καταναλωτή με αφορμή τις εκπτωτικές περιόδους της Black Friday και της Cyber Monday.
Συνήγορος του Καταναλωτή: Συμβουλές για συμφέρουσες και ασφαλείς συναλλαγές σε Black Friday και Cyber Monday
ΕΒΕΠ: Ο επιχειρηματικός κόσμος ζητάει από τα πολιτικά κόμματα την αποφυγή της προεκλογικής πλειοδοσίας
ΕΒΕΠ: Ο επιχειρηματικός κόσμος ζητάει από τα πολιτικά κόμματα την αποφυγή της προεκλογικής πλειοδοσίας
Ο επιχειρηματικός κόσμος ζητάει από τα πολιτικά κόμματα αυτοσυγκράτηση για την αποφυγή προεκλογικής πλειοδοσίας, επιθυμεί τη διατήρηση της δημοσιονομικής σταθερότητας, αναμένει την επιστροφή στην επενδυτική βαθμίδα και ζητά τη συνεχή στήριξη της πραγματικής οικονομίας.
ΕΒΕΠ: Ο επιχειρηματικός κόσμος ζητάει από τα πολιτικά κόμματα την αποφυγή της προεκλογικής πλειοδοσίας
Κορκίδης: Ισορροπημένη η αύξηση του κατώτατου μισθού
Κορκίδης: Ισορροπημένη η αύξηση του κατώτατου μισθού
«Αξιοποιώντας τη δυναμική της «κυκλικότητας» στην οικονομία, η κυβέρνηση επιχειρεί να δώσει, μέσω των επιχειρήσεων, νέα ώθηση στο διαθέσιμο εισόδημα των εργαζομένων, με την αύξηση του κατώτατου μισθού υπαλλήλων και του κατώτατου ημερομισθίου των εργατοτεχνιτών», δηλώνει ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, σε ανακοίνωσή του.
Κορκίδης: Ισορροπημένη η αύξηση του κατώτατου μισθού
 Κορκίδης: Οι επιχειρήσεις οφείλουμε να υποστηρίξουμε τη μετάβαση στην ενεργειακή βιωσιμότητα
Κορκίδης: Οι επιχειρήσεις οφείλουμε να υποστηρίξουμε τη μετάβαση στην ενεργειακή βιωσιμότητα
Κοινή εκστρατεία ξεκίνησαν η EuroCommerce και η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (BEUC) προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν τους ευρωπαίους καταναλωτές στην εξοικονόμηση ενέργειας.
Κορκίδης: Οι επιχειρήσεις οφείλουμε να υποστηρίξουμε τη μετάβαση στην ενεργειακή βιωσιμότητα
Κορκίδης: 10% αύξηση στον τζίρο έφερε η Black Friday – 300 εκατ. ευρώ το 15ήμερο
Κορκίδης: 10% αύξηση στον τζίρο έφερε η Black Friday – 300 εκατ. ευρώ το 15ήμερο
Τουλάχιστον 3 εκατομμύρια συναλλαγές, πωλήσεις με μέσο όρο απόδειξης γύρω στα 100 ευρώ έγιναν το τελευταίο τριήμερο σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ, Βασίλη Κορκίδη
Κορκίδης: 10% αύξηση στον τζίρο έφερε η Black Friday – 300 εκατ. ευρώ το 15ήμερο