fbpxΈρευνα: Το 85,7% των επιχειρήσεων αναζητεί νέους ή πρόσθετους προμηθευτές, ώστε να βελτιώσει τα κόστη του | Economistas.gr
Skip to main content

Έρευνα: Το 85,7% των επιχειρήσεων αναζητεί νέους ή πρόσθετους προμηθευτές, ώστε να βελτιώσει τα κόστη του

Έρευνα: Το 85,7% των επιχειρήσεων αναζητεί νέους ή πρόσθετους προμηθευτές, ώστε να βελτιώσει τα κόστη του
Εργασία μέσω Laptop/ Φωτογραφία shutterstock

Ριζικές ανακατατάξεις στις σχέσεις των γερμανικών επιχειρήσεων με παρουσία στην Ελλάδα με τους προμηθευτές τους (Β2Β) επιφέρουν οι συνέπειες της γεωπολιτικής κρίσης, η οποία ακολούθησε την πανδημική, οπότε καταγράφηκαν οι πρώτες πληθωριστικές πιέσεις διεθνώς.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα AHK World Business Outlook, που πραγματοποιήθηκε από την Κεντρική Ένωση Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων Γερμανίας (DIHK) και συμμετείχαν επιχειρήσεις-μέλη του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, οι 7 στις 10 επιχειρήσεις αναζήτησαν ή σχεδιάζουν να αναζητήσουν νέους ή πρόσθετους προμηθευτές, ώστε να αντιμετωπίσουν νέες αντιξοότητες σχετικά με τα κόστη παραγωγής, τη διακίνηση των εμπορευμάτων και τα ρίσκα των συναλλαγών.

Από το σύνολο των ερωτηθέντων προκύπτει επίσης ότι οι 7 στους 10 αναζητήσαν νέες συνεργασίες με προμηθευτές της εγχώριας αγοράς, με τους 8 στους 10 να έχουν ως κύριο στόχο τη διαχείριση των αυξημένων κοστολογίων.

Αναλυτικότερα, τα βασικότερα συμπεράσματα του νέου AHK World Business Outlook έχουν ως εξής:

  • Το κόστος ενέργειας (66%), η ζήτηση (40,4%), η έλλειψη ειδικευμένων εργαζόμενων (36,5%), οι τιμές των πρώτων υλών (36,2%) και το πλαίσιο οικονομικής πολιτικής (28,8%), αποτελούν τους πέντε βασικότερους κινδύνους για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, με τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα (27,7%) να λογίζονται ως ο έκτος σε σειρά κίνδυνος για την αγορά.
  • Προς αντιμετώπιση των κινδύνων που έχουν ανακύψει από την τρέχουσα κρίση, το 37,1% των επιχειρήσεων επέλεξε νέους ή πρόσθετους προμηθευτές, ενώ το 42,9% σχεδιάζει να πράξει ανάλογα. Επίσης, το 31,3% αύξησε τους αποθηκευτικούς του χώρους και το 15,6% σχεδιάζει να κινηθεί ανάλογα, ενώ το 36,8% μετακύλησε στο πελατειακό του κοινό τις πιέσεις του κόστους από πρωτογενή προϊόντα, ενέργεια, πρώτες ύλες και εργασία, με το 52,6% να σχεδιάζει ανάλογες κινήσεις.
  • Το 71,4% των επιχειρήσεων αναζήτησε ή αναζητεί νέους προμηθευτές εντός της εγχώριας αγοράς, το 40,4% στράφηκε προς τη Γερμανία, το 36,5% γενικότερα προς την Ευρωζώνη, το 28,8% προς την Ανατολική και Νοτιοανατολική Ευρώπη (χώρες εκτός ΕΕ) και το 14,3% προς άλλες χώρες της ΕΕ, ενώ την Κίνα επέλεξε το 10,7% των επιχειρήσεων.
  • Το 85,7% των επιχειρήσεων αναζητεί νέους ή πρόσθετους προμηθευτές, ώστε να βελτιώσει τα κόστη του, το 53,6% επιδιώκει τη διαφοροποίηση ή την ελαχιστοποίηση του κινδύνου από την αθέτηση πληρωμών, ενώ το 28,6% στοχεύει στην εξασφάλιση ευκολότερης πρόσβασης σε πρώτες ύλες, το 21,4% στη συμμόρφωση στις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις βιωσιμότητας και το 14,3% στην αντιμετώπιση εμπορικών φραγμών, δασμών και κυρώσεων που ισχύουν σε άλλες χώρες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ερευνα -Η αγορά εργασίας στην Ελλάδα: Τα προσόντα, brain drain, τηλεργασία -Ποιοι δηλώνουν ικανοποιημένοι
Ερευνα -Η αγορά εργασίας στην Ελλάδα: Τα προσόντα, brain drain, τηλεργασία -Ποιοι δηλώνουν ικανοποιημένοι
Τη χαρτογράφηση του εργασιακού περιβάλλοντος στην Ελλάδα μέσα από τις απόψεις των εργαζομένων και των υποψηφίων επιχειρεί η έρευνα «Η Απασχολησιμότητα στην Ελλάδα 2022», που πραγματοποιήθηκε για όγδοη συνεχή φορά από την Adecco σε συνεργασία με την Global Link και την H+K Strategies.
Ερευνα -Η αγορά εργασίας στην Ελλάδα: Τα προσόντα, brain drain, τηλεργασία -Ποιοι δηλώνουν ικανοποιημένοι
Έρευνα Pricefox.gr: Η Ευρωπαϊκή κατάταξη της Ελλάδας σε υποδομές
Έρευνα Pricefox.gr: Η Ευρωπαϊκή κατάταξη της Ελλάδας σε υποδομές
Με τον τουρισμό να ανέρχεται σε επίπεδα ρεκόρ στην Ελλάδα και την κυκλοφορία στους δρόμους να αυξάνεται συνεχώς καθώς χαλαρώνουν τα μέτρα της πανδημίας, μεγάλο ενδιαφέρον έχει η αξιολόγηση των υποδομών μεταφοράς σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Έρευνα Pricefox.gr: Η Ευρωπαϊκή κατάταξη της Ελλάδας σε υποδομές
Έρευνα Pricefox.gr – Focus Bari: Η χρήση του Διαδικτύου και οι Ηλεκτρονικές Αγορές στην Ελλάδα
Έρευνα Pricefox.gr – Focus Bari: Η χρήση του Διαδικτύου και οι Ηλεκτρονικές Αγορές στην Ελλάδα
Η έρευνα του Pricefox.gr με στοιχεία της Focus Bari παρουσιάζει την εξέλιξη της χρήσης του διαδικτύου και των ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα το 1ο εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021.
Έρευνα Pricefox.gr – Focus Bari: Η χρήση του Διαδικτύου και οι Ηλεκτρονικές Αγορές στην Ελλάδα
NielsenIQ: Αύξηση τζίρου 6,3% για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το 2022
NielsenIQ: Αύξηση τζίρου 6,3% για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το 2022
Θετικό ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 6,3% παρουσίασε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) για το σύνολο του 2022.
NielsenIQ: Αύξηση τζίρου 6,3% για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το 2022
Πώς φαντάζονται οι πολίτες τη ζωή στην Ελλάδα το 2040
Πώς φαντάζονται οι πολίτες τη ζωή στην Ελλάδα το 2040
Την ισχυρή πεποίθηση ότι έχουν λόγο και τρόπο να κάνουν πράγματα για να αλλάξουν το μέλλον και να διαμορφώσουν τις συνθήκες στις οποίες θα ζούμε το 2040, εκφράζει πάνω από το 50% των Ελλήνων και Ελληνίδων που συμμετείχαν σε πανευρωπαϊκή έρευνα #OurFuture.
Πώς φαντάζονται οι πολίτες τη ζωή στην Ελλάδα το 2040
Έρευνα EY: Η αύξηση του κόστους ζωής παγκοσμίως, προβληματίζει τους καταναλωτές
Έρευνα EY: Η αύξηση του κόστους ζωής παγκοσμίως, προβληματίζει τους καταναλωτές
Τις δαπάνες τους εξακολουθούν να περιορίζουν οι καταναλωτές παγκοσμίως, καθώς προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που δημιουργεί ο πληθωρισμός, με το 94% των ερωτηθέντων σε σχετική έρευνα της EY να ανησυχούν για την αύξηση του κόστους ζωής.
Έρευνα EY: Η αύξηση του κόστους ζωής παγκοσμίως, προβληματίζει τους καταναλωτές