Οι κολοσσοί της ευρωπαϊκής ναυτιλίας -Ποια λιμάνια κρατούν τα σκήπτρα, τι δείχνουν τα τελευταία στοιχεία
Η ναυτιλία μικρών αποστάσεων, δηλαδή η θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων σε σχετικά κοντινές αποστάσεις μεταξύ λιμένων της ΕΕ και γειτονικών περιοχών, παραμένει κομβική για το ευρωπαϊκό εμπόριο.
Σύμφωνα με την έκθεση «Key figures on Europe – 2025 edition», που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο, το 2023 μέσω των βασικών λιμένων της Ένωσης διακινήθηκαν 1,6 δισ. τόνοι εμπορευμάτων, ποσότητα μειωμένη κατά 5,4% σε σχέση με το 2022.
Ρότερνταμ: Ο «ηγέτης» της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
Στην κορυφή της κατάταξης βρέθηκε το Ρότερνταμ (Ολλανδία) με 159 εκατομμύρια τόνους, που αντιστοιχούν σχεδόν στο 10% του συνόλου της ΕΕ. Στη δεύτερη θέση ακολούθησε το Αμβέρσα-Μπριζ (Βέλγιο) με 119 εκατομμύρια τόνους, ενώ τρίτο ήταν το Γκντάνσκ (Πολωνία) με 61 εκατομμύρια τόνους.
Διαβάστε επίσης: Μπιλ Γκέιτς: Η κακή συνήθεια των φοιτητικών χρόνων που έπρεπε να «νικήσει» για να πετύχει
Ανάμεσα στους υπόλοιπους μεγάλους λιμένες ξεχωρίζουν:
- Ρότερνταμ (Ολλανδία) – 159 εκατ. τόνοι
- Αμβέρσα-Μπριζ (Βέλγιο) – 119 εκατ. τόνοι
- Γκντάνσκ (Πολωνία) – 61 εκατ. τόνοι
- Γένοβα (Ιταλία) – 46 εκατ. τόνοι
- Μασσαλία (Γαλλία) – 42 εκατ. τόνοι
- Κωστάντζα (Ρουμανία) – 38 εκατ. τόνοι
- Άμστερνταμ (Ολλανδία) – 39 εκατ. τόνοι
- Αλχεθίρας (Ισπανία) – 39 εκατ. τόνοι
- Αμβούργο (Γερμανία) – 35 εκατ. τόνοι
- HAROPA – Λε Αβρ & Ρουέν (Γαλλία) – 33 εκατ. τόνοι
- Βαλένθια (Ισπανία) – 30 εκατ. τόνοι
- Πειραιάς (Ελλάδα) – 29 εκατ. τόνοι
- Γκέτεμποργκ (Σουηδία) – 28 εκατ. τόνοι
- Λιβόρνο (Ιταλία) – 26 εκατ. τόνοι
- Δουβλίνο (Ιρλανδία) – 24 εκατ. τόνοι
- Βαρκελώνη (Ισπανία) – 23 εκατ. τόνοι
- Κλαϊπέντα (Λιθουανία) – 22 εκατ. τόνοι
- Ραβέννα (Ιταλία) – 22 εκατ. τόνοι
- Αουγκούστα (Ιταλία) – 22 εκατ. τόνοι
- Στάβανγκερ (Νορβηγία) – 21 εκατ. τόνοι*

Συνολικά, οι 20 μεγαλύτεροι λιμένες συγκέντρωσαν το 54% του συνόλου της βραχυπρόθεσμης ναυσιπλοΐας στην ΕΕ, γεγονός που δείχνει τη στρατηγική σημασία τους για το εμπόριο και τις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Σημειώνεται πως η Νορβηγία, αν και δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, περιλαμβάνεται στις στατιστικές της Eurostat για τη βραχυπρόθεσμη ναυσιπλοΐα, καθώς ανήκει στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ) και στην ΕΖΕΣ. Για τον λόγο αυτόν, τα μεγάλα της λιμάνια –όπως το Στάβανγκερ– εμφανίζονται δίπλα στα λιμάνια των κρατών-μελών της ΕΕ στις σχετικές κατατάξεις.
Πηγή: Eurostat