fbpxΕΕΚΕ: Πέντε τρόποι προκειμένου να αποφύγετε πλασματικές προσφορές | Economistas.gr
Skip to main content

ΕΕΚΕ: Πέντε τρόποι προκειμένου να αποφύγετε πλασματικές προσφορές

ΕΕΚΕ: Πέντε τρόποι προκειμένου να αποφύγετε πλασματικές προσφορές
Black Friday / Φωτογραφία: Eurokinissi

Ο θεσμός της Black Friday, κατά τον οποίο τα καταστήματα που συμμετέχουν διαφημίζουν πολύ δελεαστικές προσφορές σε επιλεγμένα προϊόντα για περιορισμένο αριθμό ημερών, αντιμετωπίζεται από πολλούς καταναλωτές ως ευκαιρία για αγορές.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές. Ειδικά τη φετινή χρονιά, με την ακρίβεια να επιβαρύνει στον μέγιστο βαθμό τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, η ιεράρχηση των αναγκών και η έρευνα αγοράς καθίστανται πιο αναγκαίες από ποτέ.

Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της, «καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κ.λπ.) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι "πρέπει" να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά».

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών»:

  • Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
  • Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
  • Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
  • Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι' αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
  • Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πότε πέφτουν φέτος Black Friday και Cyber Monday
Πότε πέφτουν φέτος Black Friday και Cyber Monday
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών έχει καταθέσει πρόταση άμεσης κατάργησης του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
Πότε πέφτουν φέτος Black Friday και Cyber Monday
Ενδιάμεσες εκπτώσεις: Από 1 μέχρι 15 Νοεμβρίου -Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Ενδιάμεσες εκπτώσεις: Από 1 μέχρι 15 Νοεμβρίου -Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Το δεκαπενθήμερο των φθινοπωρινών ενδιάμεσων εκπτώσεων θα διεξαχθεί από την 1η έως και την 15η Νοεμβρίου 2021 και τα καταστήματα την Κυριακή 7 Νοεμβρίου μπορούν να λειτουργήσουν με προτεινόμενο ωράριο, από τις 11:00' έως τις 18:00'. 
Ενδιάμεσες εκπτώσεις: Από 1 μέχρι 15 Νοεμβρίου -Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Πρεμιέρα σήμερα για τις φθινοπωρινές εκπτώσεις
Πρεμιέρα σήμερα για τις φθινοπωρινές εκπτώσεις
Ένας μήνας γεμάτος με προσφορές και εκπτώσεις, είναι ο Νοέμβριος, με την αγορά να ευελπιστεί σε τόνωση του τζίρου ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων.
Πρεμιέρα σήμερα για τις φθινοπωρινές εκπτώσεις
ΕΕΤΤ: Συστάσεις σε καταναλωτές, εταιρείες ταχυμεταφορών και e-shops εν όψει των εκπτωτικών ημερών
ΕΕΤΤ: Συστάσεις σε καταναλωτές, εταιρείες ταχυμεταφορών και e-shops εν όψει των εκπτωτικών ημερών
Συστάσεις προς τους καταναλωτές, εταιρείες ταχυμεταφορών και e-shops εν όψει των εκπτωτικών ημερών και της εορταστικής περιόδου απευθύνει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
ΕΕΤΤ: Συστάσεις σε καταναλωτές, εταιρείες ταχυμεταφορών και e-shops εν όψει των εκπτωτικών ημερών
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές ενόψει Black Friday και Cyber Monday
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές ενόψει Black Friday και Cyber Monday
Τα εκπτωτικά γεγονότα της φετινής Black Friday και της Cyber Monday, που ακολουθεί αμέσως μετά, αναμένεται να αυξήσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών για αγορές με μειωμένες τιμές.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές ενόψει Black Friday και Cyber Monday
Κορκίδης: Σε ετοιμότητα το λιανεμπόριο της Αττικής για Black Friday και εορταστική αγορά
Κορκίδης: Σε ετοιμότητα το λιανεμπόριο της Αττικής για Black Friday και εορταστική αγορά
Στόχος για Black Friday - Cyber Monday είναι να ξεπεράσει η φετινή ανοιχτή αγορά τον τζίρο των 280 εκατ. ευρώ του περυσινού Νοεμβρίου και οι καταναλωτές να αυξήσουν τον μέσο όρο αγορών και χρημάτων που θα δαπανήσουν. Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης.
Κορκίδης: Σε ετοιμότητα το λιανεμπόριο της Αττικής για Black Friday και εορταστική αγορά