fbpxΣούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 4,5% στο εννεάμηνο του 2022 | Economistas.gr
Skip to main content

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 4,5% στο εννεάμηνο του 2022

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 4,5% στο εννεάμηνο του 2022
Φωτογραφία: Eurokinissi

Εμφανής είναι η επίδραση που έχει ο πληθωρισμός στην κατανάλωση των προϊόντων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI. Το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2022 ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε 4,5%, γεγονός που οφείλεται στις ανατιμήσεις και όχι στην αύξηση της ζήτησης. Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκε στα 6,2 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2022 από 6 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2021. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,4% στο εννεάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Αυτό που φαίνεται από τα στοιχεία της IRI στις συγκρίσεις ανά μήνα είναι ότι μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ του ρυθμού αύξησης της αξίας πωλήσεων και του όγκου πωλήσεων. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 11,1% σε σχέση με τον περυσινό Σεπτέμβριο. Αντίστοιχα, ο όγκος πωλήσεων τον Σεπτέμβριο ήταν οριακά αυξημένος κατά 0,3%. 

Την ίδια στιγμή, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 15,9% στο εννεάμηνο του 2022, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 12,8%.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων στο εννεάμηνο αυξήθηκε 4,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 2,4% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 0,5%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 0,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειωμένος 4,7% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειωμένος κατά 5,9%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τρεις και συγκεκριμένα στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,7%), στα σνακς (1,4%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (0,5%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 4,9%), στα υλικά μαγειρικής (0,7%), στα αλκοολούχα (5,6%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (4,8%), στα είδη ατομικής υγιεινής (4,5%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (6,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (5,5%).

Σημειώνεται ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Σεπτέμβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (10,8%), στα είδη ατομικής υγιεινής (10,5%) και στα γαλακτοκομικά (9,3%).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

MarketPass για ένα εξάμηνο από τον Φεβρουάριο -Τι είναι και πώς θα λειτουργήσει το μέτρο
MarketPass για ένα εξάμηνο από τον Φεβρουάριο -Τι είναι και πώς θα λειτουργήσει το μέτρο
Το MarketPass, τη νέα πρωτοβουλία στήριξης των νοικοκυριών ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής κατά τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό ο πρωθυπουργός.
MarketPass για ένα εξάμηνο από τον Φεβρουάριο -Τι είναι και πώς θα λειτουργήσει το μέτρο
Αύξηση 12,8% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου τον Οκτώβριο
Αύξηση 12,8% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου τον Οκτώβριο
Αύξηση 12,8% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου της χώρας, με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων και για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, τον Οκτώβριο εφέτος και ανήλθε σε 3,18 δισ. ευρώ, έναντι 2,82 δισ. ευρώ τον Οκτώβριο 2021.
Αύξηση 12,8% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου τον Οκτώβριο
Εορταστικό ωράριο 2022: Τι ισχύει για σούπερ μάρκετ και καταστήματα έως την Πρωτοχρονιά
Εορταστικό ωράριο 2022: Τι ισχύει για σούπερ μάρκετ και καταστήματα έως την Πρωτοχρονιά
Σε εορταστικούς ρυθμούς θα λειτουργήσει αυτή την εβδομάδα η αγορά, για δώρα και απαραίτητα ψώνια. Καταστήματα και σούπερ μάρκετ θα ανοίξουν ξανά και θα λειτουργήσουν με εορταστικό ωράριο για να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές.
Εορταστικό ωράριο 2022: Τι ισχύει για σούπερ μάρκετ και καταστήματα έως την Πρωτοχρονιά
Οδηγός για το Market Pass: Δικαιούχοι, εξαιρέσεις, ημερομηνίες
Οδηγός για το Market Pass: Δικαιούχοι, εξαιρέσεις, ημερομηνίες
Η πλατφόρμα για το market pass αναμένεται να ανοίξει μετά τα μέσα Φεβρουαρίου και, σύμφωνα με πληροφορίες, θα δέχεται αιτήσεις τουλάχιστον μέχρι τις 15 Μαρτίου.
Οδηγός για το Market Pass: Δικαιούχοι, εξαιρέσεις, ημερομηνίες
Αύξηση 15% σημείωσε ο τζίρος στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου, τον Νοέμβριο
Αύξηση 15% σημείωσε ο τζίρος στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου, τον Νοέμβριο
Αύξηση 15% σημείωσε ο τζίρος στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, τον Νοέμβριο πέρυσι και ανήλθε σε 3,31 δισ. ευρώ, έναντι των 2,88 δισ. ευρώ τον Νοέμβριο 2021.
Αύξηση 15% σημείωσε ο τζίρος στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου, τον Νοέμβριο
Παπαθανάσης: Με την ίδια γραμματοσειρά θα αναγράφεται, στα καρτελάκια στα σούπερ μάρκετ, η τιμή του προϊόντος και η τιμή ανά κιλό ή λίτρο
Παπαθανάσης: Με την ίδια γραμματοσειρά θα αναγράφεται, στα καρτελάκια στα σούπερ μάρκετ, η τιμή του προϊόντος και η τιμή ανά κιλό ή λίτρο
«Αυτό που θα διορθώσουμε, προς διευκόλυνση των καταναλωτών, είναι τα καρτελάκια στα σούπερ μάρκετ, στα οποία θα αναγράφεται με την ίδια γραμματοσειρά η τιμή του προϊόντος και η τιμή ανά κιλό ή μονάδας όγκου». Αυτό ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Open υπενθυμίζοντας ότι σήμερα χρησιμοποιείται μικρότερη γραμματοσειρά για την τιμή ανά κιλό ή μονάδας όγκου.
Παπαθανάσης: Με την ίδια γραμματοσειρά θα αναγράφεται, στα καρτελάκια στα σούπερ μάρκετ, η τιμή του προϊόντος και η τιμή ανά κιλό ή λίτρο