Σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία λόγω της τεχνητής νοημοσύνης, μόνο το 11% των εργαζομένων παγκοσμίως θεωρούνται “future-ready”, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Global Workforce of the Future του Ομίλου Adecco (τα ευρήματα είναι ακόμη χαμηλότερα για την Ελλάδα, με μόλις 5%).
Τα αποτελέσματα έρευνας για τις καταναλωτικές δαπάνες ανά γενιά, εστιάζοντας στη Γενιά Χ, δηλαδή όσους γεννήθηκαν μεταξύ 1965 και 1980 δημοσίευσε πρόσφατα η NielsenIQ (NIQ), σε συνεργασία με το World Data Lab (WDL).
Μια νέα παγκόσμια μελέτη από την International Workplace Group (IWG), την κορυφαία πλατφόρμα εργασίας στον κόσμο, με επωνυμίες όπως η Spaces, η Regus και η HQ, αποκαλύπτει ότι οι εργαζόμενοι της Gen Ζ διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) από το σύνολο του εργατικού δυναμικού, υποστηρίζοντας τους μεγαλύτερους σε ηλικία συναδέλφους ώστε να συμβάλλουν στην ενίσχυση της παραγωγικότητας και βελτίωσης της συνεργασίας σε υβριδικά εργασιακά περιβάλλοντα.
Σύμφωνα με τη νέα Έρευνα Προοπτικών Απασχόλησης του ομίλου ManpowerGroup στην οποία συμμετείχαν 525 Έλληνες εργοδότες, το 4ο τρίμηνο του 2025 οι προσδοκίες απασχόλησης ανέρχονται σε 16%.
Νέα πανελλαδική έρευνα της Plum σε συνεργασία με την Palmos Analysis εντοπίζει σημαντικά κενά στην οικονομική προετοιμασία των Ελλήνων. Παρόλο που οι περισσότεροι καταφέρνουν να ισορροπούν το εισόδημα με τα έξοδά τους, η δημιουργία ανθεκτικότητας απέναντι σε απρόσμενα έξοδα παραμένει πρόκληση.
Καθώς οι αγορές εργασίας διεθνώς αντιμετωπίζουν πιέσεις κόστους και ανισορροπίες στην προσφορά και τη ζήτηση ταλέντου, η κινητικότητα των εργαζόμενων (employee mobility) στο εσωτερικό των οργανισμών αποκτά νέα στρατηγική σημασία. Σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα EY 2025 Mobility Reimagined Survey, όλο και περισσότεροι οργανισμοί αξιοποιούν την κινητικότητα των εργαζόμενων για να απαντήσουν σε ένα από τα πιο πιεστικά ζητήματα της εποχής: την έλλειψη εξειδικευμένου ταλέντου.
Σύμφωνα με την έρευνα της Kaspersky, λιγότερο από το ένα τρίτο των συμμετεχόντων εμπιστεύεται την τεχνητή νοημοσύνη για τον σχεδιασμό ταξιδιών· ωστόσο, το 96% όσων το έκαναν δηλώνει ικανοποιημένο από την εμπειρία, ενώ το 84% σκοπεύει να τη χρησιμοποιήσει ξανά στο μέλλον.
H έρευνα της Experis «Future Forward: Χτίζοντας και Διατηρώντας μια Ουσιαστική Καριέρα στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης», brand του ομίλου ManpowerGroup, βασισμένη σε δεδομένα από 40.000 εργοδότες και 12.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, προσφέρει πρακτικές κατευθύνσεις τόσο για οργανισμούς που υιοθετούν την Τεχνητή Νοημοσύνη, όσο και για επαγγελματίες που θέλουν να προσαρμοστούν και να εξελιχθούν στην εποχή της γενετικής και agentic AI.
Οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο είναι πιο εξειδικευμένοι και σίγουροι από ποτέ - όμως αυτή η εμπιστοσύνη δεν μεταφράζεται σε ικανοποίηση ή αφοσίωση στην εργασία.
Καθώς το ελληνικό καλοκαίρι φτάνει με την υπόσχεση για ξέγνοιαστες διακοπές και ηλιόλουστες αποδράσεις, νέα πανελλαδική έρευνα της Plum αποκαλύπτει πως αυτή η εποχή φέρνει και αυξημένες δαπάνες, με τις αποταμιεύσεις να περνούν σε δεύτερη μοίρα.
Σε κλίμα επιφυλακής φαίνεται να κινούνται οι Έλληνες καταναλωτές, με τις καθημερινές τους δαπάνες να παρουσιάζουν σημαντική πτώση, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Plum, της έξυπνης εφαρμογής διαχείρισης χρημάτων.