fbpxΔυο προσφυγές στο διαγωνισμό για τα 750 αστικά λεωφορεία | Economistas.gr Skip to main content

Δυο προσφυγές στο διαγωνισμό για τα 750 αστικά λεωφορεία

Δυο προσφυγές στο διαγωνισμό για τα 750 αστικά λεωφορεία
Πηγή: Eurokinissi

Δύο προσφυγές οι οποίες αφορούν στους όρους του διαγωνισμού για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, έχουν κατατεθεί στην ανεξάρτητη αρχή προδικαστικών προσφυγών σύμφωνα με πληροφορίες του economistas.

Οι προσφυγές, που έχουν υποβληθεί από δύο μεγάλες εταιρείες στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αφορούν στα τεχνικά χαρακτηριστικά των νέων λεωφορείων και στους όρους συντήρησής τους, όπως αυτοί προβλέπονται στο κείμενο της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Ο ανοικτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός με προϋπολογισμό 461 εκατομμύρια ευρώ, ο οποίος ξεκίνησε από το υπουργείο Υποδομών εν μέσω της προεκλογικής περιόδου και δίχως εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, προβλέπει την προμήθεια 100 πετρελαιοκίνητων αρθρωτών, 330 οχημάτων φυσικού αερίου και 320 ηλεκτρικών λεωφορείων.

Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, οι εταιρείες που έχουν υποβάλει προσφυγές θεωρούν προβληματικό τον όρο του διαγωνισμού πως ο ανάδοχος θα πρέπει να αναλάβει τη συντήρηση των λεωφορείων για 15 έτη, η οποία θα πραγματοποιείται σε αμαξοστάσια των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών, στα οποία ο ανάδοχος δε θα έχει κανένα έλεγχο.

Κατά τις ίδιες πηγές, η πρόβλεψη που αφορά στη συντήρηση των 320 ηλεκτρικών λεωφορείων για 15 έτη προκαλεί προβληματισμό, δεδομένου ότι τα οχήματα αυτά ενσωματώνουν νέα τεχνολογία για την οποία η αγορά δεν γνωρίζει ακόμα τις προδιαγραφές συντήρησης.

Στις προσφυγές επισημαίνεται επίσης πως το θεσμικό πλαίσιο σε ό,τι αφορά τη λειτουργία και συντήρηση των ηλεκτρικών λεωφορείων είναι ελλιπές. Για να λειτουργήσει ένα ηλεκτρικό λεωφορείο θα πρέπει να τοποθετηθούν φορτιστές κατά μήκος της διαδρομής των δρομολογίων που θα εκτελεί. Ωστόσο, στην Ελλάδα δεν είναι καθορισμένα τα σημεία στα οποία θα τοποθετηθούν τα μηχανήματα αυτά.

Σύμφωνα με το διαγωνισμό μάλιστα, ο ανάδοχος θα πρέπει να εξασφαλίσει και τις σχετικές άδειες για την απόκτηση και εγκατάσταση των φορτιστών.

Στελέχη του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας τονίζουν πως ο διαγωνισμός θα έπρεπε να έχει προετοιμαστεί καλύτερα και ότι η διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε ήταν επουσιώδης και βιαστική. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός πως ενώ ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός είναι διεθνής, το κείμενο δεν έχει μεταφραστεί σε καμία ξένη γλώσσα.

Η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται ουσιαστικά στον αέρα δεδομένου πως ακόμα δεν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της προμήθειας των νέων λεωφορείων. Το υπουργείο Υποδομών υποστηρίζει ότι θα εξασφαλίσει τα απαραίτητα κονδύλια, ύψους 461 εκατομμυρίων ευρώ, από το ΕΣΠΑ ενώ έχει υποβάλει αίτημα και στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, δίχως ωστόσο να έχει λάβει καταφατικές απαντήσεις ακόμα.

Η ανεξάρτητη αρχή προδικαστικών προσφυγών αναμένεται να ολοκληρώσει την εξέταση των δύο προσφυγών έως το τέλος Ιουλίου. Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής οικονομικών προσφορών έχει μετατεθεί στις 17 Σεπτεμβρίου, από τις 5 Ιουλίου που είχε οριστεί αρχικά, δύο ημέρες πριν τη διεξαγωγή των εθνικών εκλογών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Απάντηση στο Yπ. Μεταφορών για τον διαγωνισμό λεωφορείων
Απάντηση στο Yπ. Μεταφορών για τον διαγωνισμό λεωφορείων
Εξασφαλισμένη είναι η χρηματοδότηση για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων σε Αττική και Θεσσαλονίκη απαντά το Yπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε δημοσίευμα του economistas.
Απάντηση στο Yπ. Μεταφορών για τον διαγωνισμό λεωφορείων
Νόμος για να σταματήσει το αλαλούμ με τις προσφυγές στα έργα
Νόμος για να σταματήσει το αλαλούμ με τις προσφυγές στα έργα
Στόχος είναι να ισχύσει ό,τι και στις περισσότερες χώρες στο εξωτερικό στις οποίες οι εταιρείες πληρώνουν τα πρόστιμα που τους επιβάλλονται και απαλλάσσονται από περαιτέρω κυρώσεις.
Νόμος για να σταματήσει το αλαλούμ με τις προσφυγές στα έργα
Διαγωνισμός μαμούθ για 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Διαγωνισμός μαμούθ για 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Τη διενέργεια μεγάλου διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια έως και 1.000 λεωφορείων για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, εξετάζει το υπουργείο Υποδομών.
Διαγωνισμός μαμούθ για 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Πενιχρά έσοδα σε λεωφορεία και τρόλεϊ παρά το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Πενιχρά έσοδα σε λεωφορεία και τρόλεϊ παρά το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Βουτιά στα έσοδα σε σχέση με το 2017. Αδύναμος κρίκος η ΟΣΥ, η αρμόδια ΔΕΚΟ για τη διαχείριση και λειτουργία των λεωφορείων και των τρόλεϊ.
Πενιχρά έσοδα σε λεωφορεία και τρόλεϊ παρά το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Πιθανές νέες καθυστερήσεις στην επέκταση του μετρό προς Πειραιά
Πιθανές νέες καθυστερήσεις στην επέκταση του μετρό προς Πειραιά
Δεν έχει διεξαχθεί ακόμα διαγωνισμός για την εγκατάσταση πυλών εισόδου – εξόδου, ενώ το έργο πρέπει να παραδοθεί το καλοκαίρι. Οι φόβοι από την προσφυγή του ισπανικού ομίλου INDRA.
Πιθανές νέες καθυστερήσεις στην επέκταση του μετρό προς Πειραιά
Μετρό: Διαγωνισμός 6 εκατ. για τις πύλες στους σταθμούς προς Πειραιά
Μετρό: Διαγωνισμός 6 εκατ. για τις πύλες στους σταθμούς προς Πειραιά
Μέσα στο Νοέμβριο αναμένεται να προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού ο ΟΑΣΑ. Προβληματίζει το ενδεχόμενο κατάθεσης προσφυγών οι οποίες θα καθυστερήσουν ακόμα περισσότερο τον διαγωνισμό.
Μετρό: Διαγωνισμός 6 εκατ. για τις πύλες στους σταθμούς προς Πειραιά