fbpxΑνάπτυξη κατά 1,3% παρουσίασε το λιανεμπόριο τροφίμων το 2021 | Economistas.gr
Skip to main content

Ανάπτυξη κατά 1,3% παρουσίασε το λιανεμπόριο τροφίμων το 2021

Ανάπτυξη κατά 1,3% παρουσίασε το λιανεμπόριο τροφίμων το 2021
Μια γυναίκα ψωνίζει τρόφιμα σε σούπερ μάρκετ / Φωτογραφία: Eurokinissi

Θετικά σε αξία στο 1,3%, έκλεισε το 2021 το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών). Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας NielsenIQ τα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο 0,7%, πολύ κοντά στην εκτίμηση που είχε κάνει η NielsenIQ στις αρχές της χρονιάς.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που παρουσίασε θετική τάση της τάξεως του 1,6%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και στα προϊόντα οικιακής χρήσης σημείωσαν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία κατά 1,7% και 2,4% αντίστοιχα.

Το σύνολο των κατηγοριών bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφάνισε την πιο θετική, διψήφια τάση στο 14,9%. Αντίστοιχα, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα αναπτύχθηκαν οριακά θετικά με 0,3%.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2.500τ.μ. (hypermarkets) συνέχισαν και το 2021 να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του 8,1% στις πωλήσεις τους. Σε ρυθμό ανάπτυξης, αν και αρκετά πιο συγκρατημένο, ακολούθησαν οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ., στο 1,5%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.

Αναφορικά με τις γεωγραφικές περιοχές, παρουσίασαν θετικές τάσεις -με πιο υψηλή αυτή της Πελοποννήσου στο 4,5% - με εξαίρεση την Αττική, η οποία κινήθηκε πτωτικά στο 0,4%.

Σε επίπεδο κατηγοριών, στα τρόφιμα και ποτά, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσίασαν ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (βότκα 18,4%, ρούμι 16,5%, ουίσκι 13,3%), ενώ επίσης πολύ υψηλά ποσοστά αύξησης των πωλήσεών τους παρουσίασαν, μεταξύ άλλων, κατηγορίες όπως τα φυτικά ροφήματα (20,9%), καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά (16,5%).

Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, οι δύο κατηγορίες που σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις στις πωλήσεις τους το 2021 είναι τα αντισηπτικά (37,9%) καθώς και τα σαπούνια για το πλύσιμο των χεριών (17,7%), γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στην εξορθολογίκευση της χρήσης τους, σε σχέση με το 2020. Επίσης, έντονα αρνητική ήταν η τάση των καθαριστικών σπιτιού (13,9%), καθώς και της κατηγορίας των χλωρινών (12,6%).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

 Μειωμένες οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τον Δεκέμβριο του 2021
Μειωμένες οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τον Δεκέμβριο του 2021
Μειωμένες κατά 1% ήταν οι πωλήσεις στο σύνολο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τον μήνα Δεκέμβριο του 2021 σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό.
Μειωμένες οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τον Δεκέμβριο του 2021
Η πανδημία έδωσε ώθηση στην βραχυχρόνια μίσθωση - Πρώτη η Ελλάδα στην Ευρώπη σε ζήτηση στα καταλύματα
Η πανδημία έδωσε ώθηση στην βραχυχρόνια μίσθωση - Πρώτη η Ελλάδα στην Ευρώπη σε ζήτηση στα καταλύματα
Η πανδημία απoδείχθηκε μια τεράστια ευκαιρία για την βραχυχρόνια μίσθωση στην Ελλάδα, γεγονός που το εκμεταλλεύτηκε και η εγχώρια αγορά σημειώνοντας σημαντική ανάπτυξη, όπως αυτό έγινε γνωστό στο πλαίσιο των εργασιών του 4ου BnB Greece Conference 2022 που λαμβάνει χώρα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.
Η πανδημία έδωσε ώθηση στην βραχυχρόνια μίσθωση - Πρώτη η Ελλάδα στην Ευρώπη σε ζήτηση στα καταλύματα
Αύξηση 10,8% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Φεβρουάριο
Αύξηση 10,8% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Φεβρουάριο
Αύξηση 10,8% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Φεβρουάριο εφέτος, καθώς μείωση του τζίρου καταγράφηκε μόνο στα σούπερ μάρκετ και γενικότερα στα καταστήματα ειδών διατροφής.
Αύξηση 10,8% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Φεβρουάριο
Metro UK: Κάλεσμα στους Βρετανούς να επισκεφτούν την Ελλάδα
Metro UK: Κάλεσμα στους Βρετανούς να επισκεφτούν την Ελλάδα
Κάλεσμα να επισκεφτούν την Ελλάδα μετά τη «χαλάρωση» των μέτρων από αρχές Μαΐου, απευθύνει στoυς Βρετανούς ταξιδιώτες η δημοφιλής Βρετανική εφημερίδα Metro UK.
Metro UK: Κάλεσμα στους Βρετανούς να επισκεφτούν την Ελλάδα
PwC: Δυναμική χρονιά για την ελληνική επιχειρηματικότητα το 2021 σε εξαγορές και συγχωνεύσεις
PwC: Δυναμική χρονιά για την ελληνική επιχειρηματικότητα το 2021 σε εξαγορές και συγχωνεύσεις
Συνολικά κεφάλαια ύψους 12 δισ. ευρώ προσέλκυσαν οι ελληνικές επιχειρήσεις, μέσα από εξαγορές και συγχωνεύσεις, εκδόσεις εταιρικών ομολόγων και αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου και αποκρατικοποιήσεις το 2021, καταγράφοντας χρονιά-ρεκόρ και θέτοντας τη βάση για ακόμα υψηλότερα επίπεδα το 2022.
PwC: Δυναμική χρονιά για την ελληνική επιχειρηματικότητα το 2021 σε εξαγορές και συγχωνεύσεις